Στάθης Πογέλης: Η συνέχιση μιας αγροτικής επιχείρησης 2.500 στρεμμάτων περνά από το «σταυροδρόμι» της εκπαίδευσης

04/03/2025
2' διάβασμα
stathis-pogelis-i-synechisi-mias-agrotikis-epicheirisis-2-500-stremmaton-perna-apo-to-stavrodromi-tis-ekpaidefsis-347522

Μεγαλωμένος ανάμεσα στα σιτηρά του Κιλκίς, ο 17χρονος Στάθης Πογέλης έχει καταλάβει ότι ο δρόμος για τον εκσυγχρονισμό του αγροτικού τομέα περνά από την εκπαίδευση. Ήδη, από το λύκειο, εμπλουτίζεται με γνώσεις που θα τον βοηθήσουν να αναλάβει στο μέλλον τα ηνία της οικογενειακής αγροτικής εκμετάλλευσης.

Ο ίδιος είναι μαθητής της Β’ τάξης του Επαγγελματικού Λυκείου της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής (ΑΓΣ). Όπως εξηγεί στην «ΥΧ», «προέρχομαι από αγροτική οικογένεια, είμαι τρίτης γενιάς αγρότης, καθώς τα χωράφια προέρχονται από τον παππού μου. Ξεκινήσαμε ως οικογένεια με 50-60 στρέμματα και τώρα έχουμε φτάσει περίπου στα 2.500 στρέμματα ψυχανθών και σιτηρών».

Έχοντας πάρει από μικρός την απόφαση να ασχοληθεί με τον αγροτικό τομέα, ο Στάθης αναζήτησε το κατάλληλο περιβάλλον, στο οποίο από νωρίς θα λάμβανε και πρακτική γνώση. «Γνώριζα για την Αμερικανική Γεωργική Σχολή και το έργο της στην αγροτική εκπαίδευση, ωστόσο, η απόφασή μου να φοιτήσω εκεί ενισχύθηκε μετά την προτροπή του γενικού διευθυντή της PJ Condellis SA, Χαράλαµπο Μαυρίδη, με τον οποίο ήρθαμε σε επαφή στο πλαίσιο επαγγελματικών δραστηριοτήτων της οικογένειάς μου. Η εταιρεία στήριξε την επιθυμία μου, μέσω υποτροφίας», επισημαίνει.

Διαβάστε Επίσης

Όθωνας Μέντης: Ο μελισσοκόμος που μετέτρεψε το κερί της μέλισσας σε φυσικό περιτύλιγμα τροφίμων

Η αγνή, ανιδιοτελής αγάπη, αυτή που δίνει χωρίς να περιμένει αντάλλαγμα, μπορεί να είναι δυσεύρετη στον κόσμο των ανθρώπων, είναι όμως ο κανόνας στην κοινωνία των μελισσών. Σε μια κοινωνία που εργάζεται για να προσφέρει ό,τι πολυτιμότερο έχει, το μέλι της. Και όταν η αγάπη αυτή βρει τον σωστό αποδέκτη, μπορεί να μετουσιωθεί σε έναν μεγάλο […]

19/02/2025 6' διάβασμα

Εκτός από τα τυπικά μαθήματα του σχολείου, οι μαθητές συμμετέχουν στην απογευματινή πρακτική άσκηση του σχολείου, παρακολουθούν μαθήματα για τη φυτική και ζωική παραγωγή, καθώς και την τεχνολογία τροφίμων, ενώ ενημερώνονται και για τις εξελίξεις της τεχνολογίας. Όπως τονίζει ο ίδιος, «στη Γ’ Λυκείου, μας δίνεται η δυνατότητα επιλογής κατεύθυνσης και εγώ θα κινηθώ προς τη φυτική παραγωγή».

Ο Στάθης σκοπεύει να συνεχίσει τις σπουδές του και μετά την ολοκλήρωση του λυκείου, είτε σε κάποιο πανεπιστημιακό Τμήμα Γεωπονίας είτε στην Ιδιωτική Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΣΑΕΚ) της ΑΓΣ. Καταλήγοντας, τονίζει ότι τόσο το περιβάλλον της σχολής όσο και το επίπεδο των καθηγητών έχουν ξεπεράσει τις προσδοκίες του.