Αυξημένη ζήτηση για το ρόδι

Οι μεγάλες ανατιμήσεις στο κόστος παραγωγής παγκοσμίως προβληματίζουν και την καλλιέργεια ροδιού, πρωταγωνιστή της εορταστικής περιόδου που κρατάει τα σκήπτρα της ζήτησης. «Το ρόδι διαχρονικά και διαπολιτισμικά συνδέεται με την καλοτυχία, την αναζωογόνηση, την αναγέννηση, την εποχή της αλλαγής του χρόνου. Το επίπεδο πωλήσεων αποτυπώνεται στη ζήτηση και την εξαγωγική δραστηριότητα.

Στη σύγχρονη εποχή, που κυριαρχεί η αύξηση του άγχους, και δεδομένων των ευεργετικών ιδιοτήτων του, ανταποκρίνεται στην παγκόσμια τάση για υγιεινή διατροφή, ως βασιλιάς των αντιοξειδωτικών» περιγράφει ο διευθυντής πωλήσεων στον ΑΣΟΠ Δράμας, Παναγιώτης Αθανασιάδης. «Σε όλους τους πολιτισμούς θεωρείται ιερό φρούτο. Προέρχεται από την Ινδία και την Περσία, όπου το καταναλώνουν καθημερινά».

Περνώντας από τον συμβολισμό στην πραγματικότητα, σημειώνει πως η καλλιέργεια αντιμετώπισε προβλήματα πανελλαδικά, με αποτέλεσμα τη μειωμένη παραγωγή. Η μεγάλη διασπορά καλλιεργητών επιτρέπει στον Αγροτικό Συνεταιρισμό να ισοφαρίζει τις απώλειες στη Βόρεια Ελλάδα από τη Νότια, αγωνιζόμενοι να καλύψουν τις παραγγελίες και τις εξαγωγές.

Ρόδι γιορτινό

Με την είσοδο του Δεκέμβρη αυξήθηκε η ζήτηση του ροδιού, από τους καταναλωτές που συνδέουν τον πολύτιμο καρπό με την ευημερία και την καλοτυχία. «Το ρόδι είναι το γιορτινό φρούτο που στολίζει το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι και οι καταναλωτές το ζητούν. Ειδικά μια συγκεκριμένη ποικιλία που καλλιεργώ, με ρόδια κατακόκκινα, κατάλληλα για στόλισμα, είναι ανάρπαστη. Πολλοί τα αγοράζουν μόνο για να διακοσμήσουν το τραπέζι ή το δέντρο τους», σχολιάζει ο Δραμινός παραγωγός Νίκος Μπενιάτογλου.

Πολλοί βέβαια το καταναλώνουν. Πουλώντας στις λαϊκές αγορές, έχει άμεση επαφή με τον κόσμο και αντιλαμβάνεται ότι η οικονομική κατάσταση περιορίζει σημαντικά την αγοραστική δύναμη. «Δυσκολεύονται, αγοράζουν τα απαραίτητα κι αυτό είναι εμφανές».

Το ρόδι, ο βασιλιάς των φρούτων με τις άπειρες ευεργετικές ιδιότητες, καταναλώνεται ωμό, συμπληρώνει σαλάτες, μεταποιείται στα νοικοκυριά αλλά και από τους σπεσιαλίστες του είδους όπως ο Δραμινός παραγωγός και γίνεται λικέρ, χυμός, σιρόπι για ντρέσινγκ, μαρμελάδα μέχρι και… σαπούνι.  Παρατηρεί ότι ειδικά οι μεγαλύτερες ηλικίες θεωρούν αυτονόητο να αγοράσουν ρόδι στις γιορτές, αλλά και οι νέοι «γνωρίζουν ότι οι καρποί του φέρνουν καλοτυχία».