Εμπλουτίζει το χαρτοφυλάκιο των βιολογικών η Bayer, δεσμεύεται για απρόσκοπτη παροχή εφοδίων

Ακόμα πιο επίκαιρο καθιστούν το στρατηγικό σχεδιασμό και τις προτεραιότητες της Bayer για τον αγροτικό τομέα oι ιδιαίτερες συνθήκες που διαμόρφωσε στις παγκόσμιες αγορές τροφίμων και αγροτικών προϊόντων η πανδημία.

Αυτό επισήμανε, μεταξύ άλλων, ο Μιχάλης Παναγιωτόπουλος, Country Commercial Lead για τον Τομέα Επιστήμης Γεωργίας στη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποίησε διαδικτυακά την Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου η Bayer Ελλάς. O κ. Παναγιωτόπουλος ανέφερε χαρακτηριστικό ότι ο «παραγωγός έχει μάθει να είναι ανθεκτικός στο χωράφι», ωστόσο η συγκυρία ανέδειξε με ακόμα μεγαλύτερη δύναμη τη σημασία της βιώσιμης παραγωγής «κάτι στο οποίο εμείς ως Bayer έχουμε εστιάσει εδώ και πολλά χρόνια».

Όπως εξήγησε ο ίδιος, τους προηγούμενους μήνες η ελληνική γεωργία βρέθηκε μπροστά σε μια σειρά από σημαντικές προκλήσεις. Ο τομέας των οπωροκηπευτικών επηρεάστηκε σοβαρά από την κατακόρυφη μείωση του τουρισμού και τα αλλεπάλληλα λοκντάουν ενώ οι περιορισμοί μετακίνησης οδήγησαν σε αρκετές περιπτώσεις σε έλλειψη απαραίτητου για τις αγροτικές εργασίες ανθρώπινου δυναμικού. Σε αυτά πρέπει να προστεθούν τα ακραία καιρικά φαινόμενα (βλ. Ιανό), η αύξηση της αβεβαιότητας και μεταβλητότητας στις αγορές εμπορευμάτων και το περιβάλλον της νέας ΚΑΠ στο οποίο καλείται να προσαρμοστεί ο Έλληνας παραγωγός.

Σε πρώτο πλάνο η βιωσιμότητα     

Σε αυτές τις προκλήσεις, όπως τόνισε ο κ. Παναγιωτόπουλος, η Bayer απαντά με την ανάδειξη της σημασίας της βιωσιμότητας και της μεγιστοποίησης της εμπορεύσιμης παραγωγής. Εξίσου επιτακτική, πρόσθεσε, είναι η διασφάλιση της πρόσβαση στις αγορές με ανταγωνιστικούς όρους «κάτι που προσπαθούμε να κάνουμε με τις συνεργασίες που αναπτύσσουμε διαρκώς» όπως επίσης και η εντατικοποίηση της ενημέρωσης και εκπαίδευσης των αγροτών με αξιοποίηση όλων των τεχνολογικών μέσων. Ιδιαίτερη μνεία έκανε στην αναγκαιότητα ανάπτυξης ψηφιακών εργαλείων για την αύξηση της αξίας της παραγωγής και στην ξεκάθαρη δέσμευση της Βayer για την απρόσκοπτη παροχή των γεωργικών εφοδίων.  «Όλα αυτά υποστηρίζονται από τις μεγάλες επενδύσεις στην έρευνα και στην ανάπτυξη που πραγματοποιεί ο όμιλος σε παγκόσμιο επίπεδο», τόνισε ο κ. Παναγιωτόπουλος.

«Η Bayer αναγνωρίζει τη μεγάλη πρόκληση που δέχεται η εγχώρια παραγωγή ως απόρροια του lockdown στην εστίαση, της πολύ περιορισμένης τουριστικής περιόδου και των κατά τόπους ακραίων καιρικών συνθηκών που μπορούν να συνδεθούν με την κλιματική αλλαγή», ανέφερε ο κ. Παναγιωτόπουλος και πρόσθεσε: «Ως ηγέτης εκτός από την υγεία και στην διατροφή, μέσα από το συνεργασίες στην Αλυσίδα Αξίας των Τροφίμων (Food Chain Partnership), βοηθάμε ομάδες παραγωγών έτσι ώστε αυξηθεί η εμπορευσιμότητα στα προϊόντα τους και να γίνουν ανταγωνιστικότερα στις ξένες αγορές». Συμπλήρωσε, δε, ότι «επιπλέον η Bayer εδώ και αρκετό καιρό προσφέρει σε Έλληνες παραγωγούς το BayGAP, ένα πρόγραμμα που τους υποστηρίζει να πιστοποιηθούν και να συνδεθούν με την αλυσίδα αξίας τροφίμων, προσφέροντάς τους ουσιαστική εκπαίδευση, συμβουλές και υποστήριξη για πιστοποίηση. Τέλος αναπτύσσοντας εργαλεία όπως το Climate FieldView™ αλλά και τη σειρά προϊόντων Bayer Biologicals, δίνει λύσεις που ανταποκρίνονται στις προκλήσεις για βιώσιμη και ποιοτική παραγωγή, προς όφελος των παραγωγών, των συνεργατών της, της αλυσίδας αξίας των τροφίμων αλλά και των καταναλωτών».

Σε ό,τι αφορά τα άμεσα σχέδια της εταιρείας, ο ίδιος αποκάλυψε ότι στόχος της Bayer Ελλάς είναι να εμπλουτίσει ακόμα περισσότερο το κομμάτι των βιολογικών στο οποίο, όπως είπε, «διαθέτουμε ήδη το πιο ανεπτυγμένο χαρτοφυλάκιο στην ελληνική αγορά».

Η διαδικυτιακή, ειδικά προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις της εποχής εκδήλωση  πραγματοποιήθηκε σε ένα κατάμεστο από δημοσιογράφους virtual venue και διανθίστηκε από εορταστικά happenings. Την αυλαία άνοιξε κα Σόνια Μουσαβερέ, Διευθύντρια Επικοινωνίας της Bayer Ελλάς, η οποία υποδέχθηκε τους δημοσιογράφους και στον σύντομο χαιρετισμό της ευχήθηκε για την άμεση επιστροφή στην κανονικότητα που τόσο έχει λείψει από όλους.

Γρήγορα αντανακλαστικά στην πανδημία

Τον λόγο πήρε ο κ. Andreas Pοllner, Διευθύνων Σύμβουλος της Bayer Ελλάς και επικεφαλής του Τομέα Φαρμάκων σε Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία ο οποίος αναφέρθηκε στις προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η Bayer Ελλάς τη νέα χρονιά. Συγκεκριμένα δήλωσε: «Αδιαμφισβήτητα το 2021 θα είναι μια χρονιά κατά την οποία όλοι θα αντιμετωπίσουμε την πανδημία και θα μάθουμε να ζούμε με τα νέα δεδομένα που έχουμε υιοθετήσει στην καθημερινότητά μας. Σε κάθε περίπτωση είμαι σίγουρος πως θα βγούμε πιο δυνατοί μετά από μια τέτοια παγκόσμια, τραυματική εμπειρία. Από την πλευρά της βιομηχανίας, παρατηρούμε ιδιαίτερα ότι η επιστήμη και η φαρμακευτική βιομηχανία έχουν ανακτήσει την εμπιστοσύνη της ανθρωπότητας».

«Ανάμεσά τους βρίσκεται και η Bayer, με τα παραδείγματα γρήγορων αντανακλαστικών, καθώς προσαρμόστηκε άμεσα για να βοηθήσει στην καταπολέμηση της πανδημίας. Όπως γνωρίζετε στην αρχή της πανδημίας ένωσε τις δυνάμεις της με την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα, τους παρόχους υγειονομικής περίθαλψης και τις κυβερνήσεις παρέχοντάς τους πρόσβαση σε ένα ευρύ φάσμα πληροφοριών και ερευνητικών δεδομένων για την εύρεση και ανάπτυξη νέων αποτελεσματικών θεραπειών για το COVID-19, ενώ πριν λίγες εβδομάδες ανακοινώσαμε τη συμφωνία συνεργασίας με την CureVac για να υποστηρίξουμε την περαιτέρω ανάπτυξη, τη διάθεση και τις αντίστοιχες διαδικασίες του υποψηφίου εμβολίου CVnCoV» συμπλήρωσε ο κ. Pollner και κατέληξε «Τέλος, ανταποκρινόμενη στην αυξανόμενη ανάγκη για εμβόλια η Bayer σχεδιάζει να κατασκευάσει 160 εκατομμύρια δόσεις του εμβολίου CureVac το 2022 στη μονάδα παραγωγής στο Wuppertal, που έρχεται να ενισχύσει το υπάρχον δίκτυο παραγωγής του CureVac.»

Στον σύντομο χαιρετισμό του ο κ. Ανδρέας Κυριαζής, Country Division Head του Τομέα Υγείας των Καταναλωτών στη Bayer Ελλάς δήλωσε σχετικά: «Η πανδημία μας έδωσε την ευκαιρία να υιοθετήσουμε «καλές συνήθειες» και να κατανοήσουμε καλύτερα την ευθύνη μας για τη διατήρηση της υγείας και της ασφάλειας. Καθώς αντιμετωπίζουμε πρωτόγνωρες δημογραφικές μεταβολές, και αναδυόμενες προκλήσεις στον τομέα της υγείας, δεν υπήρξε ποτέ πιο επιτακτική ανάγκη να δώσουμε τη δυνατότητα στους ανθρώπους να φροντίζουν καλύτερα τον εαυτό τους και εκείνους που αγαπούν» και συμπλήρωσε «Για να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις της εποχής και τις ανάγκες των καταναλωτών λανσάρουμε νέα προϊόντα σε γνωστά brands όπως αυτά της Bepanthol και της Ασπιρίνης ενώ ταυτόχρονα επενδύουμε σε συνεργασία με αξιόπιστες εταιρείες στην Ελλάδα για την ανάπτυξη και παραγωγή βασικών προϊόντων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η συνεργασία μας με την FAMAR που παράγει μέρος της σειρά Bepanthol, ενώ από το φέτος σκοπεύουμε να αυξήσουμε αυτήν την παραγωγή, για να καλύψουμε τη διεθνή ζήτηση για τη συγκεκριμένη σειρά προϊόντων».