Στο Μετρό με ΑΤΜ φρέσκου χυμού μπαίνουν τέσσερις συνεταιρισμοί

Οδηγός το εγχείρημα του ΑΣΕΑ Άρτας, ανοιχτό το ενδεχόμενο σύμπραξης για να συμπιεστούν τα κόστη

Απευθείας επαφή με καταναλωτή
Απευθείας επαφή με καταναλωτή

Ν έο εμπορικό κανάλι για τη διάθεση, αλλά και την ευρύτερη προβολή των προϊόντων τους φιλοδοξούν να ανοίξουν τέσσερις δραστήριοι αγροτικοί συνεταιρισμοί, οικοδομώντας παράλληλα μια πιο άμεση σχέση με τον καταναλωτή.

Με οδηγό το επιτυχημένο παράδειγμα του ΑΣΕΑ Άρτας, ο οποίος «βρίσκεται» ήδη σε τρεις σταθμούς του Μετρό με αυτόματους πωλητές φρεσκοστυμμένου χυμού πορτοκαλιού, ο ΑΣΕΕ Αμυκλών Σπάρτης «Λακωνία», ο ΑΣΕ Σκάλας, και ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Ζαγοράς «Ζαγορίν» βάζουν τώρα μπροστά αντίστοιχα εγχειρήματα, αφήνοντας μάλιστα ανοιχτό το ενδεχόμενο της μεταξύ τους σύμπραξης, προκειμένου να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακας. Η ιδέα αυτή συζητήθηκε και κατά την πρόσφατη συνάντηση που είχαν εκπρόσωποι των συνεταιρισμών στην πλατεία Βάθη με την ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και υψηλόβαθμο στέλεχος της Αττικό Μετρό ΑΕ.

Πιλοτική προσπάθεια

«Πρόκειται για μια πιλοτική προσπάθεια που ξεκινήσαμε στο πλαίσιο της αξιοποίησης του πορτοκαλιού της περιοχής μας», λέει στην «ΥΧ» εκ μέρους του ΑΣΕΑ Άρτας ο Άγγελος Ξυλογιάννης. «Ο στόχος είναι να διαφημίσουμε το προϊόν μας και να προτείνουμε στη νεολαία να εντάξει τον φρέσκο χυμό στην καθημερινή της διατροφή. Επιδιώκουμε τη δημιουργία ενός κοινού φορέα, ώστε να μειώσουμε το λειτουργικό κόστος που είναι τεράστιο και να αναζητήσουμε πρόσβαση σε χρηματοδοτικά εργαλεία, ώστε να επεκτείνουμε την κίνηση σε όσο το δυνατόν περισσότερα προϊόντα», συμπληρώνει ο ίδιος.

Κλειδί η βιωσιμότητα

Παρουσία και της ΓΓ Τουρισμού, Γεωργίας Καραστάθη, οι συμμετέχοντες στη συνάντηση τόνισαν την πρόθεσή τους να επεκτείνουν τους αυτόματους πωλητές και σε άλλα σημεία πώλησης. Όπως αναφέρει ο κ. Ξυλογιάννης, «δεν είναι όλοι οι σταθμοί συμφέροντες, υπό την έννοια ότι πρέπει να έχουν μια συγκεκριμένη επισκεψιμότητα, η οποία να διασφαλίζει την κατανάλωση 100 χυμών των 250 ml ημερησίως, που είναι η ελάχιστη, ώστε να είναι βιώσιμη η εγκατάσταση. Εξάλλου, μας ενδιαφέρουν επίσης το αεροδρόμιο και μεγάλα κολυμβητήρια, σημεία όπου υπάρχει τουριστική κίνηση».

Απευθείας επαφή με καταναλωτή

Από την πλευρά της, η αντιπρόεδρος του ΑΣ Ζαγοράς, Δέσποινα Βαρούτα, υπογραμμίζει ότι «στην αρχή σκεφτόμαστε τους σταθμούς του Μετρό, όμως δεν θέλουμε να είμαστε παρόντες μόνο σε χώρους που είναι πέρασμα, αλλά και σε χώρους που διαμένουν δυνητικοί καταναλωτές. Στην επόμενη συνάντηση, περιμένουμε πρόταση και από τη ΓΓ Τουρισμού πάνω σε αυτό».

Σε κάθε περίπτωση, όπως επισημαίνει η ίδια, ο συνεταιρισμός βλέπει πολύ θετικά την όλη προσπάθεια, δεδομένου ότι ήδη ο ΑΣ Ζαγοράς έχει ανακοινώσει την απόφασή του να μπει στην αγορά χυμού μήλου. Χαρακτηριστικά σημείωσε πως «είναι πολύ σημαντικό να απευθυνθούμε άμεσα στον καταναλωτή με φυσικό προϊόν μήλου. Αξιοποιώντας και το δυνατό μας brand, αναζητούμε κι άλλους τρόπους παρουσίας».

Πρόσφορο μέσο διαφήμισης

«Ο στόχος δεν είναι τόσο το άμεσο οικονομικό όφελος από αυτή καθεαυτή τη λειτουργία των αυτόματων πωλητών. Για εμάς είναι ένα πρόσφορο μέσο διαφήμισης. Ακόμη, και μόνο το γεγονός ότι θα είναι στο αεροδρόμιο, στην είσοδο αρχαιολογικών χώρων, είναι πολύ σημαντικό. Είναι ένας από τους τρόπους που μας επιτρέπουν να “ανοίξουμε τα φτερά μας ως συνεταιρισμός” και, κατά τη γνώμη μου, αυτή είναι μια μεγάλη ευκαιρία, ειδικά κάτω από τον συντονισμό τριών υπουργείων», σημειώνει στην «ΥΧ» ο πρόεδρος του ΑΣΕ Αμυκλών «Λακωνία», Δημήτρης Δημάκος.

Από την πλευρά του, ο αντιπρόεδρος της Ομάδας Παραγωγών Εσπεριδοειδών ΑΣΕ Σκάλας Λακωνίας, Νικόλαος Κρητικάκης, υπογραμμίζει πως «υπάρχει πρόσφορο έδαφος για συνεργασία μεταξύ των συνεταιρισμών, αλλά και του υπουργείου. Το Μετρό μάς διαθέτει τους σταθμούς για την εγκατάσταση. Μένει να μελετήσουμε προσεκτικά πού ακριβώς είναι συμφέρον να την κάνουμε, να δούμε τα κοστολόγια, τον τρόπο τροφοδοσίας, συντήρησης κ.λπ. Η χρηματοδότηση θα μπορούσε να προέλθει από επιχειρησιακά προγράμματα των ομάδων, από ιδίους πόρους των οργανώσεων, αλλά και από κονδύλια που θα διαθέσει το υπουργείο. Μένει να ετοιμάσει ο κάθε συνεταιρισμός τις προτάσεις του για να προχωρήσουμε».