Επανεκκίνηση με φρέσκα κεφάλαια και συμβολαιακή για τον Μπουτάρη (βίντεο)

Σε προχωρημένο στάδιο οι επαφές για υπογραφή συμβάσεων με αμπελουργούς, επενδύσεις 5 εκατ. ευρώ στη διετία

Δυναμική επάνοδο στην αγορά και καλλιέργεια μιας στενότερης σχέσης με τους αγρότες με όχημα τη συμβολαιακή γεωργία επιχειρεί η Οινοποιία Μπουτάρη, στη νέα εποχή που σηματοδοτεί η ανάληψη της ιδιοκτησίας της από τα αδέλφια Ηλία και Θωμά Γεωργιάδη.

Το πλάνο των δύο ομογενών από τη Σουηδία (κεντρική φωτό) προβλέπει επενδύσεις 4-5 εκατ. ευρώ στην επόμενη διετία με στόχο, όπως τονίστηκε σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 2 Μαΐου, η ιστορική οινοποιία να επανέλθει το συντομότερο δυνατό «στη θέση που της αξίζει».

Οι επενδύσεις θα αφορούν κατά κύριο λόγο την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των παραγωγικών υποδομών, χωρίς να αποκλείεται και η απόκτηση αμπελώνων που θα προστεθούν στα περίπου 500 ιδιόκτητα στρέμματα της εταιρείας.

Βασικός πυλώνας του αναπτυξιακού σχεδιασμού φαίνεται ότι θα είναι και η συμβολαιακή γεωργία η οποία, σύμφωνα με την επικεφαλής οινολόγο της οινοποιίας, Γιάννη Βογιατζή (φωτό), θα τεθεί σε εφαρμογή από τη φετινή κιόλας σεζόν στις ζώνες της Νάουσας, της Μαντινείας, της Γουμένισσας και της Σαντορίνης.

«Έχει γίνει η σχετική προεργασία και είμαστε σε πολύ προχωρημένες συζητήσεις με αρκετούς αμπελουργούς», δήλωσε στην «ΥΧ» ο κ. Βογιατζής.

Ο ίδιος εκτίμησε ότι το φορολογικό πλαίσιο που προβλέπει σημαντικές ελαφρύνσεις για όσους παραγωγούς μπαίνουν σε σχέση συμβολαιακής γεωργίας προσφέρει μια καλή βάση, ωστόσο «το ζητούμενο είναι να υπάρχει ουσία. Θέλουμε να πάρουμε σταφύλια που θα αξίζουν αυτό που θα πληρωθούν για να μπορέσουμε κι εμείς στη συνέχεια να πουλήσουμε το τελικό προϊόν, δηλαδή το κρασί, με καλύτερους όρους στην αγορά».

Όπως εξήγησε ο κ. Βογιατζής, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην ποιότητα των σταφυλιών. «Το συμβόλαιο μπορεί να μας βάλει σε μια σειρά και να μας δώσει τη δυνατότητα να διαμορφώσουμε σχέσεις με τους αγρότες οι οποίες θα είναι αμοιβαία επωφελείς», υπογράμμισε.

«Πέρα από το άμεσο αποτέλεσμα, εξίσου σημαντικό είναι ότι η συμβολαιακή μπορεί να μας πάει σε ένα δεύτερο επίπεδο, να βάλει δηλαδή τις βάσεις για μια οργάνωση της παραγωγής με όρους αειφόρου ανάπτυξης», πρόσθεσε από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της οινοποιίας, Νίκος Σπέντζας (φωτό δεξιά).

Σύμφωνα με το πολύπειρο στέλεχος, που έχει περάσει από υψηλόβαθμες θέσεις στην Kraft και στη Unilever, μεταξύ άλλων, η Μπουτάρης «τρέχει» στο τρίμηνο με ρυθμό 80%, κάτι που καθιστά ρεαλιστική μια εκτίμηση για κλείσιμο της χρονιάς με ανάπτυξη 40% σε αξία και 30% σε όγκο. Σημειωτέον ότι το 2022 η οινοποιία πραγματοποίησε τζίρο της τάξης των 10 εκατ. ευρώ.

Τα σχέδια για αποστάγματα και HORECA

Ο κ. Σπέντζας άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο για εξαγορές, όπως και για είσοδο στον κλάδο των αποσταγμάτων, τον οποίο χαρακτήρισε «ιδιαίτερα ενδιαφέρων». Προανήγγειλε επίσης την ανάπτυξη νέων κωδικών με ετικέτες που θα τοποθετούνται στην υψηλή τιμολογιακά κατηγορία της αγοράς, όπως επίσης και αλλαγή της εμπορικής πολιτικής με στόχο να ενισχυθεί η παρουσία της Οινοποιίας Μπουτάρη στο κανάλι του HORECA, που αυτήν τη στιγμή αντιπροσωπεύει το 30%-35% των πωλήσεων.

Το υπόλοιπο κομμάτι αφορά τα σούπερ μάρκετ, όπου η εταιρεία κατέχει τη δεύτερη θέση μεταξύ των επώνυμων «παικτών», με μερίδιο της τάξης του 8%. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εξαγωγές αντιστοιχούν στο 25% των πωλήσεων, ενώ η παραγωγή ανέρχεται σε 7 εκατ. φιάλες ετησίως.

Κρούσεις από οινοποιεία με «κόκκινα» δάνεια

Για τα αδέλφια Γεωργιάδη, που «έχτισαν» την επιχειρηματική τους διαδρομή στη Σουηδία στις κατασκευές και στο real estate, αλλά τα τελευταία χρόνια επιδεικνύουν έντονη κινητικότητα και στην Ελλάδα, το κρασί είναι ένας νέος και εν πολλοίς άγνωστος κλάδος, όπως παραδέχτηκε ο Θωμάς Γεωργιάδης, CFO του ομίλου Sternern Stenhus και πρόεδρος των Ελληνικών Οινοποιείων. «Έχουμε μάθει όμως πολλά, με τη βοήθεια του κ. Κώστα Μπουτάρη», συμπλήρωσε ο ίδιος, ενώ ο Ηλίας Γεωργιάδης, CEO του ίδιου ομίλου, αναφέρθηκε στην πρόκληση «να οδηγήσουμε την Οινοποιία Μπουτάρη στην επόμενη μέρα, διατηρώντας παράλληλα την ιστορική της κληρονομιά».

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο επιχειρηματίες έχουν δεχθεί κρούσεις από αρκετές ακόμα οινοποιητικές επιχειρήσεις με «κόκκινα» δάνεια, ενώ από τον Φεβρουάριο έχουν αποκτήσει τον έλεγχο και του brand εμφιαλωμένου νερού Ιόλη, που μέχρι τότε ανήκε στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία.