Η χαρά της μάθησης: Βιωματική εκπαίδευση στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή

Η χαρά της μάθησης: Βιωματική εκπαίδευση στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή
-Διαφήμιση-

Τη βιωματική εκπαίδευση που παρέχεται στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή παρουσίασαν η προϊσταμένη του Παιδικού Σταθμού Βάσω Ντόκου και η δασκάλα του Δημοτικού Σχολείου, Εύη Χαντζιάρα, στο πρότυπο σεμινάριο «το θετικό παιδί και εμείς».

Ο τίτλος της εισήγησής τους ήταν «Η χαρά της μάθησης: Βιωματική εκπαίδευση στην ΑΓΣ», κατά τη διάρκεια της οποίας τα δύο εκπαιδευτικά στελέχη εξήγησαν τι είναι αυτό που κάνει τους μαθητές της Σχολής να απολαμβάνουν τη φοίτησή τους σε αυτήν και αναφέρθηκαν στα ιδιαίτερα πλεονεκτήματα της ΑΓΣ τα οποία την καθιστούν έναν μοναδικό και εξαιρετικό εκπαιδευτικό ίδρυμα.

«Κατ’ αρχάς είναι το φυσικό περιβάλλον της Σχολής που ηρεμεί το παιδί, αντισταθμίζει την έλλειψη ελεύθερου χώρου στα σύγχρονα αστικά κέντρα και προσφέρει απεριόριστες ευκαιρίες δραστηριοτήτων ανακάλυψης, εξερεύνησης και σύνδεσης της ακαδημαϊκής γνώσης που ένα σχολείο πρέπει να προσφέρει, με την πραγματική ζωή.

Έτσι, οι μαθητές μας μπορούν να μάθουν να υπολογίζουν το εμβαδόν ορθογωνίου μετρώντας την έκταση του λαχανόκηπου ή να προσεγγίσουν την πυκνότητα φτιάχνοντας μια μαρμελάδα με φρούτα από τον οπωρώνα. Ο περιβάλλοντας χώρος όμως συμπληρώνεται και αλληλεπιδρά άμεσα με τη φιλοσοφία μας, πυρήνας της οποίας αποτελεί η βιωματική μάθηση. Η τελευταία στηρίζεται στην ιδέα της αξιοποίησης της εμπειρίας / των βιωμάτων των παιδιών και στον μετασχηματισμό τους σε ένα σώμα γνώσεων και δεξιοτήτων ικανό να ορίσει τον ολοκληρωμένα εγγράμματο πολίτη του 21ου αιώνα», ανέφερε η κ. Ντόκου.

Από την πλευρά της, η κ. Χαντζιάρα υπογράμμισε: «Στις τάξεις μας και στις αυλές μας συναντάμε παιδιά που μπορεί να πουν «ουάου», όταν μάθουν κάτι καινούριο, που ζητάνε να  τους μάθουμε περισσότερα, που ρωτάνε, που συνεισφέρουν με τις δικές τους ιδέες. Παιδιά που πατάνε τα 10 τους χρόνια και δεν έχουν ήδη βαρεθεί το σχολείο. Παιδιά που χαίρονται το παιχνίδι στην αυλή, ακόμα και αν δεν τους δώσουμε μπάλες. Παιδιά τέλος, που ζουν την ηλικία τους και που δεν φοβούνται ούτε βιάζονται να μεγαλώσουν».

Και οι δύο τόνισαν ότι πολύτιμα εργαλεία προς την επίτευξη αυτού του αποτελέσματος αποτελούν η διαρκής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η ανανέωση και ο σχηματισμός νέων βιωματικών και εκπαιδευτικών προγραμμάτων, η συνεχής επαφή με τη φύση, η έμφαση σε stem δραστηριότητες (science, technology, engineering, math), η ενισχυμένη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας, η προώθηση του ψηφιακού γραμματισμού, σε συνδυασμό με την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και των τεχνών.

Το βιωματικό σεμινάριο αποτέλεσε την έναρξη δημιουργίας πλατφόρμας με συμμετοχή προσώπων, φορέων και επιχειρήσεων από το χώρο της διατροφής, της ιατρικής, της εκπαίδευσης, του παιχνιδιού, της θεραπευτικής παρέμβασης, της ένδυσης, της ψυχαγωγίας κλπ. Στόχος της είναι οι νέες ιδέες, η βελτίωση της ποιότητας ζωής και η προσφορά στο κοινωνικό σύνολο. Το σεμινάριο διοργάνωσε η Life Avenue L.AV. στο συνεδριακό της Τράπεζας Πειραιώς στην Κατούνη, στα Λαδάδικα.