Αστικοί πτηνοτρόφοι σε δράση και εν μέσω καραντίνας, με τη βοήθεια της τεχνολογίας

Αστικοί πτηνοτρόφοι σε δράση και εν μέσω καραντίνας, με τη βοήθεια της τεχνολογίας

Μπορεί να «έμειναν σπίτι» την περίοδο της καραντίνας, ωστόσο οι αστικοί πτηνοτρόφοι δεν ξέχασαν τα κοτόπουλα που εκτρέφουν σε δύο αγροκτήματα έξω από τη Θεσσαλονίκη και με τη βοήθεια της τεχνολογίας έβαλαν «φωτιά» στο διαδίκτυο, καταναλώνοντας άπειρα gigabytes για να τα φροντίσουν εξ αποστάσεως.

Όπως λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ιδρυτής της Ιδιωτικής Κεφαλαιουχικής Εταιρίας «Αστική Πτηνοτροφία» Νικόλαος Τσάκαλος, η «κίνηση» μέσω των IP καμερών που υπάρχουν στα δύο αγροκτήματα αυξήθηκε κατά 350%, ενώ αύξηση 35% σημειώθηκε και στη ζήτηση πτηνοτροφικών προϊόντων.

Το Πρόγραμμα Αστικής Πτηνοτροφίας για εξ αποστάσεως εκτροφή πουλερικών για κρεοπαραγωγή/αβγοπαραγωγή ξεκίνησε τον Φεβρουάριο 2019 «και είναι το πρώτο πτηνοτροφικό μοντέλο εμπορικού σκοπού αστικής γεωργίας στην Ευρώπη που συνδυάζει το αγροτο-αστικό συνεχές με την καινοτόμο επιχειρηματικότητα και την επιστήμη ζωικής παραγωγής, εξηγεί ο κ. Τσάκαλος, πτυχιούχος διοίκησης επιχειρήσεων και μεταπτυχιακός φοιτητής του τμήματος Γεωπονίας του τομέα Ζωικής παραγωγής του Αριστοτελείου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). «Η αστική πτηνοτροφία ξεκίνησε στην Ευρώπη από την Ελλάδα και ήρθε για να μείνει και για να επεκταθεί», σημειώνει.

Το σύστημα εκτροφής είναι ελευθέρας βοσκής, εφαρμόζεται στο νομό Θεσσαλονίκης για την κρεοπαραγωγή στην Καρδία- Ν. Ρύσιο και για την αβγοπαραγωγή, που «τρέχει» το τελευταίο επτάμηνο, στη Ν. Μεσημβρία. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν 150 αστικοί πτηνοτρόφοι καταναλωτές/πελάτες και έχουν παραχθεί συνολικά σχεδόν πέντε τόνοι κρέατος νωπού κοτόπουλου και περισσότερα από 15.000 αβγά ελευθέρας βοσκής.

Δίνοντας το «προφίλ» των αστικών πτηνοτρόφων, τονίζει ότι προέρχονται κυρίως από την Πανεπιστημιακή κοινότητα του ΑΠΘ, αλλά «με το “word of mouth” ή αλλιώς μάρκετινγκ από στόμα σε στόμα που προέρχεται από ευχαριστημένους πελάτες, δόθηκε ώθηση και αύξησε -συνεχίζοντας να αυξάνει- τον αριθμό των αστών πτηνοτρόφων και από άλλα στρώματα της κοινωνίας».

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε διατροφικά συνειδητοποιημένους καταναλωτές, κρεοπωλεία και premium εστιατόρια με στρατηγική διαφοροποίησης και σκοπός του είναι να επωφεληθούν οι χρήστες από υγιεινά πτηνοτροφικά προϊόντα ελευθέρας βοσκής συμμετέχοντας στην παραγωγή τους. Για συμμετοχή στο πρόγραμμα, οι χρήστες δεν χρειάζεται να έχουν καμία σχετική γνώση ή και εξοπλισμό και «κάποιος μπορεί να εγγραφεί ως αστικός πτηνοτρόφος διαδικτυακά», επισημαίνει ο κ. Τσάκαλος.

Ως καταλληλότερος τρόπος για την επέκταση της Αστικής Πτηνοτροφίας στην Αθήνα έχει αναδειχθεί η δικαιοχρησία (franchising) και ήδη το ενδιαφέρον είναι έντονο. Όμως, όπως λέει ο κ. Τσάκαλος, «επειδή το franchising για ένα πτηνοτροφικό μοντέλο αστικής γεωργίας είναι κάτι πρωτόγνωρο και πρωτοποριακό για τα ελληνικά δεδομένα, οι υποψήφιοι “σκοντάφτουν” στους όρους της συνεργασίας που περιλαμβάνουν χρονοδιαγράμματα, γεωγραφικούς περιορισμούς, προκαθορισμό συγκεκριμένων στόχων και χρηματοοικονομική διαφάνεια». «Με απλά λόγια», εξηγεί, «το προφίλ του υποψηφίου θα πρέπει να συγκεντρώνει περισσότερο στοιχεία επιχειρηματία και πολύ λιγότερο πτηνοτρόφου ενώ αυτή τη στιγμή συμβαίνει το αντίθετο».

«Η “Αστική Πτηνοτροφία” προέρχεται από τη θερμοκοιτίδα καινοτόμου επιχειρηματικότητας enter-grow-go της Eurobank, είναι μέλος της Ελληνικής Κοινότητας Open Farm (Ανοιχτών για το κοινό Αγροκτημάτων) και του Αγροτο-καταναλωτικού συνεταιρισμού «ΑΓΡΟ.ΚΑ.Σ» που αποτελείται από παραγωγούς που διαθέτουν απευθείας τα προϊόντα τους», αναφέρει ο κ. Τσάκαλος, επισημαίνοντας πως στρατηγικός συνεργάτης είναι «η εταιρεία Αμβροσιάδης ΑΕΒΕ που καλύπτει ανάγκες μας σε θέματα τεχνικής διαχείρισης, όπου απαιτείται τεχνογνωσία και τεχνολογία, και που κάτω από άλλες συνθήκες, μια startup/νεοφυής επιχείρηση σαν εμάς δεν θα μπορούσε να έχει για να επιβιώσει και να αναπτυχθεί».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ