ΗΠΑ: Μαζική στροφή όλων των ηλικιών στις διαδικτυακές αγορές τροφίμων λόγω COVID-19

Η πανδημία COVID-19 και τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης, που ελήφθησαν στις ΗΠΑ, προκάλεσαν άνευ προηγουμένου αλλαγές στο αγοραστικές συνήθειες των Αμερικανών καταναλωτών το 2020. Εστιάζοντας στις επιπτώσεις για τα τοπικά και περιφερειακά συστήματα τροφίμων, μια ομάδα Αμερικανών πανεπιστημιακών διεξήγαγε πανεθνική έρευνα σε περισσότερα από 5.000 νοικοκυριά από τα μέσα Οκτωβρίου έως τα μέσα Νοεμβρίου 2020.

Τα συμπεράσματά της δημοσιεύθηκαν από την Ένωση Αγροτικών και Εφαρμοσμένων Οικονομικών (ΑΑΕΑ). Όπως διαπίστωσαν οι ερευνητές, η πανδημία επιτάχυνε τη μετάβαση των καταναλωτών προς τις ηλεκτρονικές αγορές σε όλα τα κανάλια αγορών και τις ηλικιακές ομάδες, σε μια τάση που φαίνεται να έχει διατηρηθεί και μετά την επιστροφή στην κανονικότητα.

Στο δωδεκάμηνο που μεσολάβησε από τον Σεπτέμβριο του 2019 έως τον Σεπτέμβριο του 2020, οι διαδικτυακές αγορές σε όλα τα κανάλια της αγοράς αυξήθηκαν κατά μέσο όρο 11%. Παρ’ όλα αυτά, το 49% των ερωτηθέντων συνέχιζε να πραγματοποιεί αγορές μέσω διαδικτύου σε όλα τα κανάλια της αγοράς τροφίμων τον Σεπτέμβριο του 2020, ακόμη και μετά την άρση των περιορισμών της πρώτης καραντίνας.

Συνολικά, το 53% των ερωτηθέντων επηρεάστηκε σε σημείο, ώστε να πραγματοποιήσει αγορές μέσω διαδικτύου λόγω των κινδύνων της COVID-19. Παρότι οι νεότεροι πραγματοποίησαν τις περισσότερες διαδικτυακές αγορές, η μεγαλύτερη αύξηση στη χρήση του διαδικτύου για τέτοιους σκοπούς σημειώθηκε από τα άτομα άνω των 55 ετών (αύξηση 30% μεταξύ 2019 και 2020).