Οι προτιμήσεις των Βούλγαρων στα αλκοολούχα

Τα κρασιά, η βότκα, η ρακία, το ουίσκι και η μαστίχα, κατέχουν τις πρώτες θέσεις στις καταναλωτικές προτιμήσεις των Βουλγάρων. Σύμφωνα με έρευνα της εταιρίας Nielsen, που αφορά το διάστημα από τον Αύγουστο του 2015 ως και τον Ιούλιο του 2016, η βότκα υψηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ ήταν το δημοφιλέστερο ποτό στη Βουλγαρία, ενώ το ουίσκι κατέγραψε υψηλά επίπεδα περιοδικών πωλήσεων από τον Οκτώβριο του 2015 τον Ιανουάριο του 2016. Ως προς τα ποτά που καταναλώνονται περισσότερο, η έρευνα κατέγραψε ανά προϊόν, μεταξύ των άλλων, τα κάτωθι:

Το ουίσκι χαρακτηρίζεται ως προϊόν εποχικής κατανάλωσης, και τούτο διότι οι πωλήσεις του αυξάνονται ως και 40% τους χειμερινούς μήνες σε σχέση με το υπόλοιπο έτος. Τα μεγαλύτερα δίκτυα διανομής για το προϊόν αυτό είναι τα σούπερ μάρκετ και οι επιχειρήσεις εστίασης. Πρώτο σε πωλήσεις εισαγόμενο ουίσκι αναδεικνύεται, σύμφωνα με την έρευνα, το σκωτσέζικο, με μερίδιο σε αξία στην αγορά σε ποσοστό 41,1%, ενώ ακολουθεί το ιρλανδικό. Το βουλγαρικό ουίσκι, λόγω της χαμηλής τιμής του, διεκδικεί σημαντικό μερίδιο στην αγορά αλλά έπεται σε μερίδιο των υπολοίπων.

Η βότκα σε όγκο πωλήσεων κατέχει την πρωτιά, ενώ έρχεται δεύτερη στις προτιμήσεις κατανάλωσης ποτών σε εστιατόρια, όπου υπερτερεί η τοπική ρακία. Η εισαγόμενη βότκα έχει στην αγορά μερίδιο σε αξία κατά 31,5%. Υπάρχει βέβαια απόκλιση στην τιμή της εισαγόμενης από την εγχώρια, αλλά δεν είναι τόσο μεγάλη όπως στο ουίσκι. Οι καταναλωτές την προτιμούν σε συσκευασία του ενός λίτρου, ενώ οι μικρότερες συσκευασίες έπονται στις προτιμήσεις τους.

Ως προς τη ρακία, αυτή αποτελεί τοπικό ποτό, είναι ένα είδος κονιάκ που παρασκευάζεται από σταφύλια ή άλλα φρούτα. Πιο δημοφιλής στους καταναλωτές είναι η ρακία από σταφύλια.

 Στο είδος αυτό η εγχώρια ρακία πρωταγωνιστεί στην αγορά σε σχέση με τα αντίστοιχα εισαγόμενα οινοπνευματώδη ποτά και τη συναντά κανείς κυρίως σε φιάλη των 700ml.