Ολοένα και πιο βαθιά στη δίνη του πρόχειρου φαγητού τα παιδιά στις ΗΠΑ

Δεν βοηθούν οι υγιεινότερες εναλλακτικές που δίνουν οι αλυσίδες μαζικής εστίασης

fast-food-paidia
Ανεξέλεγκτη είναι η ροπή των παιδιών προς το fast food στις ΗΠΑ, σύμφωνα με νέα έρευνα που αναπαραγάγει το δίκτυο CBS News. Ακόμα και όταν οι αλυσίδες μαζικής εστίασης τηρούν τις δεσμεύσεις τους να προσφέρουν υγιεινότερες επιλογές στα παιδικά γεύματα, τα παιδιά επιμένουν στο να τα «εμπλουτίζουν» με ανθυγιεινά αναψυκτικά και λοιπά συνοδευτικά.

Καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση αυτής της κατάστασης έχει συντελέσει η κουλτούρα μειωμένης ευαισθητοποίησης που υπάρχει στις Ηνωμένες Πολιτείες, όσον αφορά τις επιπτώσεις της ανθυγιεινής διατροφής. Σε δείγμα 800 γονέων, τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι το 91% ανέφερε πως είχε αγοράσει τουλάχιστον ένα μεσημεριανό ή βραδινό γεύμα για το παιδί του την περασμένη εβδομάδα από μία εκ των τεσσάρων μεγαλύτερων αλυσίδων fast food της χώρας (σ.σ. McDonald’s, Burger King, Wendy’s και Subway). Το στοιχείο αυτό είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό, ιδιαίτερα εάν συνυπολογίσουμε το γεγονός ότι το ποσοστό αυτό το 2010 ήταν 12 μονάδες χαμηλότερο (σ.σ. 79%).

Οι ερευνητές του Κέντρου για τη Διατροφική Πολιτική και την Παχυσαρκία στο πανεπιστήμιο του Κονέκτικατ υποστηρίζουν ότι οι αμερικανικές οικογένειες έχουν αυξήσει τις επισκέψεις τους στις αλυσίδες γρήγορου φαγητού εξαιτίας των ισχυρισμών των τελευταίων ότι έχουν αντικαταστήσει τα ζαχαρούχα ποτά και τις λιπαρές τροφές στα παιδικά γεύματα με πιο υγιεινές επιλογές, όπως φρούτα και γιαούρτι, φυσικό χυμό, γάλα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και νερό. Ωστόσο, στην πράξη, όταν οι οικογένειες επισκέπτονται τις συγκεκριμένες αλυσίδες, τα παιδιά εξακολουθούν να επιλέγουν τις λιγότερο υγιεινές τροφές, με την απήχηση των «υγιεινότερων» επιλογών να είναι ελάχιστη.

«Σε πολλές περιπτώσεις, οι γονείς δεν έχουν τη δυνατότητα να αποφασίσουν οι ίδιοι, καθώς οι προεπιλογές του προσωπικού των αλυσίδων fast food για τα παιδικά γεύματα προκρίνουν τα λιγότερο υγιεινά τρόφιμα και ποτά», επισημαίνει η Τζένιφερ Χάρις, υπεύθυνη μάρκετινγκ στο Κέντρο που διεξήγαγε την έρευνα. «Κανονικά, θα έπρεπε να συμβαίνει το αντίστροφο».