Πλήγμα για τη Θεσσαλία οι κατεστραμμένες υποδομές σε τουρισμό και μεταποίηση

Σε αγώνα δρόμου έχει επιδοθεί το υπουργείο Υποδομών για την αποκατάσταση των βασικών υποδομών που επλήγησαν από τα φαινόμενα Daniel και Elias.
Στην πρόσφατη περιοδεία του στη Θεσσαλία, ο υφυπουργός, Νίκος Ταχιάος, δήλωσε πως «ο σχεδιασμός του υπουργείου προβλέπει την ανάθεση συμβάσεων με αντικείμενο την αποκατάσταση των δημόσιων υποδομών. Ο στόχος που έχει τεθεί είναι οι συγκεκριμένες συμβασιοποιήσεις να έχουν ολοκληρωθεί στα τέλη του ερχόμενου Ιουνίου, προκειμένου να εγκατασταθούν τα πρώτα εργοτάξια και να υλοποιηθούν το ταχύτερο δυνατόν οι μεγάλες παρεμβάσεις που είναι απαραίτητες για να επανέλθει η κανονικότητα στις ζωές των κατοίκων».
«Ανήσυχοι» δηλώνουν οι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό κλάδο, καθώς θεωρούν ότι οι διαδικασίες έχουν καθυστερήσει σημαντικά και ο κίνδυνος να χαθεί η καλοκαιρινή σεζόν για αυτούς είναι ορατός.
Αγωνία επαγγελματιών
Η διοίκηση του Επιμελητηρίου Μαγνησίας μεταφέρει την αγωνία των επαγγελματιών του Πηλίου (παραλιακού και ορεινού), καθώς βασικές οδικές αρτηρίες, κυρίως γέφυρες, δεν θα έχουν αποκατασταθεί το καλοκαίρι και το πρόβλημα της προσβασιμότητας θα αποτελέσει σημαντικό οικονομικό πλήγμα για τον κλάδο.
Ανάστατοι είναι και οι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στα παράλια του Νομού Λάρισας. Σύμφωνα με όσα δηλώνει στην «ΥΧ» ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Τουριστικών Καταλυμάτων Νομού Λάρισας, Ηλίας Ευσταθίου, «το αίτημά μας να ολοκληρωθεί ο κόμβος στον Πυργετό για την πιο εύκολη πρόσβαση των ταξιδιωτών από τη Βόρεια Ελλάδα ακόμη δεν έχει εισακουστεί από την κυβέρνηση, με αποτέλεσμα να χάνουμε πολλούς πελάτες, διότι θα πρέπει να διανύσουν πολλά χιλιόμετρα για να έρθουν στα όμορφα παράλιά μας, μια και δεν υπάρχει έξοδος στο ύψος της Κοιλάδας των Τεμπών, αλλά στον Ευαγγελισμό».
Και προσθέτει: «Την ίδια ώρα, η πολυδιαφημισμένη γέφυρα της Αγίας Παρασκευής στα Τέμπη παραμένει γκρεμισμένη. Έτσι, οι εκδρομείς δεν εξέρχονται από τον αυτοκινητόδρομο για να επισκεφτούν το ξακουστό προσκύνημα και στη συνέχεια, ίσως, τα γραφικά χωριά της περιοχής (π.χ. Αμπελάκια)».
Μεταποιητές
Προβληματισμένοι είναι και οι μεταποιητές αγροτικών προϊόντων, καθώς εκτιμούν ότι πιθανό πλήγμα στον τουριστικό κλάδο θα έχει αρνητικές συνέπειες και στον πρωτογενή τομέα, δεδομένου ότι αρκετές παραδοσιακές τουριστικές επιχειρήσεις προωθούσαν στους πελάτες τους τοπικά ποιοτικά προϊόντα. «Η μείωση της επισκεψιμότητας συνιστά και μείωση κατανάλωσης», τονίζουν χαρακτηριστικά.
Αποκλεισμένα και τα ορεινά χωριά
Προβληματισμένοι εμφανίζονται και αρκετοί δήμαρχοι ορεινών περιοχών, καθώς κάθε φορά που βρέχει σημειώνονται κατολισθήσεις, ενώ πολλές γέφυρες παραμένουν (μετά από έξι μήνες) γκρεμισμένες. Για παράδειγμα, στον Δήμο Μετεώρων, η πρόσβαση στα χωριά γίνεται από δευτερεύον οδικό δίκτυο, καθώς η γέφυρα της Διάβας παραμένει κλειστή.
Στην πρόσφατη κακοκαιρία Emil, νέα πλημμυρικά φαινόμενα δημιουργήθηκαν στον Δήμο Μετεώρων, με τον δήμαρχο, Λευτέρη Αβραμόπουλο, να σημειώνει πως «οι καταστροφές είναι πολλές σε σημεία του οδικού δικτύου του ορεινού όγκου και οικισμοί μας έχουν πρόβλημα προσβασιμότητας.
Παράλληλα, σε οικισμούς όπως η Καστανιά και το Αμπελοχώρι έχουν δημιουργηθεί πλημμυρικά φαινόμενα εντός αυτών από φερτά υλικά. Συνεργαζόμαστε με την Περιφέρεια Θεσσαλίας για να δώσουμε λύσεις στα πολλά προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί».
Κι όσο θα βρέχει, τόσο θα καθυστερούν οι εργασίες αποκατάστασης των υποδομών. Έτσι, τα ορεινά χωριά, τα οποία τους καλοκαιρινούς μήνες γεμίζουν κόσμο, φέτος κινδυνεύουν να ζήσουν εικόνες… χειμώνα.