Οι παγκόσμιες αθλητικές διοργανώσεις πόρτα στην… παχυσαρκία

Οι παγκόσμιες αθλητικές διοργανώσεις πόρτα στην... παχυσαρκία

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες και το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου μπορεί να οδηγήσουν στην παχυσαρκία. Σίγουρα όχι αυτούς που συμμετέχουν, αλλά αυτούς που παρακολουθούν. Μεγάλες βιομηχανίες τροφίμων και ποτών χρηματοδοτούν τις αθλητικές διοργανώσεις και τις χρησιμοποιούν ως μέσα προώθησης των προϊόντων τους στα παιδιά.

Η καταναλωτική οργάνωση «Consumer International», η οποία θίγει το θέμα ξανά λόγω των τελευταίων Ολυμπιακών Αγώνων και του Euro, έχει ξεκινήσει διαδικτυακή εκστρατεία ήδη από το 2014 για να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει τους καταναλωτές και τους χρήστες του διαδικτύου. Η καταναλωτική οργάνωση τονίζει πως ανάμεσα στους χορηγούς των Ολυμπιακών Αγώνων στο Ρίο και του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου ήταν οι δύο βιομηχανίες γρήγορου και ανθυγιεινού φαγητού, η Coca Cola και η McDonald’s.

Η δράση τους δεν σταματά απλά στην εμφάνιση του λογοτύπου τους σε σημεία του σταδίου ή στις εμφανίσεις των αθλητών, αλλά συνεχίζεται και μέσω του διαδικτύου. Κατά τη διάρκεια των προηγούμενων Ολυμπιακών Αγώνων, η Coca Cola έφτιαξε μουσικό βίντεο και δημιούργησε το δικό της διαδικτυακό κανάλι με το όνομα «Beat TV», το οποίο προσέλκυσε 827 εκατ. κόσμο.

Ήδη, από το 2010 ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συνιστά όλες οι κυβερνήσεις να μειώσουν το μέγεθος της διαφήμισης για τα ανθυγιεινά τρόφιμα και ποτά στα οποία εκτίθενται τα παιδιά. Όπως τονίζει, αν δεν αλλάξει η κατάσταση, μέχρι το 2025 ο αριθμός των παιδιών που είναι παχύσαρκα παγκοσμίως θα αυξηθεί δραματικά. Η καταναλωτική οργάνωση αναφέρει πως η εμπορία ανθυγιεινών τροφίμων που περιβάλλουν τα παγκόσμια αθλητικά γεγονότα είναι ακόμα μία ένδειξη ανάγκης για μια διεθνή και ολοκληρωμένη προσέγγιση στο θέμα της παχυσαρκίας και της διαφήμισης τέτοιου είδους προϊόντων.

Βικτωρία Αποστολοπούλου