Τα σνακ από φρούτα και λαχανικά ήρθαν για να µείνουν

Ταχύτατα αναπτυσσόµενη αγορά παγκοσµίως, µε αξία που θα αγγίξει τα 630 δισ. δολάρια το 2022. Καινοτόµες εταιρείες και συνεταιρισµοί επενδύουν στη νέα διατροφική τάση

snak-apo-frouta-laxanika

Ολοένα και περισσότερο έδαφος κερδίζουν και στη χώρα µας τα υγιεινά σνακ, διαµορφώνοντας πλέον µια ταχύτατα αναπτυσσόµενη αγορά, αλλά και µια εναλλακτική διέξοδο για την επεξεργασία και τη διάθεση φρούτων και λαχανικών. Από τη µια πλευρά, είναι ο σύγχρονος τρόπος ζωής µε τους γρήγορους ρυθµούς που απαιτούν περισσότερη ενέργεια και, από την άλλη, οι νέες διατροφικές συνήθειες που τείνουν να ευνοούν τα λιγότερο επεξεργασµένα τρόφιµα, οδηγώντας στην ανάπτυξη αυτής της υποκατηγορίας στον κλάδο των τροφίµων. Αυτές τις νέες ανάγκες έρχονται να καλύψουν καινοτόµες εγχώριες εταιρείες, αλλά και δραστήριοι συνεταιρισµοί.

Οι Έλληνες µυούνται στην ωµοφαγία

Το brand Rho Foods δηµιουργήθηκε από την Ίριδα Μάλαµα και τον Νίκο Τσαρτσαρή, συνιδιοκτήτες της εταιρείας «ΚΑΡΠΗΔΩΝ» (η ηδονή του καρπού), η οποία ιδρύθηκε το 2014 και δραστηριοποιείται στη µεταποίηση φρούτων και λαχανικών και συγκεκριµένα στην αποξήρανση. Τα Rho Foods είναι προϊόντα ωµοφαγικά, vegan snacks (χορτοφαγικά σνακ), που δεν ψήνονται, ούτε τηγανίζονται. Ουσιαστικά, παράγονται µε αποξήρανση κάτω από τους 45 βαθµούς. Όπως αναφέρουν στην ιστοσελίδα τους, «αυτό επιτρέπει σε όλα τα ένζυµα, θρεπτικά συστατικά και ιχνοστοιχεία να παραµείνουν αναλλοίωτα και εύπεπτα, ώστε να µπορούν να αξιοποιηθούν πλήρως από το σώµα µας».

H διαφορετική αυτή σειρά προϊόντων περιλαµβάνει τσιπς µήλου (αποξηραµένα ελληνικά µήλα σε φέτες, µε κανέλλα και ανθόµελο), αποξηραµένα φρούτα (ελληνικό βιολογικό µήλο και πορτοκάλι µαζί µε ανανά), τσιπς κέιλ (αποξηραµένα φύλλα λαχανίδας Kale µε τραγανή επικάλυψη). «Οι πρώτες ύλες µας είναι ελληνικές, καθώς συνεργαζόµαστε µε Έλληνες παραγωγούς. Εξαίρεση αποτελεί ο ανανάς, τον οποίο εισάγουµε. Κατά κύριο λόγο, η εταιρεία δηµιουργήθηκε για να παίρνει ελληνικές πρώτες ύλες και να δηµιουργεί προϊόντα µε εξαγωγικό χαρακτήρα», σηµειώνει στην «ΥΧ» η Ίρις Μάλαµα, υπεύθυνη µάρκετινγκ της εταιρείας. Αξίζει να σηµειωθεί ότι, αυτήν τη στιγµή, εξάγουν τα προϊόντα τους σε διάφορες χώρες της Ευρώπης και στα σχέδιά τους είναι οι εξαγωγές σε Ασία, Αφρική και Ηνωµένα Αραβικά Εµιράτα.

Καινούργια διατροφικά ήθη

Η αγορά των σνακ είναι αναπτυσσόµενη, σύµφωνα µε την κα Μάλαµα. «Πάει πολύ καλά το όλο εγχείρηµα. Χαιρόµαστε γι’ αυτό, µια και σκοπός µας είναι να αλλάξουµε τις διατροφικές συνήθειες µε προϊόντα που δεν έχουν πρόσθετα, χηµικά και συντηρητικά. Προωθούµε προϊόντα φυτικής προέλευσης και βλέπουµε ότι είναι µια αγορά που µεγαλώνει. Επιπλέον, είναι ένας υγιεινός τρόπος συντήρησης –από τους πιο παλιούς που υπάρχουν– των φρούτων και των λαχανικών χωρίς να χρειάζονται πρόσθετα», αναφέρει η ίδια χαρακτηριστικά.
Στα επόµενα βήµατα της εταιρείας «ΚΑΡΠΗΔΩΝ» µε τη σειρά Rho Foods είναι η ανάπτυξη καινούργιων κωδικών, καθώς θέλουν να «εκµεταλλευτούν» την πληθώρα των φρούτων και των λαχανικών της ελληνικής γης.

Επανεκκίνηση της βιοµηχανίας σνακ

Στα 630 δισ. δολάρια (περίπου 511 δισ. ευρώ) αναµένεται να διαµορφωθεί η αξία της παγκόσµιας αγοράς υγιεινών σνακ µέχρι το 2020, σύµφωνα µε άρθρο του περιοδικού Food&Drink International. Οι βιοµηχανίες του κλάδου δέχονται αυξηµένες πιέσεις για να «ανανεωθούν» και από τη νοµοθεσία των περισσότερων ευρωπαϊκών κρατών που περιλαµβάνει πλέον µέτρα περιορισµού της περιεκτικότητας σε ζάχαρη, αλάτι, κορεσµένο λίπος και των επιπέδων ακρυλαµιδίου στα τρόφιµα.
Επιπλέον, οι καταναλωτές είναι πιο ενηµερωµένοι και έχουν περισσότερες κοινωνικές και περιβαλλοντικές ανησυχίες, γεγονός που οδηγεί στον επαναπροσδιορισµό του κλάδου. Η υγιεινή διατροφή έχει εξελιχθεί σε µία από τις µεγαλύτερες και πιο µετασχηµατιστικές τάσεις τροφίµων των τελευταίων ετών.

Αξιοσηµείωτο, πάντως, είναι ότι, σύµφωνα πάντα µε το άρθρο, οι επιχειρήσεις του κλάδου δείχνουν προσαρµοστικότητα στις νέες τάσεις και το 2018 αναµένεται να δούµε περισσότερες αλλαγές και καινούργια προϊόντα.

Κριτσίνια µε άλευρα από τον ΘΕΣγη

Κριτσίνι πράσο-σπανάκι και κριτσίνι καλαµπόκι διατίθενται σε συνολικά 20 σηµεία πώλησης των συνεταιριστικών γωνιών «ΘΕΣγάλα συν» σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λάρισα, όπως αναφέρει στην «ΥΧ» ο Ανδρέας Χαρδαλούπας, διευθυντής µάρκετινγκ του Συνεταιρισµού ΘΕΣγάλα. «Τα κριτσίνια γίνονται από άλευρα του Συνεταιρισµού ΘΕΣγη και είναι αλεσµένα σε παραδοσιακό πετρόµυλο. Εννοείται ότι µπορούν να παραδοθούν απευθείας στον καταναλωτή µε την υπηρεσία “ΘΕΣσπίτι σου”. Υπάρχουν και άλλα δύο προϊόντα στην κατηγορία αυτή: το θεσσαλικό κριτσίνι και το κριτσίνι σίκαλης µε αλεύρι ολικής άλεσης», σηµειώνει ο ίδιος και προσθέτει ότι «η αγορά των σνακ έχει προοπτικές, η ζήτηση είναι αυξηµένη. Ενδεχοµένως τέτοιου είδους σνακ να µπουν και στους αυτόµατους πωλητές. Θα προστεθούν και άλλοι κωδικοί προϊόντων».

Υγιεινό γλύκισμα από ΕΑΣ Ζακύνθου 

Μια λαχταριστή μίνι λιχουδιά έχει λανσάρει εδώ και πάνω από τρία χρόνια η Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Ζακύνθου, στα πλαίσια της εξωστρέφειας και της καινοτομίας. Ο λόγος για τη ζακυνθινή σταφίδα με επικάλυψη σοκολάτα υγείας. Πρόκειται για ένα φυτικό προϊόν της Ζακύνθου, κατάλληλο για νηστεία και χορτοφάγους και Vegans.