Η Mintel προβλέπει και η αγορά ακολουθεί

Η κορυφαία ίσως εταιρεία συμβούλων αγοράς Mintel, προβλέπει τις εξής τάσεις ζήτησης για το 2016

Η Mintel προβλέπει και η αγορά ακολουθεί
  1. Τα συντηρητικά αποτελούν τον μεγαλύτερο εχθρό

Λιπαρά οξέα, τεχνητές χρωστικές ουσίες και συνθετικές γεύσεις αντικαθίστανται από συστατικά που είναι αποδεκτά από τους καταναλωτές. Η τάση αυτή έχει πλέον παγιωθεί στην ευρωπαϊκή αγορά, και η απάντηση του καταναλωτή θεωρείται δεδομένη.

2. Αναζήτηση εναλλακτικών επιλογών

Οι πρωτεΐνες φυτικής προέλευσης δεν αποτελούν πλέον προϊόντα κάποιων ειδικών καταστημάτων, αλλά μπορεί να εισβάλουν στην αγορά και να αποτελέσουν νέα καταξιωμένα προϊόντα.

3. Ο διαχωρισμός των λιπαρών ουσιών

Ο καταναλωτής είναι πλέον πιο ικανός να διαχωρίζει τις καλές από τις κακές λιπαρές ουσίες. Αυτό ενισχύει τη θέση του ελαιόλαδου αλλά και άλλων προϊόντων, όπως έλαια από ξηρούς καρπούς, καρύδα ή ακόμη και φύκια.

4. Αληθινές προωθητικές ιστορίες

Ο καταναλωτής αρέσκεται σε ιστορίες εξωτικών γεύσεων και προϊόντων, εμπνεύσεων πίσω από το νέο ξεκίνημα μιας μικρής εταιρίας. Όλα αυτά πρέπει να αποτυπώνονται σε μία προωθητική ενέργεια, σε ένα νέο προϊόν, αλλά ο καταναλωτής απαιτεί διαφάνεια και ειλικρίνεια.

5. Τροφή για τα μάτια

Μπορεί η γεύση να παίζει καθοριστικό ρόλο για τα τρόφιμα και ποτά, όμως στη σημερινή κοινωνία ο ρόλος της οπτικοποίησης ενισχύεται. Συσκευασίες, χρώματα, σχήματα και σχεδιασμός προϊόντος επιδρούν στην αποδοχή και πορεία ενός προϊόντος.

6. Διατροφή με βάση την προέλευση του καθενός

Η γενικευμένη επέκταση βιομηχανικά επεξεργασμένων τροφίμων, οδηγεί πολλούς στην αναζήτηση εναλλακτικών παραδοσιακών, «αρχαίων» τροφών ή υπερτροφών. Η ενσωμάτωση παλαιών συστατικών που κατανάλωναν οι πρόγονοι ενός λαού σε σημερινά τρόφιμα, μπορεί να τους προσδώσει μια ταυτότητα, μια σύζευξη της ιστορίας με το σήμερα που επιθυμεί ο καταναλωτής.

7. Οικολογία, η νέα πραγματικότητα

Η Καλιφόρνια αντιμετωπίζει τη χειρότερη ξηρασία των τελευταίων αιώνων. Πολλές χώρες της Ευρώπης θα αντιμετωπίσουν σοβαρές ελλείψεις νερού. Η αγροτική παραγωγή, ένας τομέας που καταναλώνει το μεγάλο μέρος των διαθέσιμων υδάτων, πρέπει να προσαρμοσθεί. Προϊόντα που σέβονται τους φυσικούς πόρους, την κλιματική αλλαγή, θα ανταμείβονται όλο και περισσότερο από τους καταναλωτές.

8. Ηλεκτρονική επανάσταση

Οι αγορές μέσω διαδικτύου, οι παραδόσεις παραγγελιών και η αναζήτηση προσφορών κερδίζουν συνεχώς έδαφος. Η επέκταση αυτή γίνεται όλο και πιο καταλυτική για την είσοδο ενός προϊόντος στην αγορά.

Υ.Χ.