Από τα logistics στο χωράφι η Foodlink

Δρόμους για τα ελληνικά οπωροκηπευτικά στη Β. Ευρώπη ανοίγει η Foodlink. Στο πλάνο συμπράξεις με αγροτικές επιχειρήσεις

Από τα logistics στο χωράφι η Foodlink

Νέο κανάλι για τη διάθεση ελληνικών οπωροκηπευτικών στις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης, με βελτιωμένους όρους ανταγωνιστικότητας, φιλοδοξεί να ανοίξει η Foodlink, σκανάροντας παράλληλα την εγχώρια αγορά για συνεργασίες με επιχειρήσεις του αγροτικού τομέα, που ενδιαφέρονται να επενδύσουν στην παραγωγή καινοτόμων προϊόντων με εξαγωγικές προοπτικές.

Το πρότζεκτ της εισηγμένης υλοποιείται μέσω της Agrolink, θυγατρικής εταιρείας που ιδρύθηκε το 2016 και ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στη διακίνηση και στις πωλήσεις αγροτικών προϊόντων τον φετινό Μάιο. Όπως αναφέρουν στην «ΥΧ» πηγές της εταιρείας, η Agrolink «έρχεται να παντρέψει τις υπηρεσίες logistics που, ήδη, παρέχει η Foodlink με την εμπορική διαχείριση, προσφέροντας ένα ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών σε παραγωγούς και προμηθευτές, είτε πρόκειται για την εγχώρια διακίνηση είτε για την προσέγγιση καναλιών του εξωτερικού».

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, τέτοια σχήματα logistics μπορούν να δημιουργήσουν σοβαρές οικονομίες κλίμακας, μειώνοντας σημαντικά τα κόστη και καθιστώντας τα ελληνικά φρούτα και λαχανικά πολύ πιο ανταγωνιστικά στις αγορές του εξωτερικού. «Οι ιδιομορφίες της εγχώριας παραγωγής, με τον μικρό κλήρο και τις γνωστές, χρόνιες παθογένειες, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η τροφοδοσία μεγάλων αλυσίδων της Ευρώπης είναι πλέον ‘‘υπόθεση λίγων παικτών’’, δημιουργούν καινούργιες προκλήσεις για τον αγροτικό τομέα», τονίζουν χαρακτηριστικά και συμπληρώνουν: «Η συρρικνούμενη εγχώρια αγορά δεν μπορεί πλέον να στηρίξει τις τιμές, όπως έκανε στο παρελθόν. Την ίδια στιγμή, όμως, όσοι παραγωγοί και επιχειρήσεις προσπαθούν να ανοίξουν πόρτες στο εξωτερικό βρίσκονται αντιμέτωποι με τεράστιες δυσκολίες».

Το μεγάλο στοίχημα για την εταιρεία είναι η διείσδυση του ελληνικού φρουτολαχανικού στις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, όπου σήμερα έχει σχετικά μικρή παρουσία. «Πιστεύουμε ότι εκεί βρίσκεται ο ζωτικός μας χώρος και εκτιμούμε ότι χρειάζονται νέα εμπορικά οχήματα που θα μπορούν, εκτός των άλλων, να επικοινωνήσουν καλύτερα το ελληνικό προϊόν. Αυτό ακριβώς το κενό σκοπεύει να καλύψει η Agrolink», υπογραμμίζεται με έμφαση από την εταιρεία.

Δικλείδα ασφαλείας για την επιτυχία του εγχειρήματος, όπως μας τονίζουν οι ίδιες πηγές, αποτελούν οι υποδομές και το δίκτυο της Foodlink (σ.σ. τον Ιούλιο ολοκληρώθηκε άλλη μία επένδυση ύψους 700.000 ευρώ στις εγκαταστάσεις του Ασπροπύργου): «Υπάρχει ένα οργανωμένο εμπορικό τμήμα, αποθήκες, ψυγεία, μεταφορικά μέσα και, βεβαίως, οι συνεργασίες που έχουν αναπτυχθεί όλα αυτά τα χρόνια σε διεθνές επίπεδο. Η μητρική εταιρεία είναι αποφασισμένη να υποστηρίξει την προσπάθεια, καθώς υπάρχουν σοβαρές προοπτικές στο συγκεκριμένο κομμάτι».

Σχέδια για πιλοτικές καλλιέργειες με καινοτόμες ποικιλίες

Εκτός από τη διακίνηση και την εμπορική διαχείριση, η Agrolink σχεδιάζει να προχωρήσει και σε συμπράξεις με εταιρείες, που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή φρούτων και λαχανικών, χωρίς να αποκλείει συνεργασίες ακόμα και με συνεταιρισμούς. «Στόχος είναι αφενός να προωθήσουμε τα προϊόντα που, ήδη, παράγονται στη χώρα μας, αφετέρου να ανιχνεύσουμε, αξιοποιώντας την πληροφόρηση που έρχεται από το εξωτερικό, τα προϊόντα εκείνα που έχουν σοβαρές εξαγωγικές προοπτικές», μας επισημαίνεται χαρακτηριστικά.

Σε αυτή την κατεύθυνση και πάντα στο πλαίσιο κοινών εταιρικών σχημάτων, μελετάται ακόμα και η επένδυση σε πιλοτικές καλλιέργειες με καινούργιες ποικιλίες οπωροκηπευτικών. «Χρειάζεται να καταφύγουμε σε καινούργιες και έξυπνες καλλιεργητικές επιλογές με υψηλή προστιθέμενη αξία, οι οποίες, εκτός των άλλων, θα πρέπει να εμπνέουν τον παραγωγό», αναφέρουν από την εταιρεία.

Ήδη, όπως πληροφορείται η «ΥΧ», υπάρχουν προχωρημένες επαφές με γνωστές επιχειρήσεις του χώρου, οι οποίες αναμένεται να ανακοινωθούν το αμέσως επόμενο διάστημα.