Στο παιχνίδι της αυξανόμενης δημοτικότητας των βίγκαν προϊόντων οι αλυσίδες γρήγορου φαγητού

Σχεδόν το 1/3 των Αμερικανών σχεδιάζει να στραφεί στην κατανάλωση περισσότερων βίγκαν τροφίμων το 2022, σύμφωνα με έρευνα του βρετανικού ινστιτούτου δημοσκοπήσεων YouGov, ενώ ένα παρόμοιο ποσοστό ενδιαφέρεται να ακολουθήσει μια αυστηρώς χορτοφαγική δίαιτα, ωστόσο έχει δεύτερες σκέψεις σχετικά με την οικονομική προσιτότητα και την απόλυτη δέσμευση σε αυτήν τη διατροφή.

Η ζήτηση για πρωτεΐνες φυτικής προέλευσης έχει ισχυροποιηθεί εν μέσω των αυξανόμενων ανησυχιών για την αντιμετώπιση των ζώων και το κίνημα ευαισθητοποίησης για την υγιεινή διατροφή, καθώς οι άνθρωποι στρέφονται σε φυτικά υποκατάστατα για τα γαλακτοκομικά και το κρέας. Μια άλλη έρευνα της Ipsos MORI διαπίστωσε ότι έξι στους δέκα (60%) ερωτηθέντες από την Αγγλία, την Ουαλία και τη Βόρεια Ιρλανδία ήταν πρόθυμοι να δοκιμάσουν πρωτεΐνες φυτικής προέλευσης.

Οι παραπάνω τάσεις αποτυπώνονται εμφανώς στο κύμα ενδιαφέροντος για τη γνωστή καμπάνια «Veganuary», μια παγκόσμια εκστρατεία που ενθαρρύνει τον κόσμο να προσαρμοστεί σε μια αυστηρώς χορτοφαγική δίαιτα για τον Ιανουάριο και –γιατί όχι– να παραμείνει βίγκαν, αφότου ολοκληρωθεί ο μήνας. Τον Ιανουάριο του 2020, 400.350 άτομα είχαν δηλώσει συμμετοχή στην εκστρατεία.

Ο αριθμός των συμμετεχόντων ανήλθε σε 582.538 τον Ιανουάριο του 2021, μια ετήσια αύξηση της τάξεως του 46%. Φέτος, οι Βρετανοί διοργανωτές που βρίσκονται πίσω από την πρωτοβουλία αναφέρουν ότι αυτή έχει ήδη κατακτήσει ένα νέο ορόσημο, με σχεδόν 610.000 άτομα να συμμετέχουν στην καμπάνια του 2022. Όπως μάλιστα επισημαίνουν, οι εγγραφές «συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς», επομένως ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί.

Σύμφωνα με τους εκπροσώπους της εκστρατείας «Veganuary», εκατοντάδες νέα προϊόντα φυτικής προέλευσης και πληθώρα βίγκαν μενού εγκαινιάστηκαν αυτόν τον μήνα από παγκόσμιες αλυσίδες γρήγορου φαγητού, οι οποίες ανταποκρίνονται θετικά στην αυξανόμενη καταναλωτική ζήτηση.

Στις νέες αφίξεις συμπεριλαμβάνεται το μπιφτέκι κοτόπουλου της KFC που επιστρέφει μόνιμα στο βρετανικό μενού της αλυσίδας και λανσάρεται σε περιορισμένη κυκλοφορία στις ΗΠΑ, το φυτικό μπέργκερ «McPlant» της McDonald’s που από τις 5 του μηνός είναι μόνιμα διαθέσιμο σε όλα τα εστιατόρια της αλυσίδας στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ιρλανδία, και οι πρώτες βρετανικές βίγκαν κοτομπουκιές που λανσάρονται από την αλυσίδα Burger King αρχής γενομένης από τις 12 Ιανουαρίου. Επιπλέον, η Burger King ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να εξαλείψει το κρέας από το μενού της σε ποσοστό 50% έως το 2030.

Μετά από μια αύξηση 73% στις παραγγελίες βίγκαν τροφίμων, η αλυσίδα Domino’s λάνσαρε την πρώτη φυτική πίτσα με πεπερόνι στο Ηνωμένο Βασίλειο από τις 4 Ιανουαρίου. Επιπλέον, η αλυσίδα δημιούργησε μια βίγκαν εκδοχή των σως της με σκόρδο και βότανα, παρασκευάζοντάς τη με πρωτεΐνη μπιζελιού ως υποκατάστατο του γάλακτος και των αβγών.