Να ξεπεράσουν την κρίση προσπαθούν οι οινοπαραγωγοί στη Νεμέα

Προχωρούν σε αλλαγή του φακέλου για το ΠΟΠ κρασί

Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται κάθε χρόνο στη Νεμέα και στην ευρύτερη περιοχή για τον εορτασμό των κρασιών της περιοχής, οι «Μεγάλες Μέρες Νεμέας». Στο τριήμερο των εκδηλώσεων, εκατοντάδες πολίτες έδωσαν το «παρών» και είχαν την ευκαιρία να γευτούν τα κρασιά της εποχής και να γίνουν γνώστες των μυστικών που τα συνοδεύουν μέσα από ενημερωτικές εκδηλώσεις.

Η Νεμέα είναι από τις πιο μεγάλες αμπελουργικές ζώνες ολόκληρης της χώρας και θεωρείται η πατρίδα του Αγιωργίτικου, αφού περίπου 25.000 στρέμματα είναι φυτεμένα με την εμβληματική αυτή ελληνική ποικιλία. Αντέχοντας στις κρίσεις που δημιούργησαν μνημόνια και πανδημία, οι οινοπαραγωγοί της περιοχής ετοιμάζονται να ξανανοίξουν τα φτερά τους και να κερδίσουν το χαμένο έδαφος στις αγορές του εσωτερικού και του εξωτερικού, με νέες κινήσεις που θα δώσουν στη Νεμέα και πάλι το πλεονέκτημα.

«Οι Μέρες Νεμέας έδωσαν την ευκαιρία στους καταναλωτές να γνωρίσουν τις ιδιαιτερότητες της περιοχής και να κατανοήσουν την υπεροχή των ποιοτικών χαρακτηριστικών της» σημειώνει στην «ΥΧ» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Οινοποιών Νεμέας, Νίκος Βλάχος.

 

Συσσωρεύονται τα προβλήματα

Όπως όμως εξηγεί, τα προβλήματα που υπάρχουν δεν κρύβονται πίσω από τις εκδηλώσεις. «Υπάρχουν και συσσωρεύονται, αφού δεν αποφασίζουμε να τα μελετήσουμε και να τα λύσουμε ή να προνοήσουμε για την εμφάνισή τους. Ένα από αυτά είναι και οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, που αναμένεται να επηρεάσει άμεσα την αμπελοκαλλιέργεια της περιοχής. Είναι κάτι που πρέπει να το δούμε άμεσα, ώστε να μη βρεθούμε μπροστά σε αδιέξοδο».

Προβληματισμό προκαλεί επίσης η μέτρια κίνηση της αγοράς. Ο μεγάλος αριθμός αύξησης τουριστών δεν μεταφράζεται και σε αύξηση της κατανάλωσης κρασιού. «Η αύξηση του τουρισμού δεν επηρέασε το ίδιο όλη την Ελλάδα, αφού είχε συγκεκριμένους προορισμούς», υπογραμμίζει ο κ. Βλάχος.

Και προσθέτει: «Ο μεγάλος αριθμός των τουριστών δεν μεταφράστηκε σε μεγάλη κατανάλωση, με δεδομένο ότι οι περισσότεροι αναζητούσαν φθηνό κρασί και όχι ποιότητα. Οι αυξήσεις που έγιναν επηρέασαν όλη την αλυσίδα του τουρισμού και ένα από τα “θύματα” των περικοπών ήταν το καλό κρασί».

Για τις επιπτώσεις που έχει αφήσει η πανδημία στον τομέα, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «το πρώτο τρίμηνο πριν από την έναρξη της πανδημίας είχαμε μία αύξηση τζίρου της τάξης του 30%. Εάν συνεχίζαμε έτσι, θα είχαμε κάνει ρεκόρ. Μετά την πανδημία, όμως, κάνουμε προσπάθεια να πλησιάσουμε τους τζίρους του 2019, χωρίς να τα έχουμε καταφέρει».

Νέος φάκελος για το ΠΟΠ Νεμέας

Παρά τις αντιξοότητες, ο Σύνδεσμος συνεχίζει να κινείται προς θετική κατεύθυνση και ήδη έχει δρομολογήσει τις εξελίξεις για την αλλαγή του φακέλου που αφορά το ΠΟΠ Νεμέας.

Όπως μας εξηγεί ο κ. Βλάχος, «η ανάγκη να γίνουν αλλαγές αρκετά χρόνια μετά την αρχική έγκριση το 1972 ήταν επιτακτική και έτσι οδηγηθήκαμε σε μία συμφωνία αναθεώρησης, με αποτέλεσμα να κατατεθούν οι νέες προτάσεις για να πάρουμε αριθμό πρωτοκόλλου και σε έξι μήνες ελπίζουμε να έχει περάσει στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ώστε να έχουμε την οριστική απόφαση».

Τονίζει ότι «στόχος είναι ο νέος φάκελος να μας δώσει νέα στοιχεία για την αναβάθμιση του ΠΟΠ Νεμέας, μέσα από αυστηρότερους κανόνες. Στον νέο φάκελο προβλέπεται και ένα σήμα ποιότητας που θα έχει πλέον το κρασί μας και το οποίο για να το αποκτήσει κάποιος πρέπει να πληροί αρκετά σημαντικές προϋποθέσεις. Αυτό θα ξαναβάλει τη Νεμέα στο παιχνίδι των ποιοτικών κρασιών».