Επανασχεδιασμό της τουριστικής προβολής ετοιμάζει η περιφέρεια

Με στόχο την επανεκκίνηση του τουρισμού, η περιφερειακή αρχή ανακοίνωσε τον σχεδιασμό της για τις ενέργειες και τις δράσεις που απαιτούνται για τη μετάβαση στη νέα πραγματικότητα της τοπικής τουριστικής οικονομίας. Παράλληλα, προετοιμάζονται τα πρώτα απαιτούμενα μέτρα για την τόνωση του συγκεκριμένου κλάδου, μέσω της καμπάνιας «ΜΕΝΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΣ, ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΤΗ ΣΤΕΡΕΑ». Στόχος αυτής της προσπάθειας είναι οι προκλήσεις αυτής της περιόδου να γίνουν ευκαιρίες, μειώνοντας τις απώλειες στους κλάδους όπως τα ξενοδοχεία, οι μεταφορές, οι υπηρεσίες μέσω τουριστικών γραφείων και φυσικά η εστίαση.

Η «ΥΧ» επικοινώνησε με την Έλλη Κοτσάνου, ειδική συνεργάτιδα σε θέματα τουρισμού του αντιπεριφερειάρχη Φωκίδας, μιας από τις σημαντικότερες ενότητες της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδος. «Αρχικά, το βάρος έρχεται να σηκώσει η εθνική στρατηγική για τον τουρισμό, πάνω στην οποία θα πατήσουν οι περιφέρειες με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Την Τρίτη ανακοινώθηκαν οι πέντε άξονες του υπουργείου Τουρισμού, στους οποίους θα δοθεί έμφαση. Υπάρχουν κάποια μνημόνια συνεργασίας μεταξύ χωρών εντός και εκτός ΕΕ και της Ελλάδας, τα οποία πρέπει να ενεργοποιηθούν. Αυτά αφορούν την υποδοχή τουριστών από μία χώρα στην άλλη με βάση τους νέους κανονισμούς προστασίας της δημόσιας υγείας. Από τις νέες συμφωνίες ανάμεσα στα κράτη χρειάζεται να αντλήσουμε πελάτες. Συνεπώς, κάθε δράση εξωστρέφειας χρειάζεται σχετική έρευνα των προτιμήσεων όπως αυτές θα διαμορφωθούν εκ νέου την επόμενη ημέρα από τη λήξη των μέτρων».

Θέτοντας τους επιμέρους στόχους μέσα από πλατφόρμες συνεργασίας, η κα Κοτσάνου σημειώνει: «Πρέπει να στοχεύουμε σε συγκεκριμένες θεματικές ενότητες με ποιοτικά πολιτιστικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά, ώστε να προσεγγίσουμε αντίστοιχους επισκέπτες. Αυτήν τη στιγμή, οι μεγάλοι tour operators σχεδιάζουν προγράμματα διακοπών μετά από δύο έτη. Επειδή δεν γνωρίζουμε το οικονομικό περιβάλλον στο οποίο θα κληθούμε να δραστηριοποιηθούμε μετά από δύο χρόνια, όπως γινόταν μέχρι σήμερα, ο άμεσος σχεδιασμός γίνεται βάσει των επίκαιρων δεδομένων».

Οι τουρίστες θα συνεχίσουν να αναζητούν εμπειρίες

«Οι ειδικοί λένε ότι οδεύουμε προς την περίοδο που θα αλλάξει ο χρόνος των διακοπών για τους επισκέπτες, δηλαδή τα ταξίδια θα έχουν μειωμένη διάρκεια προκειμένου να ελαχιστοποιείται ο βαθμός έκθεσης σε υγειονομικό κίνδυνο. Ωστόσο, η επιθυμία για διακοπές δεν θα σταματήσει. Ο ταξιδιώτης αναζητά ένα πλήθος εμπειριών κατά το ταξίδι. Ακριβώς αυτές οι εμπειρίες είναι ευκαιρίες για προβολή και συνέργειες.

Δράσεις όπως η επαφή με τη φύση, η προβολή της άυλης κληρονομιάς, η γνωριμία με τους ντόπιους και τις συνήθειές τους, η γευσιγνωσία και οι τοπικές εκδηλώσεις, αποτελούν κάποιες από τις προτάσεις που μπορούν να δώσουν διέξοδο στην μετά κορωνοϊό εποχή, αρκεί να επενδύσουμε ως τόπος στην ανάκτηση της εμπιστοσύνης, με έμφαση στα ψηφιακά εργαλεία προβολής», καταλήγει η κα Κοτσάνου.