ΚΟΙΝΣΕΠ ΕΠΑΡΚΕΙΑ: Λειτουργικά τρόφιμα που ενισχύουν το ανοσοποιητικό

Καλλιεργούν δίκοκκο σιτάρι, δημιούργησαν μονάδα μεταποίησης, παντρεύουν τον παραδοσιακό τραχανά με φυτά, όπως η τσουκνίδα, και φτιάχνουν προϊόντα βαθιάς ζύμωσης.

Επιπλέον, συνέδεσαν τον τραχανά με κάνναβη που καλλιεργείται στη Θράκη και δημιούργησαν την τραχάνναβη. Η ξανθιώτικη ΚΟΙΝΣΕΠ ΕΠΑΡΚΕΙΑ διατηρεί το δίκοκκο σιτάρι σε πρωταγωνιστική θέση, προσθέτοντας στα προϊόντα μοναδικούς τραχανάδες σε συνδυασμό με κατσικίσιο γάλα και διάφορα λαχανικά.

«Ο τραχανάς είναι κοινό προϊόν στην Ελλάδα και άγνωστο στην Ευρώπη. Αποτελεί προϊόν ζύμωσης και στην Ευρώπη συζητούν πλέον για προϊόντα που έχουν τη δυνατότητα να αναβαθμίζουν τις πρώτες ύλες, να τις διατηρούν σε βάθος χρόνου χωρίς να αλλοιωθούν», περιγράφει ο πρόεδρος της ΚΟΙΝΣΕΠ, Αντώνης Κουτσούμπας, εξηγώντας ότι η ζύμωση είναι ένας τρόπος επεξεργασίας που βελτιώνει το προϊόν και επιπλέον με την ξήρανση μπορεί να αντέξει σε βάθος χρόνου εκτός ψυγείου.

Πολλαπλά οφέλη

Γνωρίζοντας τις ιδιότητες που διαθέτουν διάφορα βότανα, όπως είναι η τσουκνίδα και η κάνναβη, επέλεξαν να τα ενώσουν μέσα από παραδοσιακές μεθόδους, παράγοντας ένα πολύ καλό προϊόν.

«Δημιουργούμε λειτουργικά τρόφιμα που όχι απλά μας τρέφουν, αλλά βοηθούν την υγεία και ενισχύουν το ανοσοποιητικό. Για παράδειγμα, συλλέγουμε την τσουκνίδα από επιλεγμένα μέρη της οροσειράς Ροδόπης, τη ζεματάμε ελαφρώς και την προσθέτουμε στα προϊόντα σε ποσοστό 25%». Στα πλεονεκτήματα των παρασκευών τους, ο κ. Κουτσούμπας αναφέρει τον ελάχιστο χρόνο μαγειρέματος. Βράζοντας τα ζυμαρικά και τους τραχανάδες σε δύο λεπτά επιτυγχάνεται η μειωμένη κατανάλωση ενέργειας. Επιπλέον, είναι ιδανικά τρόφιμα για ορειβάτες και άτομα που ετοιμάζουν γρήγορο φαγητό στη φύση, καθώς είναι θρεπτικό και δίνει ενέργεια.

Παράλληλα, σχεδιάζουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για τους φίλους στην Ελλάδα και στην υπόλοιπη Ευρώπη, ενώ πειραματίζονται με γεύσεις φρούτων και αποδέκτες τα παιδιά. Πιστοί στη φιλοσοφία ότι απευθύνονται σε συνεργάτες καταναλωτές και όχι σε πελάτες, συμμετέχουν σε οικογιορτές και διατηρούν επικοινωνία με όσους επιλέγουν ποιοτική τροφή, που φτιάχνεται με παραδοσιακές και όχι μηχανικές μεθόδους.