Ευρώπη: Η ευκαιρία του κλάδου τροφίμων να εκμεταλλευτεί τη γήρανση του πληθυσμού μέσω της καινοτομίας

Καθώς το προσδόκιμο ζωής και η υπογεννητικότητα αυξάνονται, παρατηρείται πλέον μια εμφανής τάση γήρανσης του πληθυσμού στην Ευρώπη. Μέχρι το 2050, ο πληθυσμός των άνω των 65 ετών αναμένεται να φτάσει τα 150 εκατομμύρια στην ήπειρο, καθιστώντας την κάλυψη των διατροφικών αναγκών του γηράσκοντος πληθυσμού μια σημαντική πρόκληση για τον κλάδο τροφίμων.

Προς το παρόν, ο αριθμός των νέων προϊόντων που στοχεύουν σε αυτό το ηλικιακό φάσμα ωχριούν μπροστά στην ευρεία γκάμα που καλύπτει τις καταναλωτικές ανάγκες του νεαρότερου, δυναμικού κοινού. Υπογραμμίζοντας αυτή την ευκαιρία καινοτομίας, μια έρευνα της βρετανικής πολυεθνικής εταιρείας τραπεζικών και χρηματοοικονομικών υπηρεσιών Barclays αποτυπώνει τις οδούς αξιοποίησης της καινοτομίας στη διατροφή για την κάλυψη των αναγκών των παλαιότερων γενεών.

Σημαντικό κεφάλαιο αποτελούν τα «φαρμακοτρόφιμα», τα οποία σε αντίθεση με τα κοινά συμπληρώματα διατροφής έχουν δράση που προλαμβάνει ή μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης ασθενειών, ιδίως των εκφυλιστικών ασθενειών συγκεκριμένου συστήματος ή λειτουργίας του οργανισμού. Προϊόντα που θωρακίζουν το ανοσοποιητικό, ενδυναμώνουν τα οστά, τις αρθρώσεις, τους μύες, τις αντιληπτικές ικανότητες, την καρδιαγγειακή λειτουργία, το δέρμα, τα μάτια και τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος, αναμένεται να αποκτήσουν σημαντικό πλεονέκτημα ζήτησης από ένα διαρκώς αυξανόμενο κοινό. «Ο τρόπος με τον οποίο διατίθενται στην αγορά τα προϊόντα πρέπει να αλλάξει.

Τα προϊόντα που σχετίζονται με τη γήρανση πρέπει να προβάλλονται και να ομαδοποιούνται όπως ακριβώς βλέπουμε σήμερα στα ράφια των σούπερ μάρκετ τα βίγκαν (σ.σ. χορτοφαγικά) ή τα βρεφικά προϊόντα. Έτσι, με την πάροδο του χρόνου, πιστεύω ότι υπάρχει περιθώριο για τους διαδρόμους των καταστημάτων λιανικής να καλύπτουν ολοένα και περισσότερο τη δημογραφική αυτή γήρανση», εξηγεί η Χιράλ Πάτελ, επικεφαλής Βιώσιμων & Θεματικών Επενδύσεων της Barclays.