Οπωροκηπευτικά Μαρόκου με… ισπανικό brand

Μπορεί το Μαρόκο να αποτελεί για τους Ισπανούς ανταγωνιστή όσον αφορά την παραγωγή και τις εξαγωγές αγροτικών προϊόντων, ωστόσο τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερες μεγάλες ισπανικές εταιρείες διακρίνουν πεδίο κερδοφορίας στην αγροτική γη της αφρικανικής χώρας, πραγματοποιώντας εκεί σημαντικές επενδύσεις.

Σύμφωνα με την ισπανική ιστοσελίδα agrodiario, η οποία επικαλείται τα επίσημα στοιχεία του Ινστιτούτου Ξένου Εμπορίου της Ισπανίας, περισσότερο από το 10% των ισπανικών επιχειρήσεων που είναι εγκατεστημένες στο Μαρόκο δραστηριοποιούνται στον αγροτικό τομέα, συμπεριλαμβανομένων παραγωγών οπωροκηπευτικών, εταιρειών άρδευσης, λιπασμάτων, σπόρων και σπορόφυτων και κατασκευαστών αγροτικού εξοπλισμού.

Τα προφανή πλεονεκτήματα που απολαμβάνουν οι επενδυτές εκεί συνοψίζονται στα ενοίκια γης που είναι πιο φθηνά –σημειώνεται ότι στο Μαρόκο απαγορεύεται η αγορά γης από ξένους–, στα μεροκάματα που είναι δέκα φορές πιο φθηνά από ό,τι στην Ισπανία, στις καλές καιρικές συνθήκες, στις καλές τηλεπικοινωνίες και στις συμφωνίες που μπορούν να απολαμβάνουν με πολλές χώρες του κόσμου.

Αξιοσημείωτο είναι ότι ενώ οι εταιρείες θεωρούνται ισπανικές βάσει της εθνικότητας του ιδιοκτήτη τους, τα προϊόντα που παράγουν εξάγονται σε όλο τον κόσμο ως μαροκινά. «Γι’ αυτόν τον λόγο, επιλέγουν να κρατούν χαμηλό προφίλ και να αποφεύγουν τη μεγάλη δημοσιότητα, επειδή δεν επιθυμούν να κατηγορηθούν ότι μεταφέρουν τις αγροτικές τους δραστηριότητες σε τρίτη χώρα», επισημαίνουν οι συντάκτες του ρεπορτάζ στο ισπανικό site.

Ακόμη, οι εταιρείες αυτές που καλλιεργούν κυρίως λαχανικά και φράουλες, πωλούν συχνά με ισπανικά brands και η χώρα προέλευσης, που είναι το Μαρόκο και πρέπει σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία να αναφέρεται στη συσκευασία, σημειώνεται με… ψιλά γράμματα.