ΗΠΑ: Σχεδόν 8 στις 10 εταιρείες τροφίμων και ποτών μετακύλισαν τα αυξημένα κόστη στους καταναλωτές

Η πληθωριστική έκρηξη έχει εξωθήσει το 78% των εταιρειών τροφίμων και ποτών να μετακυλίσουν τουλάχιστον ένα μέρος αυτού του κόστους στους πελάτες, σύμφωνα με έρευνα της λογιστικής εταιρείας Mazars σε 60 διευθυντικά στελέχη.

Παρ’ όλα αυτά, μόλις το 2% ήταν σε θέση να μετακυλίσει το 100% ή περισσότερο. Οι περισσότερες από τις εταιρείες που συμμετείχαν στην αμερικανική έρευνα ήταν μικρές, με τα 2/3 να αναφέρουν λιγότερους από 100 υπαλλήλους, ενώ μόλις το 5% ανέφερε περισσότερους από 1.000.

Η ετήσια έκθεση προοπτικών της Mazars για την αμερικανική βιομηχανία τροφίμων και ποτών έδειξε ότι το 83% των ερωτηθέντων διευθυντικών στελεχών ανέμενε αύξηση πωλήσεων το 2022, ενώ, με μια σειρά από ζητήματα να επηρεάζουν τις επιχειρήσεις τους, το 54% ανησυχούσε περισσότερο για τα υψηλότερα έξοδα αποστολής.

Η βιομηχανία τροφίμων επηρεάζεται ταυτόχρονα από πολλά ζητήματα, όπως τα υψηλότερα κόστη παραγωγής και αποστολής αγαθών, οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού, η συμφόρηση στην αλυσίδα εφοδιασμού, οι ταχέως μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών και, πιο πρόσφατα, η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Ο πληθωρισμός παραμένει ένα από τα βασικότερα ζητήματα που πονοκεφαλιάζουν τις εταιρείες, με πολλά διευθυντικά στελέχη να ταλανίζονται για το πόσα από τα πρόσθετα κόστη τους θα μετακυλήσουν στους καταναλωτές χωρίς να τους απομακρύνουν.

Ο δείκτης τιμών καταναλωτή, ο οποίος μετρά το κόστος αγαθών όπως τα τρόφιμα, έχει αυξηθεί 7,9% το τελευταίο δωδεκάμηνο, όπως ανακοίνωσε πριν από μερικές μέρες το υπουργείο Εργασίας των ΗΠΑ.