Οικονομικό Φόρουμ Δελφών: «Τα λιμάνια μπορούν να γίνουν πύλες εισόδου ευημερίας και ανάπτυξης»

«Τα λιμάνια μπορούν να γίνουν πύλες εισόδου ευημερίας και ανάπτυξης», ανέφερε ο Γιάννης Χαραλαμπάκης, Managing Director, BlackSummit Financial Group κατά την έναρξη της συζήτησης που διοργανώθηκε από το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση των διοργανωτών του Φόρουμ, επισήμανε ότι οι λιμένες λειτουργούν σε πολλαπλά επίπεδα αφού αυξάνουν τις ευκαιρίες δικτύωσης, βελτιώνουν εισοδήματα και θέσεις εργασίας, ενώ αποτελούν και μοχλό νέων επενδύσεων.

Ο κ. Χαραλαμπάκης αναφέρθηκε, επίσης, στην ολιστική ανάπτυξη που εκτός από υποδομές και έργα προάγουν την ασφάλεια, προσφέρουν στο περιβάλλον, βελτιώνουν την ζωή των ανθρώπων και στηρίζουν την ευρύτερη περιοχή.

«Τέσσερα funds έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης»

Τις προοπτικές ανάπτυξης και ευημερίας στην Ανατολική Μακεδονία συζήτησαν σε πάνελ στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χρήστος Μέτιος, ο δήμαρχος Μαρωνείας-Σαπών Κωνσταντίνος Χαριτόπουλος, ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης Κωνσταντίνος Χατζηκωνσταντίνου και ο αντιπρόεδρος & Project Director της Gastrade Κωστής Σιφναίος.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση των διοργανωτών του Φόρουμ, ο κ. Χατζηκωνσταντίνου αποκάλυψε ότι οι διαδικασίες για την ιδιωτικοποίηση του Λιμανιού της Αλεξανδρούπολης «τρέχουν» και ήδη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον τέσσερα οικονομικά funds, ενώ τόνισε πως μέχρι το τέλος του χρόνου η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί. Στόχος είναι, όπως σημείωσε, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης να γίνει ένα κέντρο διακίνησης προϊόντων που μέσω αυτού εμπορεύματα θα ταξιδεύουν έως το Ελσίνκι.

Με τη σειρά του, ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Μέτιος αναφέρθηκε στις δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις που προγραμματίζονται ή υλοποιούνται στα αεροδρόμια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, στο οδικό αλλά και στο σιδηροδρομικό δίκτυο με την αναβάθμιση του δικτύου από Αλεξανδρούπολη για Ορμένιο. Παράλληλα, τόνισε, όπως επισημαίνεται στην ίδια ανακοίνωση, ότι με πόρους του ΕΣΠΑ θα δημοπρατηθεί το πρώτο τμήμα Καβάλα – Δράμα, ενώ έχει υπογραφεί σύμβαση για την ένωση του παραλιακού μετώπου Ροδόπης Έβρου. Επίσης, ανέφερε πως μεγάλες επενδύσεις πραγματοποιούνται με την επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου σε 5 πρωτεύουσες αλλά και τα έργα στη γεωθερμία. Τέλος, αναφέρθηκε και στις ιδιωτικές επενδύσεις στην περιοχή, όπως η παραγωγή ενέργειας μέσω του φυσικού αερίου από τους ομίλους ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Κοπελούζου, ενώ σοβαρές επενδύσεις γίνονται σε αιολικά πάρκα και ανεμογεννήτριες.

Ο δήμαρχος Μαρωνείας κ. Χαριτόπουλος αναφέρθηκε στις μεγάλες ευκαιρίες που παρουσιάζονται στο δήμο λόγω συγκεκριμένων χαρακτηριστικών, όπως η πολυπολιτισμικότητα, η μεγάλη παραλιακή ζώνη, οι πολλοί οικισμοί της περιοχής αλλά και ο μεγάλος πολιτιστικός πλούτος. Από την άλλη, τόνισε πως τροχοπέδη της ανάπτυξης στο δήμο του είναι η γήρανση του πληθυσμού, τα πολύ μεγάλα ποσοστά ανεργίας αλλά και η έλλειψη υποδομών. Στόχος «είναι η δημιουργία θέσεων εργασίας αλλά και η βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης του πληθυσμού αλλά και των υποδομών του δήμου». Ανέφερε ότι τα καλά στοιχεία του δήμου του που είναι «πρόσφορα» για επενδύσεις: «Ο τουρισμός, η γεωργία, η κτηνοτροφία, η βιοτεχνία και η βιομηχανία, ο πολιτισμός είναι τομείς στους οποίους μπορούν να υπάρξουν επενδύσεις».

Με τη σειρά τουμ ο κ. Σιφναίος αναφέρθηκε στην μεγάλη επένδυση της πλωτής δεξαμενής φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη, τονίζοντας ότι ήταν μια πρωτοπόρα ιδέα καθώς, όπως είπε, «υπήρχαν μόλις δύο τέτοιες πλωτές δεξαμενές σε όλο τον κόσμο». Η επένδυση αυτή προχώρησε λόγω της θέσης της Θράκης καθώς, όπως τόνισε ο κ. Σιφναίος, «γειτνιάζει με τις χώρες των Βαλκανίων και χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και γίνεται ευκολότερη η μεταφορά του φυσικού αερίου». Τέλος, αναφερόμενος σε άλλα έργα, όπως ο αγωγός ΤAP και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, είπε πως όλες αυτές οι επενδύσεις είναι «αδερφάκια». «Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι το δεξί μας χέρι και χωρίς αυτό δεν υπάρχουμε». Για τον ΤAP, ανέφερε πως δίνει πρόσβαση και στα Δυτικά Βαλκάνια, άρα «η θέση του έργου μας, μαζί με τις υποδομές που δημιουργούνται, επεκτείνει τον ορίζοντα δράσης του».

Ο πρόεδρος και διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης παρουσίασε το επενδυτικό στρατηγικό πρόγραμμα της εταιρίας συνολικού προϋπολογισμού 3,3 δισ. ευρώ. Τα συνολικά 6 αυτά έργα αναμένεται όπως διευκρίνισε να δημοπρατηθούν μέσα στο καλοκαίρι του 2021 με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου. Ιδιαίτερη αναφορά, όπως σημειώνεται, έκανε στον ευέλικτο αυτό τύπου διαγωνισμού, ο οποίος αποτελεί και προϋπόθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για χρηματοδότηση τέτοιων σύνθετων έργων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ