Σοφικό Κορινθίας: Μέσω του προγράμματος Climate Watchers η ευαισθητοποίηση των παιδιών για την κλιματική αλλαγή

Ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσε για το Σοφικό Κορινθίας η υλοποίηση του προγράμματος Climate Watchers, που είχε στόχο την ευαισθητοποίηση τόσο των μαθητών και των εκπαιδευτικών όσο και της ευρύτερης κοινωνίας στα προβλήματα που προκύπτουν από την κλιματική αλλαγή.

Στη σύμπραξη αυτή συμμετέχουν τρία σχολεία και μία οργάνωση. Από την Ελλάδα το Γυμνάσιο Σοφικού, που είναι και το συντονιστικό σχολείο, από την πόλη Hellin της Ισπανίας το δευτεροβάθμιο σχολείο JustoMillan και από τη Νότια Ιταλία το δευτεροβάθμιο σχολείο Zanoti Bianco.

Για τα οφέλη από την υλοποίηση του προγράμματος μίλησε στην «ΥΧ» ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός, Θανάσης Παναγής. Σύμφωνα με τον ίδιο, «από τα πρώτα βήματα υλοποίησης του προγράμματος άρχισαν να γίνονται σαφείς οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στον πρωτογενή τομέα, καθώς η κύρια καλλιέργεια στην περιοχή είναι η ελιά. Ειδικά η χρονιά που διανύουμε φαίνεται πως θα είναι μία από τις χειρότερες λόγω των μειωμένων βροχοπτώσεων και των υψηλών θερμοκρασιών κατά τη χειμερινή περίοδο».

Πρόγραμμα

Αναφορικά με το πρόγραμμα, ο κ. Παναγής τονίζει ότι «με τη συμμετοχή φορέων και οργανώσεων που ασχολούνται με το κλίμα και το περιβάλλον, όπως είναι για παράδειγμα το Παγκόσμιο Ταμείο για τη Φύση (WWF) και η ΜΚΟ ΟΖΟΝ, που ειδικεύεται στη μόλυνση του Σαρωνικού, τα παιδιά κατανόησαν περισσότερο τα πολυποίκιλα προβλήματα που προκύπτουν. Αφού αντάλλαξαν στοιχεία με τους Ισπανούς και τους Ιταλούς φίλους μας, ανέλαβαν διάφορες πρωτοβουλίες και, τέλος, οργανώθηκαν σε εθελοντικούς σχηματισμούς για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος».

Ο κ. Παναγής συμπληρώνει ότι «η επαφή των παιδιών μας με ανάλογης ηλικίας μαθητές από δύο μεσογειακές χώρες με πολλά κοινά προβλήματα αναφορικά με το περιβάλλον έδωσε τη δυνατότητα να συγκρίνουν λύσεις και προοπτικές και να γνωρίσουν ακόμα καλύτερα τις δυνατότητες ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας σε ένα κλίμα αειφορίας που ανοίγει νέους ορίζοντες για τις επόμενες γενιές».