Τα Αρωματικά Φαρμακευτικά Φυτά στη μετά-κορωνοϊό εποχή

Ανοιχτή διαδικτυακή συζήτηση διοργάνωσε το Τμήμα Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Οι προοπτικές, αλλά και η προσαρμογή της τροφικής αλυσίδας, της αγοράς των αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών και άλλων μη ξυλωδών δασικών προϊόντων το 2021 και στη μετά-Covid εποχή, συζητήθηκαν και αναλύθηκαν στην ανοιχτή διαδικτυακή συζήτηση που διοργάνωσε το Τμήμα Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Ειδικότερα για τα ΑΦΦ, οι ομιλητές εστίασαν στα θέματα της προώθησής τους μέσω των συνεργασιών των παραγωγών με πανεπιστημιακά και ερευνητικά ιδρύματα, στην κατάσταση που θα διαμορφωθεί στη μετά κορωνοϊό εποχή και της αναστολής των δραστηριοτήτων, καθώς και στη δυνατότητα να έρθουν οι παραγωγοί πιο κοντά στις νέες τεχνολογίες. «Κατά τη συζήτηση παρουσιάστηκαν, από τον εκπρόσωπο του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, τεχνικές ενσωμάτωσης των νέων τεχνολογιών, όπως για την ανίχνευση των νοθεύσεων στα τρόφιμα με τεχνικές PCR, οι οποίες είναι ακριβείας, γρήγορες και οικονομικές και οι οποίες μπορούν να δώσουν σε ένα προϊόν δική του ταυτότητα, να βάλουν την υπογραφή του γενετικού υλικού τους», επισημαίνει ο συντονιστής της ημερίδας και μεταδιδακτορικός ερευνητής στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Νικόλαος Μάρκου.

Πιστοποίηση

Όπως σημειώνει κατά τη διαδικτυακή συζήτηση, η οποία είχε ιδιαίτερη απήχηση και προς τους παραγωγούς ΑΦΦ, παρουσιάστηκε και η ερευνητική δουλειά του ΕΛΓΟ-«Δήμητρα» για την καταχώριση των ποικιλιών και την αναπαραγωγή του γενετικού υλικού, που θα δώσει ένα τελικό προϊόν το οποίο θα είναι πιστοποιημένο και με σταθερά ποιοτικά χαρακτηριστικά. «Κατά τη συζήτηση, τονίστηκε ότι αυτήν τη στιγμή δεν υπάρχει πιστοποιημένος ελληνικός σπόρος χαμομηλιού και εάν θέλει κάποιος να αγοράσει σπόρο και να καλλιεργήσει χαμομήλι, θα πρέπει να απευθυνθεί στην αγορά της Γερμανίας», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μάρκου.

Σημαντική ήταν και η τοποθέτηση του εκπροσώπου της εταιρείας Κορφές, ο οποίος μίλησε για την αφορμή που μπορεί να δώσει η COVID-19 για την αξιοποίηση της βιοποικιλότητας μέσω / νέων τεχνολογιών και τις νέες τάσεις του μάρκετινγκ. «Αυτό που κατέδειξε η όλη κατάσταση με την επιδημία είναι ότι υπάρχει ανάγκη οι παραγωγοί να έρθουν πιο κοντά στις νέες τεχνολογίες, ακόμη κι αν δεν τις καταλαβαίνουν, να τις ενσωματώσουν και να βοηθηθούν από αυτές», κατέληξε ο κ. Μάρκου.