Delio Food Hub: Κόμβος ελληνικής νοστιμιάς με έξυπνη λογική στα logistics

Στο ελληνικό start up οικοσύστημα προστίθενται συνεχώς αξιόλογες προτάσεις που στοχεύουν, μεταξύ άλλων, στη βελτιστοποίηση παγιωμένων διαδικασιών σε καίριους εμπορικούς τομείς (εν προκειμένω στα logistics), προσφέροντας ευέλικτες λύσεις προς όφελος των παραγωγών και των καταναλωτών.

O Χάρης Τζαννής

Η ανάδειξη ποιοτικών προϊόντων που χωρίς τη δύναμη του διαδικτύου δύσκολα θα έβρισκαν διέξοδο προς την αγορά, είναι πρωταρχικός –αλλά όχι αποκλειστικός– στόχος του Delio Food Hub και του εμπνευστή της πλατφόρμας, Χάρη Τζαννή, ο οποίος εξηγεί στην «ΥΧ» γιατί δεν μιλάμε απλώς για ακόμα ένα online κατάστημα τροφίμων.

Πείτε μας δυο λόγια για την Delio… Ποια ήταν η αφορμή για τη δημιουργία της πλατφόρμας και ποιος είναι ο τρόπος που λειτουργεί;

Η Delio είναι μια πρωτότυπη πλατφόρμα αξιολόγησης, συλλογής και διανομής προϊόντων μικρών Ελλήνων παραγωγών σε χώρους εστίασης, τουρισμού και καταστημάτων τροφίμων όπως ξενοδοχεία, εστιατόρια, delicatessen, παντοπωλεία, wine bars, οινοποιεία και γενικότερα χώρους που επιθυμούν να έρθουν σε επαφή με τα προϊόντα αυτά.

Μεταξύ άλλων, υπάρχουν υπηρεσίες (DelioHotel, DelioBreakfast, DelioAirbnb, DelioWine, DelioCorner κ.λπ.) που δίνουν έξυπνες λύσεις για κάθε ανάγκη προμήθειας ελληνικών προϊόντων. Αυτή τη στιγμή, οι επαγγελματίες της εστίασης δεν μπορούν να έχουν αλλού τόσο εύκολη πρόσβαση σε αξιόλογα, τοπικά προϊόντα. Το Delio Food Hub έρχεται να καλύψει το κενό στη διανομή των προϊόντων αυτών.

Πολλές φορές γίνεται ταύτιση των ποιοτικών τροφίμων με την έννοια του «γκουρμέ». Συχνά, ο όρος έχει μια αρνητική φόρτιση, ενώ ο κόσμος το συνδυάζει με την ιδέα ενός ακριβού προϊόντος. Τι απαντάτε;

Θεωρώ πως υπάρχει σύγχυση, καθώς γκουρμέ νοείται οτιδήποτε είναι νόστιμο, φτιαγμένο από ποιοτική πρώτη ύλη ή χρησιμοποιεί μια εξαιρετική τεχνική. Για παράδειγμα, μια χωριάτικη χορτόπιτα σε ξυλόφουρνο μπορεί να είναι γκουρμέ. Τα περισσότερα προϊόντα μικρών Ελλήνων παραγωγών είναι γκουρμέ, σε σχέση με τα βιομηχανικά προϊόντα του σούπερ μάρκετ.

Ακριβά είναι τα προϊόντα με τον χαρακτηρισμό luxury ή premium. Θεωρώντας το γκουρμέ συνώνυμο του ακριβού, υποτιμούμε την ποιότητα, τη θρεπτική αξία, τη νοστιμιά, την παράδοση. Από την άλλη, πιστεύω ακράδαντα πως πολλές φορές αυτό που θεωρούμε φθηνό είναι τελικά πολύ ακριβό, καθώς πληρώνουμε πολλαπλάσια την αξία ευτελών πρώτων υλών. Ας μη φοβόμαστε λοιπόν το γκουρμέ, ας φοβόμαστε το κακό, το πρόχειρο, το άνοστο.

Ως start up, στραφήκατε ή επιζητάτε κάποια πηγή χρηματοδότησης;

Ναι, βέβαια. Έχω κάνει ήδη αίτηση στο fund People’s Trust, ενώ στοχεύω η Delio να αναπτυχθεί σύντομα εντός του οικοσυστήματος των start ups επιχειρήσεων. Είναι σημαντικό για την ωρίμανση μιας ιδέας να υπάρχει ένα υποστηρικτικό περιβάλλον χρηματοδότησης, ειδικά σε τομείς όπως είναι ο αγροδιατροφικός, στον οποίο η Ελλάδα παρουσιάζει συγκριτικό πλεονέκτημα ποιότητας, ενώ ταυτόχρονα υστερεί σε ανάπτυξη.

Η πλατφόρμα προωθεί προϊόντα μικρών παραγωγών. Τελικά μπορεί να έχει ευκαιρίες ο μικρός αγρότης και κτηνοτρόφος σε μια αγορά που κυριαρχούν τα supermarket;

Ναι, ξεκάθαρα. Μπορεί οι ποσότητες παραγωγής να είναι μικρότερες, όμως η ποιότητα είναι πολλαπλάσια. Δεν μιλάμε για προϊόντα μαζικής παραγωγής, αλλά για υψηλότερης θρεπτικής αξίας ή νοστιμιάς. Καθιστώντας αυτά τα προϊόντα διαθέσιμα μέσω της Delio, δεν αποσκοπούμε να τα καταστήσουμε μαζικά, αλλά να αλλάξουμε λίγο το μείγμα κατανάλωσης, αυξάνοντας τα ελληνικά προϊόντα μικρών παραγωγών στο καθημερινό μας τραπέζι. Βέβαια, είναι σημαντικό να υπάρχει και συνειδητοποιημένη καταναλωτική κουλτούρα. Γι’ αυτό εκπαιδεύουμε το κοινό, μέσα από αυτά που προσφέρουμε.

Έχουν ακουστεί πολλά για την αδυναμία της χώρας να προσδώσει προστιθέμενη αξία στα αγροδιατροφικά της προϊόντα. Πώς θεωρείτε ότι μπορεί να βελτιωθεί η κατάσταση;

Θεωρώ πως η νέα ελληνική παραγωγή διαθέτει ήδη προστιθέμενη αξία και αυτό φαίνεται από τις αντιδράσεις των καταναλωτών στο εξωτερικό που ανακαλύπτουν στην Ελλάδα μια «εξωτική», αλλά υψηλής ποιότητας γεύση και αυθεντικότητα. Αυτό που χρειαζόμαστε είναι συνέπεια, υπομονή, επαγγελματισμό, logistics και να βελτιώσουμε τη μεγάλη μας πληγή, την αξιοπιστία. Αυτό προσπαθεί να κάνει και η Delio, με συνέπεια και διαφάνεια στη διανομή.