Ενίσχυσε τα μερίδιά της σε χυμούς, γιαούρτι και φυτικά ροφήματα η ΔΕΛΤΑ

Με μείωση των συνολικών πωλήσεών της έκλεισε το 2019 η ΔΕΛΤΑ, καταφέρνοντας ωστόσο να ενισχύσει σημαντικά τα μερίδιά της σε κατηγορίες όπως οι χυμοί, τα φυτικά ροφήματα και το στραγγιστό γιαούρτι.

Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία που δημοσιεύθηκαν πρόσφατα, σε εταιρικό επίπεδο ο τζίρος υποχώρησε στα 236,6 εκατ. ευρώ έναντι 244,5 εκατ. ευρώ το 2018, ενώ σε επίπεδο ομίλου διαμορφώθηκε στα 282,5 εκατ. ευρώ. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται αφενός στην κατάργηση συμφωνιών για την παραγωγή προϊόντων private label (ιδιωτικής ετικέτας) στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, αφετέρου σε μια σειρά από στρατηγικές αποφάσεις της διοίκησης (μεταβίβαση κτιριακού/μηχανολογικού εξοπλισμού παραγωγής κίτρινων τυριών στο εργοστάσιο της Ελασσόνας, διακοπή παραγωγής εβαπορέ στο Πλατύ Ημαθίας).

Στις επιμέρους προϊοντικές κατηγορίες, ο όμιλος είδε να αυξάνονται θεαματικά, όπως επισημαίνει, τα μερίδιά του στην αγορά των χυμών, απόρροια του επιτυχημένου επαναλανσαρίσματος της σειράς Life. Μάλιστα, ενώ η συνολική αγορά των χυμών παρουσίασε πέρυσι πολύ μικρή μεταβολή το 2019, η υποκατηγορία των χυμών ψυγείου παρουσίασε άνοδο 15% σε όγκο και 9% σε αξία.

Νέα σειρά υψηλής παστερίωσης

Στο λευκό γάλα, όπου η εταιρεία πρόσφατα ενίσχυσε την γκάμα της με τη νέα σειρά υψηλής παστερίωσης «Του τόπου μας», διατήρησε την ηγετική της θέση με μερίδιο 25%, αν και το σύνολο της εν λόγω αγοράς «έχασε» το 2019 το 5% της αξίας της και το 6% του όγκου.

Αντίθετα, η κατηγορία των φυτικών ροφημάτων αναπτύχθηκε με ρυθμούς 30% σε όγκο και 40% σε αξία, με τη Δέλτα να ενισχύει το μερίδιό της κατά 8,2% σε αξία, σε σύγκριση με το 2018. Ανοδικά κινήθηκε τέλος και η αγορά στραγγιστού γιαουρτιού, με ρυθμό 2% σε όγκο και 0,4% σε αξία, με τη ΔΕΛΤΑ να αυξάνει το μερίδιό της κατά 1,4% σε σχέση με το 2018.