Αμερικανική έρευνα: Οι χορτοφαγικές ετικέτες λειτουργούν αποτρεπτικά προς τον καταναλωτή

Σε ένα από τα πειράματα, οι ερευνητές έθεσαν την ελληνική φέτα αντιμέτωπη με ένα βίγκαν προϊόν

Ψάχνετε τρόπους για να προσελκύσετε περισσότερους υποψήφιους αγοραστές για τα βίγκαν προϊόντα σας; Τότε, η λύση είναι να σταματήσετε να τα ονοματίζετε ως τέτοια, σύμφωνα με πόρισμα αμερικανικής μελέτης που αναφέρει ότι οι χορτοφαγικές και οι βίγκαν ετικέτες στα τρόφιμα κάνουν περισσότερο κακό παρά βοηθούν.

Σε ένα από τα πειράματα που πραγματοποίησαν οι ερευνητές, σχεδόν 160 Αμερικανοί φοιτητές που παρέστησαν σε μια εκδήλωση κλήθηκαν να επιλέξουν ανάμεσα σε μια τορτίγια με χούμους, η οποία περιείχε αποκλειστικά βίγκαν συστατικά, και μια παραδοσιακή ελληνική σαλάτα που περιείχε τη γνωστή σε όλους μας φέτα. Για ορισμένους συμμετέχοντες, τα δύο πιάτα έφεραν την αντίστοιχη ετικέτα, είτε ως αυστηρώς χορτοφαγικές (βίγκαν) είτε ως μη βίγκαν επιλογές, ενώ για κάποιους άλλους, αμφότερα δεν έφεραν κάποια ετικέτα.

Όπως έδειξαν τα αποτελέσματα του πειράματος, η επιλογή του χούμους προτιμήθηκε από τους περισσότερους συμμετέχοντες που κλήθηκαν να διαλέξουν ανάμεσα σε προϊόντα χωρίς ετικέτα. Αντίθετα, οι συμμετέχοντες που είχαν την ευκαιρία να συγκρίνουν τις ετικέτες, προτίμησαν την επιλογή της ελληνικής σαλάτας.

«Συνολικά, τα ευρήματά μας έδειξαν ότι οι χορτοφαγικές και οι βίγκαν ετικέτες επηρεάζουν αρνητικά την πιθανότητα οι καταναλωτές να επιλέξουν προϊόντα που φέρουν μια τέτοια σήμανση. Η αφαίρεση αυτών των ετικετών μπορεί να προσφέρει μια εξαιρετικά απλή και χαμηλού κόστους λύση για τα εστιατόρια και άλλες δομές, ώστε να μειώσουν τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις, με ελάχιστες τροποποιήσεις στα μενού και χωρίς να επηρεάζεται η ελευθερία της επιλογής των καταναλωτών», εξήγησε η Alex Berke, ερευνήτρια στο εργαστήριο Media Lab του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Μασαχουσέτης στις ΗΠΑ.

Η ίδια και οι συνάδελφοί της συνέταξαν τη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Appetite.