ΚΕΟΣΟΕ: Έξι μεγάλες τάσεις κατανάλωσης κρασιού κάτω από το μικροσκόπιο

Τα ροζέ κρασιά και μόνο αντανακλούν αρκετές μεγάλες κοινωνικές τάσεις, όπως η επιθυμία να καταλάβουμε τι καταναλώνουμε και να ζήσουμε  δυνατές εμπειρίες. Εδώ, το Μέγαρο Rose στη Νέα Υόρκη το τελευταίο καλοκαίρι.

Παρά τις ανησυχίες της ιατρικής επιθεώρησης The Lancet, πριν από λίγες εβδομάδες, και την πρόγνωση της αύξησης  κατά 18% της παγκόσμιας κατανάλωσης αλκοόλ έως το 2030, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ο ρυθμός αύξησης του όγκου πωλήσεων μειώνεται. Η διατήρηση της θέσης του κρασιού  σε μια ολοένα και πιο ανταγωνιστική αγορά θα απαιτήσει πολύ λεπτομερή γνώση των κοινωνικών και εμπορικών τάσεων.

Τα  σχήματα που πιστεύεται ότι είναι αμετάβλητα δεν αναπαράγονται πλέον. Οι  τάσεις μεταλλάσσονται πιο γρήγορα. Αυτό αποδεικνύεται από τον αυξανόμενο αριθμό προβλέψεων των αναλυτών για την κατεύθυνση της ζήτησης. Σε έναν κόσμο που πηγαίνει πολύ γρήγορα, μια ετήσια έκθεση δεν αρκεί πια.  Στα  μέσα του τρέχοντος έτους, αρκετοί  αναλυτές, επανεξέτασαν τις  προβλέψεις που έγιναν  στο τέλος του 2018, και τις αναδυόμενες τάσεις. 

Η εξέταση αυτών των παρατηρήσεων έδειξαν  γραμμές κοινές για όλους, που  συσχετίζονται πιο άμεσα μεταξύ του ποιοι είμαστε και τι καταναλώνουμε, σκιαγραφώντας ενδεικτικές τάσεις.  

Καταναλώνω υπεύθυνα , έκρηξη για και οργανικά κρασιά

Στην κορυφή αυτών των τάσεων είναι υπεύθυνη η κατανάλωση, η οποία σίγουρα δεν είναι νέα, αλλά αναμφίβολα αυξάνεται. Μεταφράζεται σε μια έκρηξη ζήτησης για βιολογικά κρασιά και για  ετικέτες δίκαιου εμπορίου.  Το bio φαίνεται να είναι μια παγκόσμια τάση και απεικονίζει το διάσημο απόσπασμα του Jules Jouy, “πριν από λίγο καιρό, δεν ήταν  καιρός”.

Αν το μονοπώλιο του Κεμπέκ SAQ, για παράδειγμα, κατάργησε αυτή την κατηγορία εδώ και  μερικά χρόνια  από  έλλειψη ενδιαφέροντος, το bio  επιστρέφει  σήμερα και «είναι όλο και περισσότερο στη μόδα», σημειώνει η Κριστίν Fréchette, Πρόεδρος των επιλογών Fréchette στο Κεμπέκ.

Στο  Βέλγιο, η τρέλα για βιολογικά κρασιά είναι αναμφισβήτητα μεγάλη, είτε σε καταστήματα κρασιών είτε σε σούπερ μάρκετ. «Υπάρχει μεγάλη ζήτηση για κάτι που είναι οργανικό», σημειώνει ο Yvesο Catulleς, εταίρος στην επιχείρηση εισαγωγών rasioy De Coninck . “Η ζήτηση προέρχεται από άτομα στα  εστιατόρια που ερευνούν την ετικέτα”. Επίσης, στο λιανικό εμπόριο, τα βιολογικά κρασιά ανθίζουν, όπως εξηγεί ο Alain Pardoms, υπεύθυνος αγορών κρασιών  της Delhaize. “Σήμερα, ο βιολογικός οίνος δεν είναι μια τάση, έχει γίνει ένας πυλώνας προσφοράς”.

Έλλειψη πληροφόρησης

Από την πλευρά του, ο Άγγλος MW  Mark Pardoe επιβεβαιώνει: «Ζούμε την εποχή της  υπεύθυνης  κατανάλωσης και αυτή τη στιγμή, το κρασί συμπεριλαμβάνεται σε αυτή. Οι πελάτες μας αναζητούν υπεύθυνους οινοποιούς που εργάζονται με βιώσιμο τρόπο, με σεβασμό στο περιβάλλον “. Σε όλες τις περιπτώσεις, και ανεξάρτητα από τη χώρα, το κύριο εμπόδιο παραμένει η πληροφόρηση.

Παραμένει περίπλοκο όμως  για τον καταναλωτή και εξακολουθεί να βρίσκεται σε  σύγχυση ως προς την έννοια των όρων όπως  χαμηλών  παρεμβάσεων, φυσικό, βιώσιμο, βιοδυναμικό, βιολογικό. Αναμένουμε ότι το 2019 ο τομέας θα καταβάλει προσπάθειες για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος, προκειμένου να διευκολύνει τους καταναλωτές να γνωρίζουν τι αγοράζουν “.

Η εμπειρία πάνω απ΄όλα

Η δίψα για πληροφορίες, γνώση και ανακάλυψη είναι επίσης μια πολύ ισχυρή και αυξανόμενη τάση, αλλά όχι κατ ‘ανάγκην με τον τρόπο που γνωρίζουμε  μέχρι στιγμής. Αν και δεν γίνεται να εκπαιδευτούν όλοι  με την WSET – ο αριθμός των μαθητών θα αυξηθεί κατά 13,5% το 2018-2019 σύμφωνα με το  Wine Intelligence – η υποστήριξη της πληροφόρησης  εξελίσσεται. Έτσι, η Delhaize βασίζεται σε εφαρμογές όπως το Vivino – ακόμη και αν οι συμβούλοι στο κατάστημα παραμείνουν στη θέση τους – και ο εμπειρογνώμονας προσθέτει την απλή παροχή πληροφοριών.

Ως απόδειξη, η επιτυχία του “Rose Mansion” στην 5η Λεωφόρο της Νέας Υόρκης το περασμένο καλοκαίρι, που γνώρισε επιτυχία  για αρκετές εβδομάδες, παρά το εισιτήριο  των 45 δολαρίων ανά άτομο. “Όλο και περισσότεροι άνθρωποι επικεντρώνονται στην  εμπειρία, εις βάρος των αντικειμένων”, δήλωσε ο Lulie Halstead, διευθυντής της Wine Intelligence, στην έκθεση του κρασιού του Λονδίνου τον περασμένο μήνα. “Τα σήματα ενσωματώνουν όλο και περισσότερες υπηρεσίες για να υπερβούν το απλό προϊόν και να προσφέρουν εμπειρίες στις οποίες οι καταναλωτές μπορούν να βυθιστούν πλήρως”. Για παράδειγμα, η νοτιοαφρικανική εταιρεία Overhex Wines ξεκίνησε ένα online παιχνίδι για να υποστηρίξει το εμπορικό της σήμα Balance, το οποίο ανταποκρίνεται στη διεθνή μόδα των online παιχνιδιών και την υπεύθυνη κατανάλωση.

Έξι μεγάλες τάσεις κατανάλωσης κρασιού κάτω από το μικροσκόπιο

(συνέχεια από το χθεσινό άρθρο)

Το AND (Application Delivery Network)  για να βρείτε το “καλό” κρασί

Η επιθυμία να αξιοποιηθεί στο έπακρο η προσφορά  στη ζήτηση βρίσκει τον παροξυσμό της στην ακραία εξατομίκευση και ακόμη και στη χρήση του ΑΝD για να προσαρμοστεί στις ατομικές προτιμήσεις των καταναλωτών.

Η Coca Cola το έκανε τοποθετώντας  ονόματα στα μπουκάλια, αλλά σύμφωνα με τα λεγόμενα της Lulie Halstead (Wine Intelligence), το κρασί θα προχωρήσει  ένα βήμα παραπέρα, χρησιμοποιώντας προσωπικά δεδομένα των καταναλωτών για να σχεδιάσουμε προσαρμοσμένες ετικέτες για κάθε άτομο χρησιμοποιώντας αλγόριθμους.

 Στη Γαλλία, η εταιρεία Vignerons Catalans εγκαινιάζει το Muscat de Noël με το σήμα της σε αμέτρητες παραλλαγές. Χρησιμοποιώντας το τυχαίο ψηφιακό σύστημα εκτύπωσης, τα χρώματα, τα μοτίβα και η επιχρύσωση ποικίλλουν μέχρι το άπειρο, δημιουργώντας μια υπερ-προσαρμογή της ετικέτας.

Πιο εξατομικευμένη, η πλατφόρμα Vinome προσφέρει και εμπορεύεται κρασιά με βάση την ανάλυση ενός δείγματος ΑDN  που συγκεντρώνει  και τις προσωπικές προτιμήσεις που εκφράζουν οι πελάτες της.  «Τα προϊόντα αυτού του τύπου θα είναι πιο διαδεδομένα  στα επόμενα χρόνια», δηλώνει  η Lulie Halstead, επικαλούμενος τον «πολύ εγωκεντρικό κόσμο στον οποίο ζούμε» ως εξήγηση για αυτό το φαινόμενο.

Η διανομή ζει μια σιωπηλή μεταβολή

Ζούμε επίσης σε έναν κόσμο που πηγαίνει πολύ γρήγορα, εστιάζοντας στη σημασία της ευκολίας και της πρακτικότητας. Από την άποψη του εμπορικού σύμπαντος, αυτό μεταφράζεται, για παράδειγμα, στην εμφάνιση καταστημάτων που προσφέρουν μια εμπειρία πελατείας χωρίς εμπόδια.

Η Amazon, η οποία παρουσιάζει  μεγάλη αποτελεσματικότητα στις νέες τάσεις αγοράς και κατανάλωσης για αρκετά χρόνια, άνοιξε πέρυσι ένα κατάστημα στο Seattle –  το Amazon Go – όπου δεν υπάρχουν μετρητά ή πληρωμές,  έτσι ώστε να μην υπάρχει αναμονή. Οι πελάτες κατεβάζουν μια εφαρμογή που σχετίζεται με την πιστωτική τους κάρτα και μετά περνούν από μια αυτόματη   πύλη  στην είσοδο του καταστήματος. Αυτό που αγοράζουν εντοπίζεται από κάμερες και αισθητήρες και στη συνέχεια χρεώνεται στην πιστωτική τους κάρτα στην έξοδο του καταστήματος. Η ιδέα έχει εφαρμοστεί και σε άλλα καταστήματα της Amazon για διαφορετικά προϊόντα.

Σύμφωνα με την Lulie Halstead, “Αυτή είναι πιθανώς μία από τις πιο μνημειώδεις αλλαγές στη διανομή”. Παραμένει να δούμε τι επιπτώσεις θα έχει στην πράξη αγοράς κρασιού και πώς θα επωφεληθεί από αυτό.

Τα υπερ-συνδεδεμένα καταστήματα της Amazon ξεκίνησαν το 2018

 Όταν το στυλ του κρασιού αντιστοιχεί σε έναν τρόπο ζωής

Σε λιγότερο φουτουριστικό επίπεδο, η ταραχώδης ζωή μας αντανακλάται και στο στυλ των οίνων που προτιμούμε.

 Η τάση δείχνει έξοδο από τα  κόκκινα κρασιά που  διατηρήθηκαν  για δεκαετίες, που πρέπει να είσαι σε θέση να τα  εκτιμήσεις, και αντικατάσταση  με φρουτώδη κρασιά, εύκολα και γρήγορα αντιληπτά .

Το Beaujolais, μεταξύ άλλων, εκμεταλλεύεται πλήρως αυτή την τάση, η οποία εκφράζεται σε πολλές διεθνείς αγορές. Στη Berry Bros & Rudd στο Λονδίνο, οι πωλήσεις του Beaujolais σημείωσαν άνοδο 130% σε αξία και 137% σε όγκο σε ένα χρόνο. “Το Beaujolais είναι ένα ευπροσάρμοστο κρασί και μπορεί να καταναλωθεί  όλο το χρόνο, φρέσκο ​​το καλοκαίρι και στη συνέχεια συνοδεύεται από ένα καλό κόκκινο κρέας  το φθινόπωρο και το χειμώνα”, αναφέρει  ο Will Heslop, MW .

Και στο Βέλγιο θέλουν  προσιτά και ελαφρά κρασιά. «Οι νεαροί καταναλωτές, ιδίως αρχίζουν να αλλάζουν και θέλουν κρασί έτοιμο να το καταναλώσουν  γρήγορα, παρέχοντας άμεση ευχαρίστηση στον εαυτό τους , και ως εκ τούτου είναι  πιο ευέλικτοι με όμως λιγότερο διαθέσιμο χρόνο», λέει ο Yves Caitulle.

“Βλέπουμε επίσης αυτή την τάση και  στο Μπορντώ όπου τα κρασιά είναι πιο γρήγορα έτοιμα για κατανάλωση». Και φυσικά, τα ροζέ ταιριάζουν  τέλεια σε αυτό το κίνημα. Με μερίδιο αγοράς που εκτιμάται ότι κυμαίνεται μεταξύ 16 και 19% στο Βέλγιο, τα ροζέ καταναλώνονται όλο το χρόνο, όπως και αλλού, και συνεχίζουν  να ταξιδεύουν ψηλά σε  αυτό το κύμα που φέρνει κρασιά σε ελκυστικές συσκευασίες. “Προσωπικά, δεν μπορώ να πω πού θα σταματήσει η ροζέ τάση”, παραδέχεται ο Alain Pardoms.

Η ανάλυσή του πιθανόν να ισχύει για τις άλλες κύριες τάσεις που αναφέρονται. Πόσο μακριά θα είναι η προσαρμογή της προσφοράς, στις τάσεις για  απαιτήσεις για βιώσιμη ανάπτυξη ή η εκπλήρωση  της ανάγκης για εμπειρία; Σε έξι μήνες θα επανέλθουμε για την επαναξιολόγηση των τάσεων …