Οι αγρεργάτες στις ΗΠΑ είναι πρόθυμοι να εμβολιαστούν, αλλά αντιμετωπίζουν εμπόδια

Σε εξέλιξη βρίσκεται στις ΗΠΑ ο εμβολιασμός των αγρεργατών κατά της COVID-19, σε μια προσπάθεια να θωρακιστεί η εκτεθειμένη εργασιακή ομάδα. Σε πανεθνική έρευνα της Ένωσης των αγρεργατών στις ΗΠΑ (UFW) που έλαβε υπόψη δείγμα 10.149 εργαζομένων, το 73% δήλωσε ότι προτίθεται να κάνει το εμβόλιο το συντομότερο δυνατόν, ωστόσο όπως φαίνεται υπάρχουν ακόμα αρκετά εμπόδια για να γίνει αυτή η επιθυμία πράξη.

Η ιστοσελίδα The Counter αναφέρει ότι, σε πολιτείες όπως η Καλιφόρνια, τα συμβάντα εμβολιασμού των αγρεργατών στους χώρους εργασίας τους από κινητές μονάδες εξακολουθούν να είναι σπάνια. Επιπλέον, πολλές κλινικές εμβολιασμού είναι προσβάσιμες μόνο σε εργαζομένους συγκεκριμένων επιχειρήσεων και, επίσης, εξαρτώνται από την εκάστοτε κομητεία στην οποία υπάγονται για το πόσες δόσεις του εμβολίου θα γίνονται διαθέσιμες σε αυτές.

Σε αρκετές περιπτώσεις, ο εφοδιασμός σε εμβόλια είναι ανεπαρκής. Με λίγα λόγια, η λήψη του εμβολίου από τους αγρεργάτες δεν είναι τόσο απλή διαδικασία. «Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι η διαδικασία [του εμβολιασμού] θα είναι προσβάσιμη», τονίζει η εκτελεστική διευθύντρια της UFW, Ντιάνα Τέλεφσον Τόρες. Όπως εξηγεί, ο στοχευμένος εμβολιασμός των αγροτών στους χώρους εργασίας από κινητές μονάδες είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος για να διευκολυνθεί η διαδικασία.

Όμως, για να επιτευχθεί ο στόχος, θα χρειαστούν περισσότερες διαθέσιμες δόσεις, καθώς και ορθότερος συντονισμός για να διασφαλιστεί ότι τα εμβόλια θα διοχετευθούν εκεί που υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη.

Την ίδια στιγμή, στον κλάδο τροφίμων οι μεγάλες εταιρείες της μεταποίησης προσφέρουν κίνητρα και προϋποθέσεις στους εργαζομένους τους ώστε να εμβολιαστούν. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Bolthouse Farms, που δραστηριοποιείται στην αγορά χυμών και αναψυκτικών.

Η επιχείρηση φαίνεται ότι βρήκε τον τρόπο να δελεάσει και τους πλέον δύσπιστους, προσφέροντας 500 δολάρια σε κάθε εργαζόμενο για να εμβολιασθεί απευθείας στο εργοστάσιό της στο Μπέικερσφιλντ της Καλιφόρνια, σε μια τάση που βρίσκει ολοένα και περισσότερους μιμητές.