Προστατευτικά στα τρακτέρ

Ερωτήματα για την εφαρμογή του μέτρου

Αν και οι προθέσεις του ΥΠΑΑΤ για να δοθεί οριστική λύση στο ζήτημα της προσθήκης προστατευτικής διάταξης (αψίδα ή καμπίνα προστασίας) στα τρακτέρ ήταν θετικές, τόσο οι επίσημες όσο και οι ανεπίσημες τοποθετήσεις των εμπλεκόμενων φορέων της αγοράς δείχνουν έλλειψη προνοητικότητας και συντονισμού για το εγχείρημα.

Ως γνωστόν, το υπουργείο ανακοίνωσε ότι θα δοθεί τέλος στις διαρκείς παρατάσεις για την τοποθέτηση προστατευτικών διατάξεων στους γεωργικούς ελκυστήρες, γνωστοποιώντας αρχικά ότι η τελευταία και οριστική καταληκτική ημερομηνία συμμόρφωσης των παραγωγών που διαθέτουν «παλιό» (με ταξινόμηση έως 21/5/1998) τρακτέρ είναι η 31/12/2021.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, τα τρακτέρ στα οποία θα προστεθεί η διάταξη θα πρέπει να πιστοποιηθούν από αρμόδιο φορέα.

 

Η ΕΚΑΓΕΜ ζήτησε χρόνο, ο ΣΕΑΜ παράταση

Η «ΥΧ» επικοινώνησε με το ΥΠΑΑΤ, σε μια προσπάθεια να διαπιστώσει ποιοι θα θεωρούνται φορείς πιστοποίησης και ποιο μπορεί να είναι το κόστος της προσθήκης της εν λόγω διάταξης. Από την πλευρά της, η ΕΚΑΓΕΜ, την οποία υπέδειξαν από το γραφείο του αρμόδιου υφυπουργού, Γ. Οικονόμου, ζήτησε χρόνο ώστε να απαντήσει για το εκτιμώμενο κόστος και τον τρόπο εφαρμογής μια τέτοιας απόφασης.

Ο ΣΕΑΜ, με πρόσφατη ανακοίνωσή του έλαβε θέση, χαιρετίζοντας και σημειώνοντας, ότι η πολύ δύσκολη εύρεση τέτοιων διατάξεων αλλά και δημιουργία φορέων πιστοποίησης καθιστά αναγκαία την εφαρμογή του νόμου του 1998 για υποχρεωτική τοποθέτηση «διάταξης προστασίας έναντι ανατροπής (ΔΠΕΑ) στους παλαιούς γεωργικούς ελκυστήρες» όχι νωρίτερα από τα τέλη του 2021.