Αυτό το άρθρο είναι 96 μηνών

Παγκόσμια έρευνα για φρέσκους χυμούς: Σταθερή άνοδος για τα λαχανικά

Η ζήτηση των καταναλωτών για φυσικούς χυμούς που κάνουν καλό στην υγεία ανοίγει την πόρτα σε νέα προϊόντα, που τα επόμενα χρόνια θα πρωταγωνιστήσουν στις αγορές των φρεσκοστυμμένων χυμών.
30/09/2016
3' διάβασμα
pagkosmia-erevna-gia-freskous-chymous-statheri-anodos-gia-ta-lachanika-55063

Το πορτοκάλι, ο μεγαλύτερος παίκτης στους 100% φυσικούς χυμούς χωρίς πρόσθετα και συντηρητικά, αρχίζει να χάνει έδαφος μοιράζοντας τη θέση του με προϊόντα που ανταποκρίνονται στο υγιεινό πρότυπο που αρχίζει να διαμορφώνει ο καταναλωτής παγκοσμίως. Φυσικοί χυμοί από λαχανικά και τροπικά φρούτα ανοίγουν την πόρτα σε παραγωγούς για εξαγωγές.

Η Tetra Pak, θέλοντας να καταγράψει τις καινούργιες αυτές ευκαιρίες επέκτασης, πραγματοποίησε έρευνα αφιερωμένη αποκλειστικά στους χυμούς, 100% φυσικούς, χωρίς πρόσθετα και συντηρητικά. Οι τάσεις της αγοράς, οι προτιμήσεις των καταναλωτών και οι ευκαιρίες που δίνονται στους παραγωγούς, αλλά και στις βιομηχανίες παγκοσμίως, βρίσκονται στο επίκεντρο της έρευνας. Σύμφωνα με την ανάλυση, υπάρχουν αλλαγές στην προτίμηση των προϊόντων που επιλέγουν οι καταναλωτές.

Το 2015 πουλήθηκαν 6,9 δισ. λίτρα φυσικού χυμού πορτοκαλιού παγκοσμίως, που αντιστοιχούν στο 46% της παγκόσμιας κατανάλωσης. Ωστόσο, ο χυμός μήλου αποκτά δυναμική, κερδίζοντας το 17% της παγκόσμιας κατανάλωσης. Τρίτο ακολουθεί το κοκτέιλ φυσικών χυμών με 6% μερίδιο στην κατανάλωση παγκοσμίως. Οι παραγωγοί που ενδιαφέρονται για εξαγωγές πρέπει να στοχεύσουν σε συγκεκριμένες αγορές.

Ιδανικές χώρες για εξαγωγές χυμών είναι η Αμερική, η οποία κρατά τα σκήπτρα της κατανάλωσης για το 2015 με 6,7 δισ. λίτρα, δεύτερη και με σημαντική διαφορά στην κατανάλωση έρχεται η Γερμανία με 1,7 δισ. λίτρα, ενώ τρίτη στη λίστα βρίσκεται η Ιαπωνία με 1,4 δισ. λίτρα. Ωστόσο, τα στοιχεία αποδεικνύουν πως τα επόμενα τρία χρόνια σημαντικό ρόλο θα έχει η Κίνα, η οποία, αν και δεν βρίσκεται στις τρεις πρώτες θέσεις κατανάλωσης, παρουσίασε από το 2012 μέχρι 2015 μέσο ρυθμό ανάπτυξης 11% στον συγκεκριμένο τομέα.

Τα επόμενα χρόνια, η αγορά της Κίνας θα έχει μεγάλη ζήτηση σε πορτοκάλια, αφού το συγκεκριμένο προϊόν απέσπασε το 46,6% στην προτίμηση των Κινέζων καταναλωτών, ενώ δεύτερα, με 28,8%, ήρθαν τα μήλα. Εκτός από αυτά, και η ντομάτα βρίσκεται αρκετά ψηλά στις επιλογές των Κινέζων καταναλωτών. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η κατά κεφαλήν κατανάλωση, αφού δείχνει τις αγορές που είναι ανοιχτές να δεχτούν προϊόντα από άλλες χώρες για να καλύψουν τις καταναλωτικές απαιτήσεις. Τέτοιες αγορές με υψηλή κατά κεφαλήν κατανάλωση είναι ο Καναδάς (30,1 λίτρα κατά άτομο τον χρόνο), η Νορβηγία (25,4 λίτρα) και η Γερμανία (21,7 λίτρα), ενώ ακολουθούν η Αφρική, η Μέση Ανατολή και η Λατινική Αμερική.

Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο στην «YX» που κυκλοφορεί.

ΓΡΑΦΕΙ: