Ξυλόκαστρο Κορινθίας: Το ελληνικό αποξηραμένο φρούτο κερδίζει τη μάχη της αγοράς

Ευρεία γκάμα από το χωράφι… δίπλα στο ποτό

Με θετικό πρόσημο συνεχίζει την πορεία του η εταιρεία THIRSTY FRUITS, που ιδρύθηκε το καλοκαίρι του 2015 στο Ξυλόκαστρο Κορινθίας από μια μικρή ομάδα γεωπόνων-τεχνολόγων τροφίμων με σκοπό να καλύψει την ολοένα αυξανόμενη ζήτηση για ελληνικά αποξηραμένα φρούτα. Όλα ξεκίνησαν από τον γεωπόνο-τεχνολόγο Λάζαρο Γκούγια, ο οποίος, παρά τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες της εποχής, έκανε αυτό που αγαπά στον τόπο καταγωγής του.

Τα πρώτα βήματα, όπως μας εξηγεί, έγιναν από την προσπάθειά του να αξιοποιηθεί η οικογενειακή καλλιέργεια. «Όταν ξεκινήσαμε βρήκαμε ένα κενό στην αγορά, καθώς υπήρχαν μεν αποξηραμένα προϊόντα, αλλά κυρίως εισαγόμενα με ζάχαρη και συντηρητικά. Εμείς θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα προϊόν πολύ πιο φυσικό», υπογραμμίζει. «Τα προϊόντα μας πλέον έχουν τρία κοινά χαρακτηριστικά: Είναι ελληνικά, χωρίς ζάχαρη και χωρίς συντηρητικά».

Η αρχή μπορεί να έγινε με μικρό όγκο παραγωγής, αλλά στα επτά χρόνια που ακολούθησαν δημιουργήθηκε Ομάδα Παραγωγών, με την οποία η εταιρεία συνεργάζεται στενά, ειδικά την περίοδο της συγκομιδής.

Το ζητούμενο, όπως μας αναφέρει ο κ. Γκούγιας, «είναι να πετύχουμε το φρούτο με όσο το δυνατόν περισσότερα ζάχαρα. Εστιάζουμε σε βερίκοκα, δαμάσκηνα, φράουλα, μήλο σε φέτες, πορτοκάλι και λωτό. Ο λωτός είναι σίγουρα φρούτο σπάνιο, δεν τον βρίσκεις εύκολα στην αγορά και έχει ιδιαίτερα όμορφη γεύση».

Η οργάνωση της επιχείρησης είναι κάθετη, αφού υπάρχει συσκευαστική μηχανή που ικανοποιεί όλες τις απαιτήσεις της αγοράς.

Νέα τάση

«Το τελευταίο διάστημα αναπτύσσεται δυναμικά μια αγορά που θέλει δίπλα στο ποτό του πελάτη να υπάρχει αποξηραμένο φρούτο και ξηροί καρποί», εξηγεί ο κ. Γκούγιας. Και προσθέτει: «Αυτή η αγορά αναπτύχθηκε κυρίως στην Αθήνα και σιγά σιγά μεταφέρεται και στην ύπαιθρο. Σε ό,τι αφορά τη διάθεση του προϊόντος στην εμπορική αλυσίδα, αποφεύγουμε τα μεγάλα σούπερ μάρκετ και πάμε σε επιλεγμένα καταστήματα που είναι μικρά καταστήματα με το δικό τους χρώμα και ξεχωριστό εμπόρευμα με παραδοσιακά χαρακτηριστικά».

Όπως υπογραμμίζει, υπάρχει μια θετική εικόνα για την εξέλιξη της Thirsty Fruits, αφού «κάθε χρόνο καταγράφεται αύξηση της τάξης του 20%-25%, ενώ παράλληλα άρχισαν τα πρώτα μικρά βήματα στις αγορές του εξωτερικού, που είναι και ο μεγάλος στόχος».