Προχειρότητα και ασάφειες καταγγέλλουν οι εμπλεκόμενοι με την ηλεκτρονική πλατφόρμα για τις ζωοτροφές

Ασάφειες και λάθη εντοπίζουν κτηνοτρόφοι και μελετητές στην πλατφόρμα της ενίσχυσης των παραγωγών για την αγορά των ζωοτροφών. Όλα αυτά ενώ, όπως λένε, χάθηκε το μεγαλύτερο μέρος του διαστήματος που υποτίθεται ότι μπορούσαν οι δικαιούχοι να υποβάλουν αίτηση, καθώς η πλατφόρμα τις πρώτες ημέρες δεν ήταν λειτουργική, ενώ οι πολυαναμενόμενες οδηγίες (ένα δεκαεξασέλιδο εγχειρίδιο του ΟΠΕΚΕΠΕ) συμπλήρωσης της αίτησης δημοσιεύθηκαν μόλις στις αρχές της εβδομάδας.

Το ΥΠΑΑΤ, αντιλαμβανόμενο τα προβλήματα, έδωσε παράταση υποβολής αιτημάτων στήριξης έως τις 10 Ιανουαρίου, καθώς το αρχικό «παράθυρο» έληγε στις 29/12. Ωστόσο, τη δεδομένη στιγμή, η διαδικασία προχωρά με πολλά προβλήματα και απορίες χωρίς να υπάρχει κάποιος αρμόδιος να λύσει τα ζητήματα που εμφανίζονται καθημερινά για τη συμπλήρωση των αιτήσεων.

Ο υπεύθυνος του ΚΕΑ Λέσβου, Στράτος Κεφάλας, εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του στην «ΥΧ» για τους χειρισμούς των αρμοδίων: «Κατ’ αρχάς, η πλατφόρμα άλλαζε μορφή συνεχώς και για αρκετές ημέρες μετά την έναρξη λειτουργίας της. Στην αρχή, δεν μπορούσαμε καν να υποβάλουμε αίτηση. Επιπλέον, βγήκαν αυτές οι οδηγίες, το λεγόμενο ‘‘εγχειρίδιο’’ την τελευταία στιγμή. Πρόκειται για ένα υποτυπώδες έγγραφο που δεν μπορεί να λύσει τις απορίες που έχουμε.

Επί μέρες καλούμε στα τηλέφωνα τον ΟΠΕΚΕΠΕ και το ΥΠΑΑΤ χωρίς να υπάρχει ένας αρμόδιος να μας δώσει διευκρινίσεις. Στην αρχή υπήρχε πρόβλημα, καθώς εκτατικοί κτηνοτρόφοι εμφανίζονταν εντατικοί. Ωστόσο, υπάρχουν ακόμα και τώρα διάφορα άλλα ζητήματα με τη διατύπωση των διαθέσιμων επιλογών που παραμένουν αδιευκρίνιστα, όπως για παράδειγμα στο θέμα της αδειοδότησης των εντατικών εκτροφών. Λάβετε υπόψη και το εξής: Αυτή είναι μια περίοδος με αργίες και είναι ημέρες υψηλού φόρτου για τους κτηνοτρόφους. Όταν υποβάλουμε αίτηση δεν είναι εύκολο να έχουμε διαθέσιμο τον κτηνοτρόφο να μας δώσει τυχόν διευκρινίσεις που μπορεί να χρειαστούν.

Επίσης, δεν έχουμε πρόσβαση στο χαρτοφυλάκιο του κάθε κτηνοτρόφου, συνεπώς θα πρέπει να δοθεί οπωσδήποτε παράταση μετά τις 10 Ιανουαρίου, αφού δοθούν φυσικά οι απαραίτητες διευκρινίσεις στα ερωτήματα που δεν μπορούν να απαντηθούν από το εγχειρίδιο», κατέληξε.

Εκπρόσωπος μελετητικού δικτύου από την Κεντρική Μακεδονία, που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, μας είπε τα εξής: «Επικρατεί ένα χάος με την πλατφόρμα. Χάσαμε τις πρώτες ημέρες λόγω εορτών (σ.σ. η περίοδος υποβολής αιτήσεων ξεκίνησε θεωρητικά στις 19/12 και αρχικά έληγε στις 29/12). Φτάσαμε αργά στις 27/12 να ξεκινήσουμε να δούμε πώς θα κάνουμε αιτήσεις.

Μετά μεσολαβούσε σαββατοκύριακο. Εκτός από το γεγονός ότι η πλατφόρμα άλλαξε μορφή κατά τη διάρκεια των πρώτων ημερών, εδώ και μερικές ημέρες υπήρξε αλλαγή και στη δυνατότητα να οριστικοποιούμε χωρίς να επιλέγουμε ορισμένα “κουτάκια” στην εκτατική κτηνοτροφία. Εκεί υπάρχει ένα μεγάλο δίλημμα από πλευράς μελετητών, που δεν ξέρουν αν πρέπει να κλικάρουν, ή να οριστικοποιήσουν χωρίς να επιλέξουν κάτι. Άλλη διατύπωση έχει το εγχειρίδιο και άλλη το περιβάλλον της πλατφόρμας. Μιλάμε μεταξύ μας στο τηλέφωνο και μαντεύουμε τον τρόπο που θα επιλέξουμε να οριστικοποιήσουμε, χωρίς να έχουμε κάποια διευκρίνιση για το τι πρέπει να κάνουμε. Δεν είναι δυνατόν να μην υπάρχει ένας άνθρωπος να μας καθοδηγήσει. Τέτοια κατάσταση έχουμε χρόνια να δούμε».

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Aγροτικού Συνεταιρισμού Καστοριάς και κτηνοτρόφος, Δημήτρης Μόσχος, εξέφρασε παρόμοια άποψη με τους προλαλήσαντες: «Εκεί που νομίζαμε πως είχαν λυθεί τα προβλήματα των πρώτων ημερών, προέκυψαν καινούργια. Για παράδειγμα, δεν εμφανίζονται ζώα για τους κτηνοτρόφους που μπήκαν στο πρόγραμμα των νέων αγροτών μετά το 2021. Σε ορισμένους παραγωγούς η εφαρμογή εμφανίζει λάθος ζώα. Σε μερικούς εμφανίζει κανονικά τα ζώα του 2022, σε άλλους όχι».