Έκθεση ClientEarth: Οι κολοσσοί των τροφίμων αδιαφορούν για τη ρύπανση

Οι εταιρείες προϊόντων ταχείας κατανάλωσης (FMCG) και οι λιανοπωλητές τροφίμων είναι υπεύθυνοι για τον μεγαλύτερο όγκο των πλαστικών μίας χρήσης στην αγορά, αλλά «δεν αναγνωρίζουν, δεν αναφέρουν και δεν ενεργούν» για τους κινδύνους που εγκυμονούν οι πλαστικές συσκευασίες, σύμφωνα με νέα έκθεση της περιβαλλοντικής οργάνωσης ClientEarth.

Η βρετανική οργάνωση που προσφέρει νομικές περιβαλλοντικές υπηρεσίες προειδοποιεί ότι οι μεγάλες επιχειρήσεις μεταποίησης και λιανικής πώλησης τροφίμων που κλείνουν τα μάτια τους στους κινδύνους που σχετίζονται με τη ρύπανση από πλαστικά, θα βρεθούν αντιμέτωπες με δικαστικές αγωγές στο άμεσο μέλλον. Αυτό το ενδεχόμενο θέτει τους μετόχους των εν λόγω εταιρειών αντιμέτωπους με το φάσμα της οικονομικής ζημιάς, προσθέτει η ομάδα της ClientEarth. «Ο χρόνος έχει εξαντληθεί για τα πλαστικά μιας χρήσης, αλλά το «big food» [οι κολοσσοί της βιομηχανίας τροφίμων] θάβει το κεφάλι του στην άμμο. Μια σειρά από πιο αυστηρούς νόμους για τα πλαστικά μιας χρήσης καθιστούν με γοργούς ρυθμούς ακατάλληλη τη συνεχή εξάρτηση από τις πλαστικές συσκευασίες και οι καταναλωτές γυρίζουν την πλάτη στην κουλτούρα της μίας χρήσης» σημειώνει η δικηγόρος και συντάκτρια της έκθεσης, Rosa Pritchard.

«Παρ’ όλα αυτά, οι εταιρείες αντιμετωπίζουν την κρίση των πλαστικών περισσότερο ως πρόβλημα δημοσίων σχέσεων παρά ως σοβαρό και κλιμακούμενο επιχειρηματικό κίνδυνο».