Εβρίτες μαθητές παράγουν ζωοτροφές και κομπόστ

Δείχνουν τον δρόμο της κυκλικής οικονομίας

Μέσα από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα για εφήβους «Εικονική Επιχείρηση», το 1ο ΕΠΑΛ Διδυμοτείχου δημιούργησε την επιχειρηματική πρόταση «Παραγωγή καινοτόμων ζωοτροφών για ζώα παραγωγής/κατοικίδια από υπολείμματα τροφίμων» την οποία υιοθέτησε ως μέντορας, μέσω του θεσμού «Inspirational Mentors», η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου.

Συνομίλησε πρόσφατα διαδικτυακά με τους μαθητές, την υπεύθυνη του προγράμματος, Κυριακή Κεραμιτσόγλου και τον διευθυντή, Γιώργο Μποζατζίδη. Τους μαθητές στηρίζουν οι καθηγητές τους, Θεόδωρος Λιτσεστελίδης και Άννα Καρμιδάκη.

Ο κ. Μποζατζίδης σχολιάζει ότι το σχολείο τους, που φέρει το όνομα του γεννημένου στο Διδυμότειχο εφοπλιστή-ευεργέτη Ευγένιου Ευγενίδη, μετρά διακρίσεις από τις προηγούμενες χρονιές συμμετοχής στο πρόγραμμα. Οι μαθητές νιώθουν δικαιωμένοι και η πρόσφατη συνομιλία με την Πρόεδρο αποτέλεσε τιμή και κίνητρο δημιουργίας. «Δημιούργησαν την εικονική επιχείρηση και προχωρούν με σταθερά βήματα μέχρι τις 10 Μαΐου, που θα πραγματοποιηθεί η ημερίδα διάχυσης των αποτελεσμάτων του Σχεδίου Δράσης. Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας υποσχέθηκε πως αν οι υποχρεώσεις της το επιτρέψουν, θα είναι παρούσα», μεταφέρει.

Η κα Κεραμιτσόγλου τονίζει πως στρατηγικό στόχο του σχολείου αποτελούν η κυκλική οικονομία και η αειφορία. «Στην ειδικότητα Τεχνολογίας Τροφίμων, παρατηρήσαμε ότι στη διαδικασία παρασκευών στο εργαστήριο πετιούνται αρκετά υπολείμματα τροφίμων και αναζητήσαμε τρόπο αξιοποίησης. Ερευνούμε στα σούπερ μάρκετ και στις επιχειρήσεις τροφίμων τι τρόφιμα πετάνε και πώς θα μπορούσαμε να τα αξιοποιήσουμε σε μικρή κλίμακα, καθώς πρόκειται για εικονική επιχείρηση.

Ως αντάλλαγμα, τους απαλλάσσουμε από τα υπολείμματα και από το κόστος μεταφοράς. Κύριο προϊόν θα είναι οι ζωοτροφές για κατοικίδια και ζώα μικρής φάρμας». Τα υπολείμματα της διαδικασίας θα κομποστοποιούνται με τη μέθοδο Bokashi, που κομποστοποιεί και μαγειρεμένα τρόφιμα ζωικής προέλευσης. Το κομπόστ θα διατίθεται σε βιοκαλλιεργητές.

Στο τεχνικό σκέλος, θα εξετάσουν τον τρόπο παρασκευής ζωοτροφών, σύμφωνα με τις ανάγκες του κάθε ζώου σε φυτικά συστατικά κι αυτά θα αποτυπωθούν στη συσκευασία. Η εκπαιδευτικός αναγνωρίζει ότι μαθητές – παιδιά κτηνοτρόφων συμβάλλουν σημαντικά στην υλοποίηση με τις ιδέες τους.