«Το 2016, ήταν μια ακόμα αρνητική χρονιά για την αγορά των γεωργικών ελκυστήρων, καθώς οι πωλήσεις έφθασαν μόλις τις 1.120 έναντι των 1.491 του 2015, παρουσιάζοντας πτώση της τάξης του 25%». Τα παραπάνω αναφέρει σε ανακοίνωση του ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Μηχανημάτων (ΣΕΑΜ) κάνοντας επίσης γνωστό ότι και το 2015 υπήρξε πτώση κατά 18%. «Έχουμε δηλαδή μια συρρίκνωση της αγοράς στην 2ετία που αγγίζει το 40%. Σε πολύ χαμηλά επίπεδα κινήθηκε και η αγορά των θεριζοαλωνιστικών μηχανών με μόλις 13 πωλήσεις, αλλά και η αγορά των χορτοδετικών μηχανών με μόλις 49 τμχ. Η συνεχής συρρίκνωση της αγοράς των γεωργικών μηχανημάτων τα τελευταία χρόνια, μειώνει τον βαθμό εκμηχάνισης και επιδεινώνει την ανταγωνιστικότητα του πρωτογενή τομέα της οικονομίας μας», τονίζει ο Σύνδεσμος.
Και προσθέτει: «αλλά και σ’ αυτή την πολύ περιορισμένη αγορά των 1.120 ελκυστήρων που πουλήθηκαν το 2016, ποσοστό 75% αφορά δενδροκομικούς ελκυστήρες χαμηλού κόστους αγοράς και κατά κανόνα χαμηλής τεχνολογικής κλίμακας, στην κατηγορία των ιπποδυνάμεων 75-85ΗΡ.
Η ανακοίνωση του νέου ΠΑΑ 2014-2020 στο οποίο περιλαμβάνονται επιδοτήσεις για επενδύσεις σε αγροτικό εξοπλισμό, έχει αναστείλει την αγορά των μηχανημάτων και όποιες εμπορικές πράξεις γίνονται αφορούν αντικατάσταση εξοπλισμού που πλέον έχει τεθεί εκτός λειτουργίας ή αγορές εντελώς απαραίτητων και φτηνών μηχανημάτων. Η αγορά μεγάλων και σύγχρονων ελκυστήρων έχει παγώσει και εξαρτάται άμεσα από την υλοποίηση των νέων προγραμμάτων.
Μετά από διαδοχικές αναβολές, η έναρξη του νέου κύκλου των Σχεδίων Βελτίωσης, κατά δήλωση της πολιτικής ηγεσίας αναμένεται μέχρι το τέλος του πρώτου 6μηνου του 2017. Αν συμβεί αυτό, τότε μπορεί η αγορά των γεωργικών ελκυστήρων να παρουσιάσει μια μικρή ανάκαμψη της τάξης του 10%, διαφορετικά θα έχουμε και νέα μείωση που θα οδηγήσει την αγορά σε 3ψήφια νούμερα!».
Ο Πρόεδρος του ΣΕΑΜ κος Σάββας Μπαλουκτσής δήλωσε σχετικά: « Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου, ο συνολικός στόλος των τρακτέρ που είναι σε λειτουργία, εκτιμάται γύρω στα 180.000 μηχανήματα. Με ένα ελάχιστο ποσοστό αντικατάστασης 2% ετησίως, θα έπρεπε να έχουμε μια σταθερή αγορά κοντά στα 3.500 τρακτέρ ετησίως. Βλέπουμε λοιπόν πόσο καθυστερεί η αντικατάσταση του γερασμένου στόλου, η μέση ηλικία του οποίου πλέον ξεπερνάει τα 26 χρόνια(!) και τι σημαίνει αυτό για το κόστος παραγωγής και τον βαθμό ανταγωνιστικότητας των ελληνικών αγροτικών προϊόντων».