Μ. Βρετανία: Ευθεία απειλή για τη ζήτηση κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων τυχόν περαιτέρω αυξήσεις των τιμών

Εννέα στους 10 Βρετανούς καταναλωτές έχουν παρατηρήσει ότι η τιμή των τροφίμων αυξάνεται στα σούπερ μάρκετ, με το 62% να ανησυχεί για το κόστος τους, σύμφωνα με ανάλυση του Συμβουλίου για την Ανάπτυξη της Γεωργίας και των Κηπευτικών του Ηνωμένου Βασιλείου (AHDB). Κάτι τέτοιο δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς ο πληθωρισμός των τροφίμων και των μη αλκοολούχων ποτών έφτασε το 14,6% τον Σεπτέμβριο. Όμως,καθώς οι τιμές αυξάνονται, η ζήτηση πέφτει αναπόφευκτα, μέχρι να βρεθεί μια νέα ισορροπία.

Από τα είδη κρέατος που ανέλυσαν οι ερευνητές του AHDB, ο κιμάς βόειου κρέατος σημείωσε την ταχύτερη αύξηση της μέσης τιμής του ανά συσκευασία (+11%) και μακράν τη μεγαλύτερη πτώση στους καταναλωτές που είναι πρόθυμοι να καταβάλουν το μέσο αντίτιμο.

Συχνά, οι καταναλωτές είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι σε τέτοια παραδείγματα υψηλής ελαστικότητας ως προς τις τιμές και αντιδρούν εγκαταλείποντας το προϊόν. Τις τελευταίες 12 εβδομάδες, το βόειο κρέας έχει χάσει έδαφος σε σύγκριση με το κοτόπουλο και τα επεξεργασμένα κρέατα, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις.

Εάν η μέση τιμή αυξηθεί κατά επιπλέον 5%, οι μελετητές αναμένουν ένα επιπλέον 10% των καταναλωτών να μην είναι πια πρόθυμοι να καταβάλουν το αντίτιμο. Αυτή η απώλεια αγοραστών θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια όγκου ύψους περίπου 3.200 τόνων για την κατηγορία του κιμά βόειου κρέατος σε ένα διάστημα 12 εβδομάδων.

Στα γαλακτοκομικά, το αγελαδινό γάλα έχει σημειώσει με διαφορά την ταχύτερη αύξηση (+32%) στη μέση τιμή ανά συσκευασία. Παρότι πολλοί καταναλωτές εξακολουθούν να είναι πρόθυμοι να πληρώσουν τη μέση τιμή ή να αγοράσουν μικρότερα μεγέθη συσκευασιών για να μετριάσουν την οικονομική απώλεια, εάν η μέση τιμή ανά συσκευασία αυξηθεί κατά 5%, οι μελετητές υπολογίζουν ότι ένα επιπλέον 8% των αγοραστών δεν θα είναι διατεθειμένο να καταβάλει τη μέση τιμή.

Σε περίπτωση που αυτοί οι αγοραστές εγκαταλείψουν οριστικά την κατηγορία, αυτή η απώλεια θα μπορούσε να μεταφραστεί σε απώλεια όγκου ύψους 89 εκατομμυρίων λίτρων για το αγελαδινό γάλα σε μια περίοδο 12 εβδομάδων.

Τα ευρήματα της μελέτης υπογραμμίζουν τη συνεχιζόμενη ανάγκη για τακτική και στρατηγική υποστήριξη για να διασφαλιστεί ότι κατηγορίες όπως το κρέας και τα γαλακτοκομικά προϊόντα θα παραμείνουν στα καλάθια των Βρετανών καταναλωτών, καθώς είναι γνωστό ότι όταν οι τελευταίοι αφαιρούν ένα προϊόν από τις επιλογές τους, είναι δύσκολο να ξανακερδηθεί η προτίμησή τους.