Αύξηση των επιχειρήσεων που συμμετέχουν στις εκθέσεις του εξωτερικού

Με μία δέσμη πολιτικών και στρατηγικών επιλογών, η περιφέρεια στοχεύει στην εξωστρέφεια. Συγκριτικό της πλεονέκτημα αποτελεί η υψηλή ποιότητα των παραγομένων προϊόντων, η διατροφική της ιστορία και παράδοση, αλλά και ο σύγχρονος τρόπος παραγωγής. Από το 2016, η Περιφέρεια Στερεάς, σε συνεργασία με πολλές αγροδιατροφικές επιχειρήσεις, συμμετέχει σε επιλεγμένες εκθέσεις του εσωτερικού και του εξωτερικού.

Ο Κώστας Καραγιάννης, αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας, εξηγεί τους στόχους αυτών των πολιτικών. «Οι δράσεις αυτές στοχεύουν στην προώθηση και στην προβολή των αγροτικών προϊόντων και άλλων δυναμικών οικονομικών κλάδων της περιφέρειας. Στόχος της προσπάθειας είναι να γίνει γνωστή η ποιότητα των προϊόντων της περιοχής μας. Η δυνατότητα μιας ενιαίας και ολοκληρωμένης προβολής των προϊόντων της περιφέρειάς μας, κάτω από την ίδια ομπρέλα, δημιουργεί καλύτερες προοπτικές για την αύξηση των πωλήσεων και των εξαγωγών».

Συμμετοχές

Σύμφωνα με τον απολογισμό της εκθεσιακής πολιτικής της περιφέρειας, από τις 40 επιχειρήσεις που συμμετείχαν στις εκθέσεις το 2016, το 2019 ο αριθμός τους ξεπέρασε τις 320. Ο αριθμός των συναντήσεων που πραγματοποιούν οι εκθέτες με δυνητικούς αγοραστές των προϊόντων τους παρουσιάζει χρόνο με τον χρόνο σημαντική αύξηση.

Στο αποτέλεσμα αυτό συνετέλεσε η αύξηση της τεχνογνωσίας και των ικανοτήτων, μέσα από τις δράσεις εξωστρέφειας της περιφέρειας. Η ποιοτική αυτή διαφορά προέρχεται και από τη βελτίωση της τεχνικής των πωλήσεων, αποτέλεσμα μιας σύγχρονης εκπαιδευτικής διαδικασίας. Παράλληλα, το σύνολο των συμμετεχόντων έχουν βελτιώσει σε μεγάλο ποσοστό τη συσκευασία των προϊόντων τους και πολλοί έχουν αλλάξει τελείως συσκευασία και λογότυπο.

Συνοψίζοντας για τα επόμενα βήματα στον τομέα της εξωστρέφειας των αγροτικών προϊόντων, ο κ. Καραγιάννης επισημαίνει: «Οι επιχειρήσεις πρέπει να καταθέσουν τις προτάσεις τους για τη νέα χρονιά. Μέσα από την καλύτερη επεξεργασία των προτάσεων και την αξιοποίησή τους, μπορούμε να κάνουμε μεγαλύτερα βήματα. Σημαντικό εργαλείο σε αυτή μας την προσπάθεια αποτελεί και το θέμα της εκπαίδευσης των επιχειρηματιών, αλλά και των στελεχών τους, σε σύγχρονα ζητήματα μάρκετινγκ, αξιοποιώντας καλύτερα τις τεχνολογίες, ώστε να επιτυγχάνουμε ποιοτικότερα αποτελέσματα».