Κόντρα Παππά με αρχαιολόγους – οργισμένη η αντίδραση του Λ. Κρέτσου

Την ώρα που η χώρα μας κάνει μια τιτάνια προσπάθεια για να έρθουν κινηματογραφικές παραγωγές στην Ελλάδα, φαίνεται, πως το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, πριονίζει την προσπάθεια. Πριν αλέκτωρ λαλήσει τρις κι ενώ δημοσιεύτηκε η κοινή Υπουργική Απόφαση για την προκήρυξη του καθεστώτος ενίσχυσης της παραγωγής οπτικοακουστικών έργων στην Ελλάδα, από τους συναρμόδιους υπουργούς, τον υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης Νίκο Παππά και τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομίας κι Ανάπτυξης Αλέξη Χαρίτση, σε επίδειξη δύναμης (;) το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, δυναμίτισε κάθε ίχνος αυτής τη προσπάθειας, σε σημείο, πηγές, ν΄ αναρωτιούνται, αν είμαστε πάλι στο ίδιο έργο θεατές.

Με οριακή πλειοψηφία, μέλη του ΚΑΣ δεν έδωσαν πράσινο φως για γυρίσματα της τηλεοπτικής σειράς «The little drummer girl” (Η μικρή τυμπανίστρια) με το σκεπτικό ότι για μια μέρα, 120 άνθρωποι θα χρησιμοποιούσαν βαρύ οπλισμό δυσχεραίνοντας τη λειτουργία του αρχαιολογικού χώρου, σε περίοδο αιχμής, δηλαδή τον… Απρίλιο!  

Υπενθυμίζουμε πόσο μεγάλες ήταν οι αντιδράσεις από πλευράς ορισμένων από το υπουργείο Πολιτισμού, για να διευρυνθεί και παλαιότερα το ωράριο στους αρχαιολογικούς χώρους. Ήδη τουριστικές πηγές, βλέπουν πάλι το ΚΑΣ, να δυναμιτίζει κάθε προσπάθεια για επενδύσεις στη χώρα, αφού απέρριψε τη δυνατότητα να κινηματογραφήσουν στο Σούνιο, όπως έχουν απορριφθεί πολλές φορές παρόμοια αιτήματα κυρίως για την Ακρόπολη στο παρελθόν.

Υπενθυμίζουμε ότι επανειλημμένα έχουν ταλαιπωρηθεί υποψήφιοι κινηματογραφιστές, φωτογράφοι κι όχι μόνο, από την συχνή άρνηση του ΚΑΣ, να δώσει το πράσινο φως, αντιπροτείνοντας συνήθως άλλα μνημεία, που δεν είναι στις προθέσεις των επενδυτών.

Η χώρα μας έχει αφήσει το χειρότερο όνομα, παρά τα μόνιμα παράπονα θεσμικών παραγόντων του υπουργείου Τουρισμού και πλέον και την ενέργεια, που στρέφεται, ευθέως κατά των προσπαθειών, που καταβάλλει το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής και προσωπικά ο Νίκος Παππάς να ξεπλύνει το κακό όνομα που έχει βγάλει η χώρα μας και σε αυτόν τον τομέα, κάνοντας ανοίγματα σε ξένους πρέσβεις κι επενδυτές, κι έχοντας ήδη βελτιώσει το θεσμικό πλαίσιο, για τις διαδικασίες. Πολύ περισσότερο που η προβολή της σειράς θα ήταν μια τεράστια διαφήμιση για την Ελλάδα, σε μια περίοδο που τα κονδύλια και στον τουρισμό είναι εξαιρετικά μειωμένα. Η σειρά θα προβαλλόταν σε 80 τηλεοπτικά δίκτυα σε όλο τον κόσμο, με προϋπολογισμό μόνο των δαπανών για τα γυρίσματα στην Ελλάδα, πάνω από 3 εκατομμύρια ευρώ. 

Η οργισμένη μακροσκελής απάντηση του Λευτέρη Κρέτσου, γενικού γραμματέα του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, με στοιχεία για το τι χάνει η χώρα απ΄ αυτήν την απόφαση ήταν προφανής. «H άρνηση του ΚΑΣ να χορηγήσει άδεια γυρισμάτων στο BBC και στον διεθνούς φήμης σκηνοθέτη Παρκ Τσαν Γουκ στο Σούνιο, για την μίνι σειρά The Little Drummer Girl, αναδεικνύει για μία ακόμα φορές τις παθογένειες που έχουμε ως χώρα.

Μετά από την πολυετή οικονομική κρίση που ισοπέδωσε την οπτικοακουστική παραγωγή της χώρας μας, που άφησε χιλιάδες εργαζόμενους στη βιομηχανία του θεάματος άνεργους, και τους υπόλοιπους να δουλεύουν υπο-αμοιβόμενοι, σε άθλιες εργασιακές συνθήκες, και την ίδια στιγμή που ολόκληρος ο ελληνικός λαός κάνει υπερπροσπάθεια για να υπερβούμε, όλοι μαζί, την περίοδο της επιτροπείας, με μία μόνο αξιολόγηση να μας χωρίζει από την οριστική έξοδο από τα μνημόνια, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο αρμενίζει σε δικές του ήρεμες θάλασσες σαν να μην έχει συμβεί όλα αυτά τα χρόνια απολύτως τίποτα», ανέφερε μεταξύ άλλων.

Αλλιώς δεν εξηγείται η σπουδή να απορριφθεί, με συνοπτικές διαδικασίες, και χωρίς να εξεταστούν εναλλακτικές, συμβιβαστικές λύσεις (όπως, για παράδειγμα, η δυνατότητα να γίνουν γυρίσματα νωρίς το πρωί ή σε ώρες μη αιχμής – λύσεις που πρότεινε, προς τιμήν της, η μειοψηφία) το αίτημα ενός, κατά τεκμήριο, σοβαρότατου φορέα, και ενός δημιουργού που τιμά τον τόπο μας επιλέγοντάς τον για την παραγωγή της σειράς του».