Αργυρώ Κουτσουράδη – Τη ρίγανη και το τσάι του βουνού της Χίου επιλέγουν οι Αμερικανοί

Τα νέα προϊόντα της νεαρής αγρότισσας που φτάνουν σε επτά χώρες του εξωτερικού

Στη ζήτηση των Αμερικανών καταναλωτών για ρίγανη και τσάι του βουνού σε ματσάκι, το οποίο θα τρίβεται εκείνη ακριβώς τη στιγμή που θέλουν να το καταναλώσουν, ανταποκρίνονται τα νέα προϊόντα που δημιούργησε η νεαρή αγρότισσα αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών, Αργυρώ Κουτσουράδη, από το Χαλκειό της Χίου.

Η «ΥΧ» συνάντησε για πρώτη φορά την Αργυρώ το 2019, όταν καλλιεργούσε 14 είδη αρωματικών φυτών και βοτάνων σε 25 στρέμματα και τα προωθούσε σε επτά πόλεις της Ελλάδας και στη Γερμανία.

Σήμερα έχει αυξήσει τα είδη που καλλιεργεί, προσθέτοντας στη λίστα και το χαμομήλι, αλλά και τα στρέμματα, φτάνοντας τα 40, ενώ τα προϊόντα της ταξιδεύουν πλέον σε 25 πόλεις της Ελλάδας και επτά χώρες του εξωτερικού σε επιλεγμένα ντελικατέσεν. Τα προϊόντα της κυκλοφορούν με την επωνυμία «Myrovolos organics».

 

Σειρά matsaki

Μία από τις πιο πρόσφατες συνεργασίες της την οδήγησαν και στη δημιουργία μίας νέας σειράς προϊόντων, η οποία απαρτίζεται από δύο κωδικούς, τη ρίγανη και το τσάι του βουνού. Όπως εξηγεί στην «ΥΧ», «η νέα σειρά matsaki δημιουργήθηκε έπειτα από την επιθυμία των καταναλωτών-πελατών μας, πρωτίστως για τους πελάτες μας στην Αμερική, αλλά και όχι μόνο, διότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση από την Ευρώπη και την Ελλάδα, οι οποίοι προτιμούν ιδιαίτερα τη ρίγανη σε ματσάκι για να τρίβεται την ώρα που απολαμβάνουν το γεύμα τους στο εστιατόριο.

Εμείς δημιουργήσαμε μια τελείως καινοτόμο συσκευασία, όμοια της οποίας δεν υπάρχει στην αγορά και με έμφαση στη βιολογική ιδιότητα των προϊόντων. Θέλαμε μια γκουρμέ συσκευασία, αλλά ταυτόχρονα προσιτή στην τιμή για τον καταναλωτή μας. Πλέον, η συσκευασία μας διατίθεται και στο εξωτερικό και στην Ελλάδα». Το πλεονέκτημα τόσο της συγκεκριμένης συσκευασίας, όσο και της μορφής των προϊόντων είναι η ανάδυση όλων εκείνων των αρωμάτων της φρέσκιας ρίγανης και του τσαγιού που προσδίδουν στο φαγητό ή στο ρόφημα.

Η αρχή της επιτυχίας

Η αγάπη της ίδιας για τα αρωματικά φυτά προήλθε από ένα μάθημα στο πανεπιστήμιο κατά τη διάρκεια των σπουδών της. Όπως εξηγεί, «η αγάπη μου για τα αρωματικά φυτά ξεκίνησε με την επιλογή ενός μαθήματος κατά τη διάρκεια των σπουδών μου στη Γεωπονική στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο της Θράκης. Έπειτα, ταξίδεψα στη Γαλλία, στο πλαίσιο του Erasmus, για να ασχοληθώ με μια έρευνα στην ιατρική στην κατηγορία των αρωματικών φυτών, ενώ για μεγαλύτερη εξειδίκευση συνέχισα τις σπουδές μου σε μεταπτυχιακό επίπεδο στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο της Αθήνας, με αντικείμενο τα αρωματικά φυτά», αναφέρει στην «ΥΧ»
η Αργυρώ.

Αν και της δόθηκε η ευκαιρία να παραμείνει για δουλειά στη Γαλλία, εκείνη επέλεξε να επιστρέψει στον τόπο της και να αρχίσει το 2015 να καλλιεργεί αρωματικά φυτά σε οκτώ αναξιοποίητα στρέμματα, τα οποία διέθετε η οικογένειά της.

«Μου δόθηκε τότε η ευκαιρία να μείνω στο εξωτερικό, δεν ήθελα όμως να αφήσω τη δυνατότητα να γυρίσω στον τόπο μου και να αξιοποιήσω τη χλωρίδα της Χίου, η οποία ήταν ανεκμετάλλευτη. Η οικογένειά μου δεν είχε καμία σχέση με την αγροτική παραγωγή, παρά μόνο μερικά στρέμματα, με τα οποία και ξεκίνησα. Ήξερα, όμως, ότι για να βγω στην αγορά θα έπρεπε να τα αυξήσω.

Έτσι, λοιπόν, βρήκα συγχωριανούς, οι οποίοι μου παραχώρησαν τα ανεκμετάλλευτα χωράφια τους, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο το κόστος της επένδυσης», τονίζει η ίδια, η οποία με μεγάλη ευγνωμοσύνη αναφέρει ότι οι γονείς της ήταν εκείνοι που τη στήριξαν σε όλους τους τομείς, ενώ ήταν απολύτως θετικοί από την αρχή για την ενασχόλησή της με την καλλιέργεια αρωματικών φυτών.

Μετά από δύο χρόνια καλλιέργειας, η Αργυρώ πέρασε και στην τυποποίηση με το όνομα «Myrovolos organics». «Ήθελα ένα όνομα το οποίο να προβάλλει την καταγωγή του προϊόντος, αλλά και το είδος της καλλιέργειας, καθώς έχει πιστοποιηθεί ως βιολογική. Περάσαμε στην τυποποίηση, όταν πλέον είχαμε παραγωγή, ενώ εντάχθηκα στο πρόγραμμα νέων αγροτών, το οποίο ήταν ένα σημαντικό βοήθημα για τη δημιουργία του εργαστηρίου μας. Ξεκινήσαμε, λοιπόν, με τον σχεδιασμό της ετικέτας, την εύρεση της κατάλληλης συσκευασίας και το όλο εγχείρημα πήρε μπρος στις αρχές του 2017, όταν και βγήκαμε στην αγορά», τονίζει η Αργυρώ.

Τα επόμενα σχέδια της ίδιας επικεντρώνονται στο να είναι δημιουργική και να εξασφαλίζει πάντα τη μέγιστη ποιότητα των προϊόντων για τους πελάτες της, αναζητώντας νέες ιδέες για προϊόντα και συνεργασίες.