-Διαφήμιση-

Ο Σταύρος Αρναουτάκης είναι Περιφερειάρχης Κρήτης και υποψήφιος με τον συνδυασμό «Κρήτη, η ζωή μας»

Για την Περιφέρεια Κρήτης, ο πρωτογενής τομέας αποτελεί τον έναν από τους δύο βασικούς πυλώνες της οικονομίας. Με αυτό το δεδομένο, συνεχίσαμε την προσπάθεια ενδυνάμωσής του, μέσω της πρόσβασης σε χρηματοδοτικά εργαλεία, της διασύνδεσης των κλάδων παραγωγής, της αξιοποίησης της καινοτομίας και των δυνατοτήτων που παρέχουν οι ψηφιακές εφαρμογές, της ενίσχυσης της εξωστρέφειας με σκοπό την ισχυροποίηση και τη διεύρυνση των αγορών των κρητικών προϊόντων.

Ανάδειξη της κρητικής ταυτότητας  και ενδυνάμωση της εξωστρέφειας

Τα προηγούμενα χρόνια, επιχειρήσαμε να αναδείξουμε την ιδιαίτερη ταυτότητα των προϊόντων της κρητικής γης. Με την ίδρυση της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης, πιστοποιήσαμε με το σήμα «ΚΡΗΤΗ» 723 προϊόντα, 91 επιχειρήσεις, 47 εστιατόρια και 5 «κρητικά μπακάλικα».

Μέσω της κινητικότητας που αναπτύσσουμε στον πρωτογενή τομέα, με τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις, με μια προωθημένη διαφημιστική προβολή, διαμορφώνουμε ένα βήμα που επιτρέπει τον προγραμματισμό και το σχεδιασμό δράσεων που στοχεύουν στη βελτίωση και στην περαιτέρω ανάπτυξη του στρατηγικού αυτού τομέα. Τα επόμενα χρόνια, η προσπάθεια αυτή θα ενταθεί και θα οργανωθεί περισσότερο, υποστηρίζοντας ενεργά τις συλλογικές και ατομικές πρωτοβουλίες, που κινούνται με την ίδια λογική και έχουν ως στόχο τη δημιουργία τοπικών και περιφερειακών δικτύων, που μπορούν να αντεπεξέλθουν στους όρους του σύγχρονου ποιοτικού ανταγωνισμού.

Για την Περιφέρεια Κρήτης, η αγροτική οικονομία και γενικότερα ο γεωργικός τομέας δεν αποτελούν απλώς μια οικονομική δραστηριότητα. Πρωτίστως, αποτελούν τη βάση της ταυτότητας της Κρήτης, το σημείο συνάντησης οικονομικών δραστηριοτήτων, πολιτιστικής κληρονομιάς και περιβαλλοντικής φυσιογνωμίας.

Διασύνδεση του διατροφικού προτύπου με τον τουρισμό

Η δημιουργία προϊόντων ΠΟΠ, η διεύρυνση των εμπορικών προορισμών και των αγορών των προϊόντων μας και ο συντονισμός του συνολικού «κρητικού διατροφικού προτύπου» με τον δυναμικό τουριστικό τομέα της Κρήτης αποτελούν προκλήσεις που θα διαμορφώσουν δυναμικά τις πολιτικές και τον προγραμματικό σχεδιασμό της Περιφέρειας Κρήτης στη διάρκεια των επόμενων ετών.

Όλο το προηγούμενο διάστημα, προσπαθήσαμε να συνδέσουμε τον πρωτογενή τομέα με την τοπική ανάπτυξη, δημιουργώντας ένα ευρύ πλαίσιο δράσεων και πρωτοβουλιών, ικανών να διασυνδέουν, προς όφελος των τοπικών κοινωνιών, τους τρεις βασικούς πυλώνες, που αποτελούν την ατμομηχανή της ανάπτυξης της Κρήτης: τον πρωτογενή τομέα, τον τομέα του τουρισμού και τον τομέα του πολιτισμού.

Στόχος μας είναι η δημιουργία αναπτυξιακών εργαλείων, τα οποία αφενός θα λειτουργήσουν για την ενδυνάμωση των παραγωγικών αυτών κλάδων και, αφετέρου θα αποτελέσουν κίνητρα για την προσέλκυση και επιστροφή των νέων ανθρώπων στην ενδοχώρα.

Δημιουργία τοπικών σημάτων ποιότητας

Μέσα στο πλαίσιο του Στρατηγικού μας Σχεδιασμού, υλοποιούμε μια σειρά από δράσεις που δημιουργούν προστιθέμενη αξία στα τοπικά προϊόντα, ενώ παράλληλα διεκδικούμε και συνεργαζόμαστε με τα αρμόδια υπουργεία για τη διεκδίκηση πόρων. Στο πλαίσιο αυτό, έχουμε προχωρήσει στη δημιουργία και την κατοχύρωση του τοπικού σήματος ποιότητας για τα προϊόντα του αγροτικού τομέα, του σήματος ποιότητας της κρητικής κουζίνας και του αντίστοιχου για τα οινοποιεία κ.ά.

Για την Περιφέρεια Κρήτης, η αγροτική οικονομία και γενικότερα ο γεωργικός τομέας δεν αποτελούν απλώς μια οικονομική δραστηριότητα. Πρωτίστως, αποτελούν τη βάση της ταυτότητας της Κρήτης, το σημείο συνάντησης οικονομικών δραστηριοτήτων, πολιτιστικής κληρονομιάς και περιβαλλοντικής φυσιογνωμίας.

Αποτελούν, με λίγα λόγια, «την κιβωτό της κρητικής ιδιαιτερότητας και ψυχής».

-Διαφήμιση-