Παγκόσμια συνήθεια το φαγητό έκτος σπιτιού

Τι καταναλώνεται περισσότερο και σε ποια προϊόντα μπορούν να ποντάρουν οι παραγωγοί

Παγκόσμια συνήθεια το φαγητό έκτος σπιτιού

Το φαγητό εκτός σπιτιού ανήκει, πλέον, στις συνήθειες των καταναλωτών, αφού το 48% των πολιτών παγκοσμίως τρώει εκτός σπιτιού τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα ή και περισσότερο. Παγκόσμια έρευνα της ευρωπαϊκής εταιρείας Nielsen, που εξετάζει θέματα καταναλωτών, μελέτησε στοιχεία 30.000 συμμετεχόντων από 61 χώρες παγκοσμίως, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, για να εξετάσει τη συχνότητα των γευμάτων εκτός σπιτιού. Επίσης, μελέτησε τις προτιμήσεις τους και τα προϊόντα που καταναλώνονται περισσότερο, ώστε να στοχεύσουν σε αυτά οι παραγωγοί, που ενδιαφέρονται για τις ξένες αγορές.

Συχνότητα

Οι καταναλωτές της Ευρώπης συνηθίζουν αρκετά συχνά να επιλέγουν, αντί για το σπιτικό φαγητό, εκείνο που είναι μαγειρεμένο για αυτούς πριν καν το ζητήσουν στα αμέτρητα εστιατόρια και ταχυφαγεία της περιοχής τους. Σύμφωνα με την έρευνα, το 14% των ερωτηθέντων στην Ευρώπη τρώει εκτός σπιτιού παραπάνω από δύο φορές την εβδομάδα, ενώ το 36% μία με τρεις φορές τον μήνα. Ωστόσο, το ρεκόρ της κατανάλωσης φαγητού εκτός σπιτιού κρατούν η Λατινική Αμερική και η Βόρεια Αμερική, με το 11% του πληθυσμού να γευματίζει εκτός σπιτιού μία φορά την ημέρα ή και περισσότερο.

Γεύματα

Το μεσημεριανό και το βραδινό είναι τα γεύματα που οι καταναλωτές συνηθίζουν να τρώνε περισσότερο εκτός σπιτιού, με κύριο στοιχείο το κρέας. Το 52% των Ευρωπαίων προτιμά να καταναλώνει κρέας το μεσημέρι, ενώ ο αριθμός των ανθρώπων που το καταναλώνει το βράδυ φτάνει το 61%.

Η αυξανόμενη τάση των καταναλωτών να γευματίζουν εκτός σπιτιού μπορεί να αντιβαίνει στα υγιεινά πρότυπα διατροφής που πρέπει να ακολουθούμε, αλλά παρ’ όλα αυτά είναι μια ευκαιρία για τους παραγωγούς να καλύψουν την αγορά που αναπτύσσεται για να ανταποκριθεί στη μεγάλη αυτή κατανάλωση. Η Αυστρία, το Βέλγιο, η Γερμανία, η Ολλανδία, η Ισπανία και η Πορτογαλία αναζητούν παραγωγούς για να καλύψουν την αγορά του ψωμιού, ενώ αγορές όπως η Ρωσία, η Πολωνία, η Πορτογαλία ενδιαφέρονται για τυριά. Οι παραγωγοί βιολογικών προϊόντων μπορούν να στοχεύσουν στην αγορά της Γερμανίας.