Κερδίζουν έδαφος οι αγορές μέσω κινητού

Κερδίζουν έδαφος οι αγορές μέσω κινητού

Από την ανάλυση της Convert Group, προκύπτει ότι ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές προτιμούν να κάνουν τα ηλεκτρονικά τους ψώνια μέσω κινητού τηλεφώνου. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι online αγορές μέσω κινητού αντιπροσώπευαν το 32,5% του συνόλου στο πρώτο τρίμηνο του 2020, όταν έναν χρόνο πριν το αντίστοιχο ποσοστό ήταν στο 27,5% και για το σύνολο του 2019 στο 30,6%.

Αντίθετα, μειωμένες εμφανίζονται οι αγορές μέσω υπολογιστή, οι οποίες από 64% στο πρώτο τρίμηνο του 2019 και 61,8% για όλο το περυσινό έτος υποχώρησαν το πρώτο τρίμηνο του 2020 στο 61,5%. Πτωτικά κινήθηκαν και οι αγορές μέσω tablet, οι οποίες δεν ξεπέρασαν στο εξεταζόμενο διάστημα το 6% όταν έναν χρόνο πριν αντιπροσώπευαν το 8,5% και στο σύνολο του 2019 το 7,6% των διαδικτυακών συναλλαγών.

Ακριβότερο καλάθι μέσω tablet

Ωστόσο, αν και πολύ λιγότερες αριθμητικά, οι αγορές μέσω tablet διατηρούν τα πρωτεία σε ό,τι αφορά την αξία τους. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert, η αξία ενός μέσου «καλαθιού» για παραγγελία μέσω tablet ανήλθε στο πρώτο τρίμηνο του 2020 στα 109,1 ευρώ (από 99,8 ευρώ ένα χρόνο πριν και 98,1 ευρώ σε ολόκληρο το 2019). Το αντίστοιχο νούμερο για αγορές μέσω υπολογιστή ήταν 107,2 ευρώ (από 95,8 ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2019 και 92,7 ευρώ στο σύνολο της περυσινής χρονιάς), ενώ αρκετά χαμηλότερη, στα 91 ευρώ (από 91,4 ευρώ στο πρώτο περυσινό τρίμηνο και 77,7 ευρώ στο σύνολο του 2019), ήταν η αξία του «καλαθιού» σε αγορές που έγιναν μέσω κινητού.

Ενδεικτικό της έκρηξης του ενδιαφέροντος για διαδικτυακές αγορές στη διάρκεια της πανδημίας είναι το γεγονός ότι τον Μάρτιο οι Έλληνες «γκούγκλαραν» τις λέξεις «οnline super market» διπλάσιες φορές σε σχέση με όλο το προηγούμενο 12μηνο, ενώ και οι αναζητήσεις που αφορούσαν τα e-shops συγκεκριμένων αλυσίδων ήταν 200% πάνω σε σχέση με τον Ιανουάριο ή το Φεβρουάριο.

Στη διάρκεια του ίδιου μήνα, επίσης, οι επισκέψεις στα ηλεκτρονικά καταστήματα των σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν 61% σε σχέση με τον Μάρτιο του 2019.