Πάει για διψήφιο μερίδιο στα αναψυκτικά η Κλιάφα

των Γιώργου Ρούστα, Γιάννη Τσατσάκη

Λίγο πριν συμπληρωθούν τα 100 χρόνια από την ίδρυσή της (το 1926), η εταιρεία Κλιάφα γυρίζει σελίδα, καθώς από την ομώνυμη οικογένεια τα ηνία έχουν πλέον περάσει σε μια άλλη ονομαστή οικογένεια των Τρικάλων, αυτή των αδελφών Σαράντη.

Μετά την Τυράς, την Όλυμπος, τη Ροδόπη και τη Δουμπιά, η ιστορική επιχείρηση από το 2020 ανήκει στα Ελληνικά Γαλακτοκομεία του Μιχάλη και του Δημήτρη Σαράντη, οι οποίοι, με αφετηρία την κληρονομιά του ιδρυτή, Θεόδωρου Κλιάφα, ετοιμάζονται να βάλουν τη σφραγίδα τους και στον κλάδο των αναψυκτικών, προσθέτοντας παράλληλα στο ενεργητικό τους ακόμα ένα success story.

Πιο άμεσα, ο στόχος είναι μέσα στην ερχόμενη τριετία τα αναψυκτικά Κλιάφα να αποκτήσουν διψήφιο μερίδιο στην αγορά, ενώ ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί και στις εξαγωγές, όπου έχουν ήδη γίνει σημαντικά βήματα.

Και στις δύο περιπτώσεις, αρωγός αναμένεται να αποδειχθεί το ισχυρό κι εκτεταμένο δίκτυο που διαθέτει ο όμιλος. Για την επίτευξη των στόχων αυτών, τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία προχώρησαν τη διετία 2020-2021 σε επενδύσεις 18 εκατ. ευρώ για την προμήθεια του πλέον σύγχρονου ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού παραγωγής και εμφιάλωσης.

Το νέο εργοστάσιο στα Τρίκαλα, που εγκαινιάστηκε το περασμένο Σάββατο, διαθέτει γραμμή εμφιάλωσης με δυναμικότητα έως και 23.000 φιάλες/ώρα και μπορεί να εμφιαλώσει όλη την γκάμα κλασικών και σύγχρονων αναψυκτικών, ενεργειακά ποτά, εμφιαλωμένο νερό, τσάι και χυμούς. Μάλιστα, η ασηπτική τεχνολογία που διαθέτει καθιστά την Κλιάφα την πρώτη εταιρεία του κλάδου στην Ελλάδα με προϊόντα χωρίς τη χρήση συντηρητικών.

Στις νέες εγκαταστάσεις θα εμφιαλώνονται σε συσκευασία PET όλα τα αναψυκτικά της, η γκάμα των οποίων, σημειωτέον, πρόσφατα εμπλουτίστηκε με την BiBi Cola, η οποία σηματοδοτεί και την είσοδο της εταιρείας στη συγκεκριμένη κατηγορία. Συνολικά, διατίθενται σήμερα 14 κωδικοί. Το παλιό εργοστάσιο θα παραμείνει σε λειτουργία «αναλαμβάνοντας» τις γυάλινες συσκευασίες.

Η νέα γενιά στο προσκήνιο

Ενδεικτικό της ανανέωσης και του οράματος της οικογένειας Σαράντη είναι πως, αμέσως μετά τον αγιασμό που τελέστηκε από τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Τρικκαίων, Γαρδικίου και Πύλης κ. Χρυσόστομο, μίλησαν ο Στέλιος Μ. Σαράντης και ο Στέλιος Δ. Σαράντης.

Ο πρώτος, που κατέχει θέση προέδρου στην Κλιάφα, καλωσόρισε τους προσκεκλημένους και έκανε μια ιστορική αναδρομή στην εντυπωσιακή πορεία της επιχείρησης από την ίδρυσή της, το 1926, έως την εξαγορά της από τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία, το 2020, τονίζοντας ότι «στόχος μας από εδώ και πέρα είναι να ανταποκριθούμε στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών, διατηρώντας πάντα την αυθεντικότητα και την ποιότητα που αντιπροσωπεύει εδώ και 100 χρόνια το όνομα Κλιάφας».

Από την πλευρά του, ο Στέλιος Δ. Σαράντης, πρόεδρος της Δουμπιά, μίλησε για τη συνταγή της επιτυχίας που είναι πλέον γνωστή και βασίζεται στον συνδυασμό της ιστορίας και της αναγνωρισιμότητας του brand Κλιάφας με την επαγγελματική εμπειρία του ομίλου και της οικογένειάς μας». Έθεσε ως στόχους της εταιρείας τη συνεχή βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων της, την καινοτομία μέσω της επένδυσης στην έρευνα και την ανάπτυξη, την ισχυροποίηση της εμπορικής επωνυμίας Κλιάφας και την επέκταση όχι μόνο πανελλαδικά, αλλά και σε αγορές του εξωτερικού».

Οι υπουργοί

Ο υπουργός Ανάπτυξης, Αδ. Γεωργιάδης, συνεχάρη την οικογένεια Σαράντη, τονίζοντας ότι «αυτό που συμβαίνει σήμερα εδώ είναι μια μικρή επανάσταση», ενώ μετέφερε τις ευχές και τις ευχαριστίες του ίδιου του πρωθυπουργού.

Από την πλευρά του, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κ. Σκρέκας, ανέφερε ότι «ο όμιλος Σαράντη έχει καταφέρει σήμερα να είναι ένας εθνικός πρωταθλητής, ένας ανερχόμενος ευρωπαϊκός πρωταγωνιστής, με εγκαταστάσεις και επιχειρήσεις που ξεπερνούν τα σύνορα της χώρας».

Τέλος, ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κ. Αγοραστός, και ο δήμαρχος Τρικάλων, Δ. Παπαστεργίου, με τις σύντομες τοποθετήσεις τους έδωσαν έμφαση στην καινοτόμο διάσταση της επένδυσης και στη σημαντική συμβολή της ιστορικής βιομηχανίας στην τοπική κοινωνία και οικονομία.