Μυρτώ και Σεμέλη Παυλίνη: Οι αδερφές που συστήνουν τους ελληνικούς ξηρούς καρπούς στις αγορές του κόσμου

Έχουν καταφέρει να συνεχίσουν την οικογενειακή αγροτική παράδοση της καλλιέργειας φιστικιών δίνοντας νέα πνοή εξέλιξης και συστήνοντας σε ξένες αγορές τις γεύσεις και την ποιότητα των ελληνικών ξηρών καρπών.

Η Μυρτώ και η Σεμέλη Παυλίνη από το Μαρκόπουλο Μεσογαίας συνδύασαν την παράδοση με την ανανέωση και δημιούργησαν συσκευασμένα προϊόντα ξηρών καρπών που ταξιδεύουν σε Ελλάδα και εξωτερικό. Με ιδιόκτητη γη και σπουδές στο μάρκετινγκ και στη διοίκηση, οι δύο αδερφές συνεχίζουν την οικογενειακή παράδοση στην καλλιέργεια ξηρών καρπών, ακολουθώντας μια σύγχρονη επιχειρηματική προσέγγιση που επαναπροσδιορίζει την αισθητική των ελληνικών καρπών.

«Η παράδοση στην καλλιέργεια της φιστικιάς μετράει πάνω από 60 χρόνια, από την εποχή που καλλιεργούσε τα κτήματα ο παππούς μας. Το 2015, διανύοντας την οικονομική κρίση, πήραμε την απόφαση να αξιοποιήσουμε και να μεγαλώσουμε τις καλλιέργειες που είχαμε ήδη διαθέσιμες», αναφέρει στην «ΥΧ» η Μυρτώ.

Οι δύο αδερφές είδαν ότι παρά την οικονομική κρίση μπορούν να δημιουργηθούν ευκαιρίες. Όπως εξηγεί η Μυρτώ, «είδαμε τη δυνατότητα που υπήρχε μέσα στην κρίση, καθώς διαπιστώσαμε ότι υπήρξε αύξηση της ζήτησης για τα ελληνικά προϊόντα, δεδομένου ότι οι καταναλωτές έστρεψαν την προσοχή τους σε πιο υγιεινά και ποιοτικά προϊόντα. Ο κόσμος έχει αποκτήσει γνώσεις για τα προϊόντα, θέλοντας να ξέρει τι καταναλώνει. Προσπαθούμε, λοιπόν, να υπηρετήσουμε αυτή την ανάγκη της αγοράς».

Δημιουργία NUTS ‘N NUTS

Με αφετηρία τα παραπάνω και στήριγμα τις σπουδές τους, η Μυρτώ και η Σεμέλη δημιούργησαν πριν από πέντε χρόνια τη δική τους επιχείρηση, με το όνομα NUTS ‘N NUTS. «Σπουδάσαμε και οι δύο στο Λονδίνο, εγώ έχω σπουδάσει Διεθνές Μάνατζμεντ και η Σεμέλη Μάρκετινγκ και Επικοινωνία. Οι σπουδές μας ήταν που μας έδωσαν και την ιδέα για την επιχειρηματική δραστηριότητα.

Αρχικά, στήσαμε την εταιρεία και φτιάξαμε τις συσκευασίες μέσω των οποίων προσπαθούμε να συνδυάσουμε κάτι παραδοσιακό και κάτι μοντέρνο που μπορεί να υποστηρίξει και τις αγορές του εξωτερικού. Ήμασταν από τους πρώτους που βάλαμε σε κουτί τους ξηρούς καρπούς, μειώνοντας παράλληλα το πλαστικό», εξηγεί η Μυρτώ.

Τα προϊόντα της NUTS ‘N NUTS, εκτός από το κελυφωτό φιστίκι, είναι αμύγδαλα, μαύρη κορινθιακή σταφίδα και μιξ ξηρών καρπών, καθώς οι δύο αδερφές συνεργάζονται και με άλλους παραγωγούς. «Κοιτάμε πάντα να συνεργαζόμαστε με οικογενειακές εκμεταλλεύσεις για να στηρίξουμε τους μικρότερους παραγωγούς της γύρω περιοχής. Επίσης, κοιτάμε πολύ τις συνθήκες καλλιέργειας, να έχουν τις απαραίτητες πιστοποιήσεις και να γίνονται οι απαραίτητοι εργαστηριακοί έλεγχοι.

Όσον αφορά τα φιστίκια, προσέχουμε πολύ τις συνθήκες καλλιέργειας και συγκομιδής, καθώς και την ποιότητα και την εμφάνιση των καρπών. Μετά από σχολαστική χειροδιαλογή επιλέγουμε μόνο εξαιρετικής ποιότητας φιστίκια, με ανοιχτό άσπρο κέλυφος, ζωντανό πράσινο χρώμα, ψίχα και γλυκιά γεύση.

Προσπαθούμε, επίσης, να κάνουμε φυσικούς συνδυασμούς στα προϊόντα μας, όπως είναι το φιστίκι με λεμόνι που έχουμε βγάλει και ήμασταν οι πρώτοι που ψήσαμε τα φιστίκια σε φυσικό χυμό από λεμόνι και αλάτι Ιμαλαίων. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε υψηλής ποιότητας ελληνικούς ξηρούς καρπούς», τονίζει η Μυρτώ.

Προώθηση και εξαγωγές

Οι δύο αδερφές έχουν δημιουργήσει δίκτυο προώθησης των προϊόντων τους τόσο στην ελληνική αγορά όσο και στο εξωτερικό. Όπως αναφέρει η Μυρτώ, «δίνουμε τα προϊόντα μας σε ντελικατέσεν, κάβες, μικρά παντοπωλεία, έχουμε συνεργασίες με ξενοδοχεία και μία πολύ καλή συνεργασία με το αεροδρόμιο, καθώς είμαστε σε όλα τα duty free της Ελλάδας, αλλά και στο παντοπωλείο που είναι στις αφίξεις του αεροδρομίου. Επίσης, το 40% της παραγωγής μας διατίθεται σε χώρες του εξωτερικού, όπως Αγγλία, Γαλλία, Αυστρία, Σλοβακία».

Για τη δημιουργία του δικτύου η Μυρτώ και η Σεμέλη συμμετέχουν σε εκθέσεις στο εξωτερικό και χρησιμοποιούν το διαδίκτυο ως εργαλείο εύρεσης συνεργατών, καθώς μέσα από διάφορες πλατφόρμες αναζητούν πιθανούς συνεργάτες, ενώ οι ενδιαφερόμενοι εντοπίζουν την εταιρεία μέσω διαδικτύου και έρχονται σε επαφή μαζί τους.

Δεσμεύσεις

Έχοντας περιβαλλοντική και κοινωνική συνείδηση, οι δύο αδερφές έχουν λάβει μέσω της επιχείρησής τους τις ανάλογες δεσμεύσεις. Συγκεκριμένα, στηρίζουν μικρές ελληνικές αγροτικές εκμεταλλεύσεις αποφασίζοντας να συνεργαστούν μαζί τους, τα προϊόντα τους είναι απαλλαγμένα από ζωικά συστατικά και είναι κατάλληλα για χορτοφαγική δίαιτα.

Επίσης, οι συσκευασίες τους είναι 100% ανακυκλώσιμες και προσπαθούν διαρκώς να μειώσουν τη χρήση πλαστικού, όπου είναι εφικτό. Τέλος, όλες οι χάρτινες συσκευασίες τους είναι πιστοποιημένες από το Forest Stewardship Council, το οποίο είναι ένας ανεξάρτητος μη κερδοσκοπικός οργανισμός που ιδρύθηκε για την προώθηση της υπεύθυνης διαχείρισης των δασών του πλανήτη.

Επόμενα σχέδια

Στα επόμενα σχέδια των δύο αδερφών, όπως επισημαίνει η Μυρτώ, είναι να «μεγαλώσουμε το δίκτυό μας, να κάνουμε τις συσκευασίες και τις διαδικασίες μας όσο το δυνατόν πιο φιλικές προς το περιβάλλον. Επίσης, πάντα έχουμε ως στόχο να βγάζουμε καινούργια προϊόντα ανά τακτά χρονικά διαστήματα».