Ραντίτσιο: Άγνωστο στους καταναλωτές, με παρουσία όμως στις αγορές

-Διαφήμιση-

Σε λίγες ημέρες ξεκινά η σπορά του ραντίτσιου, για συλλογή τη φθινοπωρινή περίοδο. Στην αγορά κυκλοφορεί και με την ονομασία χιχόριο. Η συγκομιδή του φυτού ξεκινά στις αρχές του φθινοπώρου και διαρκεί μέχρι τα μέσα του χειμώνα ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν.

Στα τέλη του χειμώνα ξεκινούν οι φυτεύσεις της ανοιξιάτικης παραγωγής. Ανάλογα με την περιοχή στην οποία καλλιεργείται, το ραντίτσιο προσαρμόζεται εύκολα, αρκεί να το ευνοούν οι θερμοκρασίες. Περιγράφοντας τη δική του εικόνα για την πορεία της καλλιέργειας του φυτού στα Ίρια Ναυπλίου, ο Κωσταντίνος Τράκας κάνει αναφορά για ένα φυτό με τις δικές του ιδιαιτερότητες.

«Το ραντίτσιο είναι ένα φυτό που αρχίζει σιγά-σιγά να καλλιεργείται σε πολλές περιοχές της χώρας μας. Έχει τις δικές του εδαφοκλιματολογικές απαιτήσεις και ανάλογα με την εποχή που το καλλιεργούμε έχουμε και τα αντίστοιχα αποτελέσματα. Στην περιοχή των Ιρίων, το φυτεύουμε τον Αύγουστο, ώστε να καλύψουμε ανάγκες της αγοράς το φθινόπωρο μέχρι και τις αρχές του χειμώνα.

Προς τα τέλη του χειμώνα, ξεκινάμε και τις φυτεύσεις για την άνοιξη. Αντίστροφα, σε περιοχές με χαμηλές θερμοκρασίες, η φύτευσή του γίνεται προς τα τέλη της άνοιξης για να καλύψουν το κενό που δημιουργείται την καλοκαιρινή περίοδο».

Το προτιμούν για τις έτοιμες σαλάτες

Το προϊόν αυτό δεν έχει βρει ακόμα τη θέση που του αρμόζει στην αγορά, ώστε να αποτελεί μέρος της διατροφής του καταναλωτή. Το χρώμα του είναι σημαντικά ελκυστικό και για τον λόγο αυτόν, όπως δηλώνει ο κ. Τράκας, υπάρχει ενδιαφέρον από εταιρείες κομμένης σαλάτας.

Για συμβολαιακή σχέση παραγωγής κάνει λόγο ο Γιώργος Κορολής παραγωγός ραντίτσιου από το Ναύπλιο, εκφράζοντας παράλληλα και τους προβληματισμούς του για το φυτό. «Επηρεάζεται σημαντικά από τον ήλιο και το κρύο και αυτό μας στοιχίζει οικονομικά. Το μεγαλύτερο ποσοστό της παραγωγής μας καλύπτει υποχρεώσεις με εταιρείες, με τις οποίες έχουμε συμβόλαια παραγωγής.

Αυτές το διακινούν κυρίως μεταποιημένο και το υπόλοιπο προσπαθούμε να το προωθήσουμε νωπό στην αγορά. Δυστυχώς, όμως, δεν έχει μπει στη διατροφική κουλτούρα του Έλληνα καταναλωτή, με αποτέλεσμα η αγορά να είναι περιορισμένη. Υπάρχουν κάποιες κινήσεις για την προώθηση του προϊόντος στο εξωτερικό και αναμένουμε τα πρώτα αποτελέσματα για τη μελλοντική πορεία του».

-Διαφήμιση-