Η υπερπροσφορά από τρίτες χώρες πιέζει τις εξαγωγές πορτοκαλιών

Με υποτονικούς ρυθμούς εξακολουθούν να «τρέχουν» οι εξαγωγές των πορτοκαλιών εΙνώ παρόμοια είναι η εικόνα και στο μήλο.

Όπως αναφέρει σε σχετικό σημείωμά του ο ειδικός σύμβουλος του Incofruit Ηellas, Γιώργος Πολυχρονάκης, «για τα πορτοκάλια και την νέα χρονιά η ροή εξαγωγών είναι χαμηλή, η ζήτηση είναι χαμηλότερη, η κατανάλωση επίσης και οι τιμές πιέζονται ακόμη περισσότερο».

Αξίζει να σημμειωθεί ότι οι εξαγωγές πορτοκαλιού και μανταρινιού ήταν πολύ διαφορετικές από την αρχή της τρέχουσας εμπορικής περιόδου. «Στο μέσον της περιόδου οι συνθήκες  δεν έχουν αλλάξει, με χαμηλές προσδοκίες για τα πορτοκάλια Τα μανταρινοειδή είχαν καλό εμπορικό αποτέλεσμα σε όλη τη διαδικασία συγκομιδής και πέτυχαν αποδεκτές τιμές Η τιμή των πορτοκαλιών Navel συνεχίζεται σε χαμηλά επίπεδα Η συγκομιδή του Navel Lane Late, συνεχίσθηκε με πολύ μέτριες τιμές», εξηγεί ο κ. Πολυχρονάκης.

Όπως προσθέτει ο ίδιος, «η μαζική είσοδος στην Ευρωπαϊκή Ένωση εσπεριδοειδών από τρίτες χώρες, τόσο λόγω των μεγάλων ποσοτήτων όσο και των χαμηλών τιμών, σημαίνει ότι τα ενωσιακά φρούτα συνάντησαν χαμηλότερες τιμές από την υπερπροσφορά

Σε ορισμένες σημαντικές περιοχές καλλιέργειας εσπεριδοειδών κυρίως στην Αν.Πελοπόνησσο από τις χιονοπτώσεις της 24/1 και του επακολουθήσαντος παγετού η ζημιά στους καρπούς εκτιμήθηκε ότι είναι σε υψηλά ποσοστά και αναμένεται και η εκτίμηση της τυχόν ζημιάς στα δένδρα».

Εξάλλου, «συνεχίζονται με χαμηλούς ρυθμούς οι εξαγωγές μήλων και από 1/9-18/2/22 η εξαγωγή τους ανέρχεται σε 38.672 τ. – 26,8% έναντι πέρισυ»

 Αναφορικά με τα ακτινίδια, «από 1/9/2021 έως και 18/2/2022 οι αναγγελίες φορτίων που καταχωρήθηκαν στο ΜΕΝΟ για εξαγωγή-διακίνηση αφορούσαν 140.384 τόνους αυξημένες κατά 11,4% εκ των οποίων προς τρίτες εκτος ΕΕ Χώρες 40.460 τ. ήτοι 28,8% του συνόλου έναντι 34.543 τόνους πέρυσι».   

«Η μειωμένη παραγωγή χειμερινών φρούτων και λαχανικών, λόγω καιρικών συνθηκών, η έλλειψη εργατικών χεριών τόσο στο στάδιο της συγκομιδής όσο και της συσκευασίας σε συνδυασμό με το κόστος στις μεταφορές οφειλόμενη τόσο σε αύξηση των καυσίμων όσο και των ναύλων των ατμοπλοικών δημιουργούν προβλήματα στην ομαλή εμπορική τους πορεία», καταλήγει ο κ. Πολυχρονάκης.