Στέφανος Πούτας: Πρωτότυπα προϊόντα που υμνούν το ρόδι ταξιδεύουν στις αγορές του κόσμου

Τον δικό του ύμνο στο ρόδι, τον θεό των φρούτων όπως το ονομάζει, έχει δημιουργήσει ο Στέφανος Πούτας από την Ελασσόνα, καλλιεργώντας βιολογικά και παράγοντας πρωτότυπα προϊόντα ροδιού χωρίς συντηρητικά, πρόσθετα και χρωστικές ουσίες που κυκλοφορούν σε αρκετές χώρες του κόσμου, με την επωνυμία «Ωδή στο Ρόδι».

Το συγκεκριμένο φρούτο έγινε για τον Στέφανο η κινητήριος δύναμη για την εισαγωγή του στον αγροτικό τομέα το 2007 και την εξέλιξή του μέχρι σήμερα. «Δεν κατάγομαι από αγροτική οικογένεια, ούτε είχα κάποια πρότερη σχέση με τη γη, ωστόσο τα οφέλη του ροδιού για την υγεία των ανθρώπων, αλλά και η επιχειρηματική ευκαιρία που έδινε τη δυνατότητα σε κάποιον να δράσει στον συγκεκριμένο χώρο με οδήγησαν στην ενασχόλησή μου με την καλλιέργεια του ροδιού», εξηγεί στην «ΥΧ» ο Στέφανος.

Βιολογική καλλιέργεια

Για τον ίδιο, η καλλιέργεια του ροδιού δεν θα μπορούσε να μην ακολουθεί τις αρχές της βιολογικής γεωργίας. Χαρακτηριστικά τονίζει ότι «δεν γίνεται κάποιος να θέλει να καλλιεργήσει ένα super food, το οποίο κάνει καλό στην υγεία των ανθρώπων και να χρησιμοποιεί συμβατικά λιπάσματα και εντομοκτόνα ή στο τελικό προϊόν να χρησιμοποιεί συντηρητικά.

Η βιολογική καλλιέργεια μπορεί να ενισχύσει την ποιότητα του ροδιού, το οποίο αποδεδειγμένα είναι πλούσιο σε βιταμίνες Α, C και Ε, σε πληθώρα μεταλλικών στοιχείων (ασβέστιο, σίδηρος, μαγνήσιο, φώσφορος, κάλιο, ψευδάργυρος, σελήνιο), σε υδατάνθρακες και σε φυτικές ίνες. Ένα μόνο ρόδι μπορεί να καλύψει το 40% της ποσότητας σε βιταμίνη C και το 25% της ποσότητας σε φυλλικό οξύ, που έχει καθημερινά ανάγκη ένας ενήλικας. Επίσης, μία πληθώρα ερευνητικών εργασιών αποδεικνύουν την υψηλή διατροφική του αξία, καθώς το ρόδι είναι ένα φρούτο με σημαντικές θεραπευτικές ιδιότητες.

Πρόσφατες μελέτες αποδεικνύουν τη συνεργική δράση των συστατικών του και ένα ευρύ φάσμα ισχυρών αντιοξειδωτικών και αντικαρκινικών ιδιοτήτων».

Μεταποίηση

Η έρευνα της αγοράς που είχε πραγματοποιήσει ο ίδιος για την προώθηση των προϊόντων του, διαφοροποιήθηκε, όπως αναφέρει όταν ασχολήθηκε πρακτικά με το αντικείμενο. «Στο θέμα των πωλήσεων ήταν διαφορετικά τα πράγματα από ό,τι περίμενα. Έπρεπε να ασχοληθώ μόνος μου με τη μεταποίηση και την πώληση των προϊόντων για να δώσω υπεραξία στο προϊόν μου».

Το 2016, λοιπόν, ήταν η χρονιά που ξεκίνησε τη μεταποίηση. Όπως τονίζει, «τη χρονιά εκείνη κάναμε τον πρώτο χυμό και σήμερα έχουμε δέκα προϊόντα με ρόδι, τα οποία δημιουργούνται χωρίς ζάχαρη, συντηρητικά, πρόσθετα και χρωστικές. Τα προϊόντα περιέχουν μόνο τα φυσικά σάκχαρα των πρώτων υλών. Συγκεκριμένα, παράγουμε χυμό, δύο μαρμελάδες, τρεις γλυκόξινες σάλτσες chutney, μία μπάρμπεκιου σως, δύο dressing όπως είναι τα μπαλσάμικα, ένα σιρόπι ροδιού, καθώς και ενεργειακό τζελ, αυτό δηλαδή που παίρνουν οι αθλητές για να ενισχύσουν τις επιδόσεις τους την ώρα του αγώνα».

Οι ιδέες για τα παραπάνω προϊόντα, όπως εξηγεί, προήλθαν από την ίδια τη ζήτηση των πελατών τους, ενώ όλα τα προϊόντα δημιουργούνται με τη συμβολή μηχανικού τροφίμων, ο οποίος παρακολουθεί τα προϊόντα σε όλη τη διαδικασία παραγωγής. Όπως εξηγεί ο Στέφανος, «πραγματοποιούνται, επίσης, αναλύσεις σε αντίστοιχα εργαστήρια, ενώ εκτός από το πιστοποιητικό bio για τη βιολογική καλλιέργεια, διαθέτουμε πιστοποιητικό vegan και έχουμε ενταχθεί στο FDA για να μπορούμε να πουλάμε τα προϊόντα μας και στις ΗΠΑ».

Εξαγωγές

Το 2016 ήταν η χρονιά και για την έναρξη των εξαγωγών των μεταποιημένων προϊόντων της επιχείρησης. Τα προϊόντα, όπως αναφέρει ο Στέφανος, εξάγονται «στις ΗΠΑ, στη Γερμανία, στη Γαλλία, στην Ελβετία, στη Σερβία, στη Ρουμανία και στο Ντουμπάι. Η λέξη “Ωδή” αναγνωρίζεται παγκοσμίως για τη σημασία της, ως ύμνος προς τους θεούς και εμείς με τον τρόπο αυτόν, μέσω της αγροτικής μας επιχείρησης “Ωδή στο Ρόδι”, υμνούμε τον θεό των φρούτων, το ρόδι».

Το σημαντικότερο εργαλείο για τις εξαγωγές της επιχείρησης ήταν οι εμπορικές εκθέσεις. «Συμμετέχουμε σε διεθνείς εκθέσεις, με τη σημαντικότερη για εμάς εδώ στην Ελλάδα να είναι η Food Expo, ενώ πέρυσι πήγαμε σε μία έκθεση βιολογικών στο Λονδίνο. Επίσης, έχουμε συμμετάσχει σε εκθέσεις στο Βελιγράδι, αλλά και στην Κύπρο». Εκτός, όμως από τις εκθέσεις, ο Στέφανος εξηγεί ότι η διαδικτυακή τους ιστοσελίδα, που μοιράζεται τον ίδιο τίτλο με τα προϊόντα, έχει βοηθήσει αρκετά στην πώληση των προϊόντων, καθώς διαθέτει και ηλεκτρονικό κατάστημα από το οποίο μπορεί κάθε ενδιαφερόμενος να τα παραγγείλει. Στην ελληνική αγορά τα προϊόντα κυκλοφορούν σε καταστήματα με βιολογικά προϊόντα και ντελικατέσσεν.

Μελλοντικά σχέδια

Στα επόμενα σχέδια της επιχείρησης είναι να αναπτύξει και άλλους κωδικούς και όπως εξηγεί ο Στέφανος «να φέρουμε το ρόδι όσο γίνεται πιο κοντά στην καθημερινή κατανάλωση όλων των ανθρώπων. Τα προϊόντα μας, παρόλο που είναι πολύ καλοφτιαγμένα, δεν είναι ακριβά για να μπορούν όλοι να τα αγοράζουν. Θέλουμε όσο γίνεται περισσότερο ο κόσμος να τρέφεται υγιεινά και να αποφεύγει τροφές που έχουν συσκευαστεί με λάθος τρόπους, δηλαδή με συντηρητικά. Επίσης, το καταναλωτικό κοινό θα πρέπει να ενημερωθεί, ώστε να αγοράζει προϊόντα που έχουν παραχθεί εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην οποία η νομοθεσία για την παραγωγή προϊόντων είναι πιο αυστηρή τόσο για τη συμβατική όσο και για τη βιολογική γεωργία».