Ενδυνάμωση του μάρκετινγκ για τα ψάρια Ελληνικής Ιχθυοκαλλιέργειας με τη συμβολή και του ΟΑΚΑ

Τις δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης της Ιχθυοκαλλιέργειας μέσω προβολής των ποιοτικών χαρακτηριστικών της, έναντι των ανταγωνιστικών αλιευμάτων, ανέπτυξε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ ΑΕ), κ. Απόστολος Αποστολάκος, στην Ημερίδα «Μετασχηματισμός και ανθεκτικότητα της ελληνικής ιχθυοκαλλιέργειας προς μια κοινωνικά αποδεκτή και περιβαλλοντικά βιώσιμη ανάπτυξη» στις 27 Νοεμβρίου 2023 στο Συμπόσιο Ιχθυοκαλλιέργειας.

Πρέπει να αναστραφεί, τονίζει, η επιφυλακτικότητα με την οποία ο Έλληνας καταναλωτής αντιμετωπίζει τα προϊόντα Ιχθυοκαλλιέργειας. Να γνωρίσει ότι πρόκειται για μια αειφόρα και βιώσιμη θαλάσσια εκτροφή. Κι αυτό είναι δυνατόν να επιτευχθεί μέσω συντονισμένων ενεργειών και πρωτοβουλιών που πρέπει άμεσα να αναλάβουν οι ίδιες οι εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο τομέα.

Και μία εξ αυτών είναι η προβολή της ελληνικής γαστρονομίας, στην οποία το ψάρι έχει σημαντική θέση. Δεν είναι δυνατόν επισημαίνει ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΚΑΑ, να συμμετέχουμε στην Seafood Expo στην Βαρκελώνη της Ισπανίας, την μεγαλύτερη έκθεση του κλάδου, χωρίς ενιαίο εθνικό περίπτερο και  χωρίς να τονίζουμε την ταυτότητα της ελληνικής γαστρονομίας. Όλοι να γνωρίζουν και να τρώνε λαβράκι ceviche, μια περουβιανή συνταγή ή shashimi, ιαπωνική συνταγή που ανέδειξαν οι Αμερικάνοι και να μην έχουμε μιλήσει πουθενά για το δημοφιλές  ελληνικό “πλακί” για παράδειγμα. Πρέπει ο κλάδος της Ελληνικής Ιχθυοκαλλιέργειας να αποκτήσει σαφή και διεθνώς αναγνωρισμένη ελληνική ταυτότητα.

Χρειάζεται να ενδυναμωθεί το  Εθνικό Μάρκετινγκ για το κλάδο, στο εξωτερικό. Σε όλα τα εστιατόρια του εξωτερικού γράφουν «εξαιρετικός σολομός Σκωτίας», «εξαιρετικό ροκφόρ Γαλλίας» δεν αναγράφουν όμως ποτέ στον τιμοκατάλογό τους, ψάρια από το Αιγαίο, πολύ περισσότερο δεν αναγράφουν ψάρι Ελληνικής Ιχθυοκαλλιέργειας. Κι εδώ την πρωτοβουλία πρέπει να την πάρουν οι εταιρίες Ιχθυοκαλλιέργειας.

Για να αναζητήσει στην πατρίδα του ένα προϊόν – εν προκειμένω ψάρι Ελληνικής Ιχθυοκαλλιέργειας, ο τουρίστας που έρχεται στην Ελλάδα πρέπει πρώτα να το δοκιμάσει εδώ και για να γνωρίζει ακριβώς τι τρώει. Έτσι πέτυχε το ελληνικό στραγγιστό γιαούρτι, έτσι πέτυχε το “φέτα challenge” πριν 2 χρόνια και εδραιώθηκαν στο εξωτερικό.

Δεν αρκεί για όλα να επιρρίπτουμε ευθύνες στους άλλους, Πολιτεία, Τράπεζες, επιδοτήσεις κλπ, που σαφώς θα μπορούσαν να ήταν σε ακόμη υψηλότερο επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών. Πρωτίστως, πρέπει να εντοπίσουμε τα δικό μας ρόλο, τις δικές μας ευθύνες, με τις εταιρίες Ελληνικής Ιχθυοκαλλιέργειας να θέσουν ξεκάθαρους στόχους, από την εμπορική περιγραφή του προϊόντος έως τον τρόπο προώθησής  του.

Στο πλαίσιο αυτό, εμείς εδώ στον ΟΚΑΑ, καταλήγει ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού, κ. Απόστολος Αποστολάκος, θέτουμε τη τεχνογνωσία μας στην υπηρεσία των ενδιαφερομένων ώστε να τα αξιοποιήσει ο κλάδος της Ιχθυοκαλλιέργειας, να διακινούνται τα ψάρια από τις Ιχθυόσκαλες ως περιφερειακά logistic centers, όπου  υπάρχουν κτηνίατροι, σωστή σήμανση, παραστατικά και τιμολόγια, ένα ολοκληρωμένο σύστημα προστασίας του καταναλωτή, ο οποίος θα γνωρίζει τι αγοράζει και θα αποτελέσει την απαρχή να εμπιστευθεί ακόμη περισσότερο τα ψάρια Ελληνικής Ιχθυοκαλλιέργειας.